רוצים שינוי: דו משפחתי מודרני שרוצה קצת אחרת

מה עושים כאשר רוצים לתכנן בקו שונה לגמרי מהשכן הצמוד? האדריכל אורן וייץ בחר לתכנן את הדו משפחתי המודרני בצורת קובייה גבוהה שהועמדה במישור שונה

awards participation badge
210 מ"ר
375 מ"ר
אורי אקרמן
אורן וייץ
אורן וייץ

 

אם לא מתאימים – מתנתקים

אם אין התאמה בין שני החצאים של דו משפחתי, חייבים להתנתק. זה מה שקרה בבניית חצי דו משפחתי חדש על מגרש מאורך כשהחצי השני כבר בנוי ולחלוטין שונה בסגנונו. ליצירת ניתוק והפרדה בין שני החצאים, האדריכל אורן וייץ העמיד את הבית שתוכנן כקובייה גבוהה בזווית ומפלס שונים והבעיה נפתרה.

בית דו משפחתי

לצד הקיר הגבוה שמפריד בין שני חצאי הדו, תוכננה מרפסת קטנה

לצד הקיר הגבוה שמפריד בין שני חצאי הדו, תוכננה מרפסת קטנה

בהתאם לסגנון העיצוב שהתבקש על ידי הדיירים והמאפיין את עבודותיו של האדריכל, מעטפת הדו משפחתי המודרני חופתה בשליכט בגוונים כהים ובהירים של אפור ובסרגלי אלומיניום דמויי עץ שמגדירים את אזור הכניסה כולל הדלת.

מגרש צר וארוך

דלת הכניסה אל הבית שנבנה על מגרש צר וארוך.

דלת הכניסה אל הבית שנבנה על מגרש צר וארוך.

כל הקומה מרחב אחד גדול

קומת הכניסה המאורכת, מהמטבח בצד אחד ועד הסלון בצד השני, עוצבה כמרחב חברתי פתוח. בשני הקצוות יציאות לחצר, אחת למרפסת קדמית והשנייה לחצר האחורית. לכל אורכה של תקרת הקומה תעלת תאורה מגנטית שחורה שמדגישה את אורכה המרשים. לאורך התעלה השקועה בהנמכת הגבס, מפוזרים גופי תאורה רבים שמאפשרים שליטה גמישה בכמות האור. מעל פינת הישיבה בסלון, בפינת האוכל ומעל האי במטבח, נוספו גופי תאורה דקורטיביים.

גופי תאורה דקורטיבים

לגופי התאורה הדקורטיביים נבחרו קווים מעוגלים

דלת הכניסה אל הבית שנבנה על מגרש צר וארוך.

 המטבח מושך את תשומת הלב לצד אחד

המטבח מורכב משלושה פסים מקבילים- בצד אחד קיר עם ארונות גבוהים הכולל מקררים אינטגרליים, רביעיית תנורים ומיקרוגלים, בקיר ממול, ארונות אחסון ומשטח עבודה עם כיור שעשויים מאותו החומר. בין הקירות אי עם משטח עבודה נוסף, בו משולבים כיריים אינדוקציה. חלקו של האי שקרוב יותר ליציאה למרפסת, עוצב כדלפק ישיבה ואכילה.

מטבח מודרני

מטבח בגווני אפור

מטבח בגווני אפור

בפינת האוכל תשומת הלב עולה למעלה

בגבולות שטחה של פינת האוכל החגיגית שמוקמה בין המטבח לסלון, עוצבו מדרגות