ב-6 מיליון שקלים: פאוויליון מינימליסטי ומודרני בהרצליה

בכדי להמעיט ככל הניתן את השימוש במדרגות תוכנן הבית לפניכם כחלל אחד פתוח ומזמין, בקווים מינמליסטיים ועיצוב נקי, ובהשראת "ביתן ברצלונה" המפורסם

6,000,000
300 מ"ר
עדי בן שושן
גיא אביקזר + מיכאל וינראוב
גיא אביקזר

הדיירים: זוג
המקום: הרצליה ב'

קונספט הבית שלפניכם נולד מתוך דרישה של הבעלים לחיות בבית ללא מדרגות. מתוך רצון זה, עלה הרעיון של לבנות "ביתן" (PAVILION) בו בעצם יחיו בני הזוג ללא הקושי הכרוך בעלייה או ירידה של מדרגות. בשלב חקר הביתנים, באופן טבעי הופנתה תשומת לבם של המעצבים לביתן המפורסם של לודוויג מיס ואן דר רוהה, המאופיין במודרניזם, מינימליזם וקווים פשוטים ונקיים. דרישה נוספת של הדיירים הייתה לייצר חזית אטומה כלפי הרחוב לקבלת פרטיות מקסימלית, בשילוב דרישה להתייחסות לכיווני דרום וצפון. כל נושא השקיפות לא בא כלל בחשבון ולכן נבחר הסגנון הבינלאומי הידוע באופי מודרני, נקי, פשוט וברור.

 

בתהליך הבנייה נעשה שימוש במספר אלמנטים אופייניים לרוח התקופה: קווים אופקיים במסה הלבנה, חלונות אונייה שהודגשו על ידי מסגרת היקפית בולטת, קרניז "הסרט הרץ" ואלמנטי ברזל כדוגמת העמודים העגולים שיצרו את הקצב החזרתי של הסגנון. פלטת החומרים שנבחרה מורכבת מהטיח הלבן אל מול האלומיניום השחור, שבעצם מעצים את המסה הלבנה, כמו גם עץ המשולב בנגרות ואריחי ריצוף בגדלים של 120X120 המדמים אריחי בטון. הצורך של הדיירים לתכנן את הכל על פי מידותיהם וצרכיהם הוביל לתכנון כל פרטי הנגרות בבית בייצור מיוחד.

דרישותיהם של בעלי הבית מבחינה פונקציונלית התאימו גם הם לרוח התקופה: אין צורך בפונקציות מיותרות ובקישוטיות, וכך היה גם לאורך תהליך התכנון של עיצוב פנים הבית. הבית אמנם בסופו של דבר מכיל את קומת הקרקע ואת קומת המרתף, אך קומת המרתף אינה בשימושם של בעלי הבית בחיי היום יום והיא מכילה 2 סוויטות עבור אורחים שמגיעים לעיתים רחוקות. בצדו הימני של חדר המגורים ממוקמות סוויטת המאסטר וחדר העבודה, ואילו בצד השני ממוקמים המטבח, פינת האוכל וחדר המדרגות המוביל למרתף. קומת המרתף מכילה סוויטות אירוח הפונות לחצר רחבה הפתוחה לשמיים וחלל פנימי משותף של חדר מגורים.

שטיח שעיר

כורסאות לסלון

שטיח שערות

חדר עבודה נשקף לבריכה

מטבח לבן

זכוכית מחוסמת
משטח עבודה במטבח

הכניסה לבית מתבצעת דרך מספר מדרגות רחבות שלאורכן מאחז יד שקוע, מלווה בתאורה נסתרת שבשעות הערב מאירה את אזור המדרגות. ברגע שדלת הכניסה נפתחת נגלה חלל המגורים המרכזי של הבית, ללא מחיצה מפרידה עד לגינה, לכן כבר במבט ראשון רואים את הקשר של הפנים לחוץ. בשני צדיה של מבואת הכניסה קיימים פריטי נגרות, שמצד אחד משמשים כארון ומהצד השני משמשים כחיפוי קיר המסווה את הדלת של שירותי האורחים.

כניסה לבית פרטי

מסדרון עם ארונות אחסון

מדרגות עם וברזל

חדר שינה עץ ושחור

מקלחון עם אריחים אפורים

על מנת לייצר מראה קליל יותר, פורק הגג מהבית ונוצר מחדש כשהוא מרחף על גבי קורת פלדה שחורה, שמאפשרת את "ההישענות" של פלטת הגג על הבית. האופי הפתוח של הבית ניכר דווקא בגינה שפונה לכיוון צפון ומאפשרת חדירת אור טבעי ללא חדירת שמש ישירה.

חזית בית

גינה

מדרגות כניסה לבית

בריכה ארוכה

פרגולה שחורה

דשא בבית פרטי

 

תוכניות הבית:תכנית בית פרטי
תכנית בית פרטי
רשימת ספקים חלקית:

שלומי מיימון – ביצוע פיקוח וניהול

קבלן שלד – סאלח את מחמוד קבלני בנין בע"מ

תאורה – S.T.O.R

ריהוט – טולמנס עודפים

ריצוף וחיפוי – רצף  נמל תל אביב

נגרות – בנטורה אכויות בעץ בע"מ  נתניה

וילונות – שכטר פרוייקטים

בית חכם – גלובל קוואלטי

אלומיניום – אלומיקס בע"מ

דלתות כניסה – Nielsen

 

553
22 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בעיה לפי דעת הדיוטית שכמותי
הרעיון של פביליון הוא מקסים ונתקלנו כולנו במבנים כאלו בטיולים בחול שנבנו עבור World Expo ועכשיו משמשים למשל לשוק אוכל. או פביליונים מודרניים עם כנפיים אדירות. תכניסו בגוגל pavilion house ותסתכלו בתמונות ותבינו לאן הקונספט התקדם. לפי ויקיפדיה- פביליון הוא מבנה פתוח, הבנוי כדי לנצל את היתרון של הנוף ולשפר את נוחות השוהים בו. עכשיו תסתכלו על הבית..... הוא נראה כמו בית רגיל נאה ושופוני, אך לא כפביליון. כנראה בגלל מגבלות הלקוחות שלא רצו שקיפות או מגבלות השטח עם גינה של פעם מסביב לחומה . זה לא זה.

הרצליה ב השכונה הכי טובה בהרצליה

עיצוב מושלם
שאפו ענק! הכל מתוכנן ומעוצב בדייקנות ובשלמות. אוהבת מאוד מאוד!!

פנטהאוס
הבית הזה היה צריך להיות פנטהאוס. למה? כי כל השקיפות הזאת מול כל העולם ואישתו - לא לענין. הבית מוקף שכנים שמסתכלים לו ישר בקישקע. לו היה בקומה גבוהה זה היה מוצלח באמת. סנוף - המגרש בוטן כולו, למעט כלוב מלבני שהוקצה לגינון, וגם שם יש רק דשא שטוח. אז בשביל מה לגור על הקרקע?

לא, לא ולא
פשוט נורא, מה שהעשירים המנופחים האלה עושים עם הכסף שלהם. חומרים מזעזעים, תעשייתים וקרים ללא טיפת חן או חמימות כלשהי, חוסר אסתטיקה ונועם בכל פינה בבית. חלונות מגוחכים על גבול ההזייה של אוניה (!) שפשוט הופכים את הבית לפאתטי לחלוטין. לא גרים ילדים בבית, תודה לאל, מזלם, אז למה לגדר את הבריכה מסביב כמו בבית סוהר? מרוב דולרים התחרפנה להם הקופסה

יכולה לראות את ההשראה ממנה צמח הבית
הרעיון של שקיפות לא מתאים למיקום הזה עם כל השכנים הצופים עליו. בשביל מה טוב כל השקיפות הזאת אם מה שרואים ממנה זה רחבת בטון וחומות? לו היה מקום לגינון גבוה מסביב אולי בעית הפרטיות היתה נפתרת.... בכל מקרה - עיצוב אלגנטי ונאה. אבל שממת נוף.

שמתם לב למטבח שמאחורי המטבח?
המטבח בתמונות הוא ייצוגי בלבד - מטבח שופוני! תראו כמה מינמליסטי אני יכול להיות!!! אבל לא משתמשים בו, זה רק מוזיאון. את העוזרת/מבשלת מעמידים בכוך האחורי שתבשל (זה כשלא אוכלים במסעדות) ושאף אחד לא יראה אותה או את החיים האמיתיים חו"ח. הכל ב"ביתן" הזה גדול ומוחצן ושופוני.

מוצלח ביותר,יפיפה. מה זה משנה איך הוא נקרא???

בית יפהפה, בנוי נהדר. רק ש...
ששה מיליון שקל זה המון. המון, המון. אפשר היה לבנות בזה שני בתים מדהימים לא פחות. אולי אפילו שלושה. ומצד שני - כל מי שיש לו, שיבנה בכיף - מה אני מבינה?

ל-8, זה לא מטבח זה אולם כביסה

היכן ניתן לרכוש מנורה כמו העגולה שמעל שולחן האוכל?

מדהים ממש
רק יקרררר

בית מטריף ביופיו
אבל מהההה פשר התקציב? מה??? זה סכום חולני לדעתי.

על זה 6,000,000.????????????
מוגזם בהחלט! יפה ומוקפד אך בהחלט לא ראוי להוצאה שכזאת. ועוד בסוף לרכוש רהיטים מחנות עודפים??? אפשר היה ליצור בית מרשים ושימושי בהרבה מהתוצאה הנ"ל.

ממש לא ...
לא האדריכלות ולא העיצוב גם שימוש בחומרים קרים יכול להיות מלא אופי ונשמה, פה זה ממש לא.... ואגב לא כל חלון גדול ושקוף זה פביליון פספוס רציני לטעמי

יומרה מונוכרומטית
התחלתם לעייף עם הטרנד היומרני וחסר החיים שלכם. תפתיעו קצת

כל בתי השכנים צרים עליהם מכל כיוון...לא נעים!!

בית מ ד ה ים ביופיו! מושלם!
שיסתכלו השכנים, למי ממש אכפת... לדיירים יש say בבחירת כל העיצוב והמוצרים לא רק מעצב קובע ולכן בעיניי הצבעים שנבחרו לבית המהמם הזה רגועים ומדהים השילוב של עץ, שחור ואפור, החלונות גדולים ויפים מאד!! כניסה מדהימה ובית מאד מרשים אם כי התקציב מאד מאד מאד גבוה...

סתמיות במחיר מופקע ממש!

מהמם!!!!!!!!!

קררררר.....

מהמם !! עבודה מוקפדת

בודק...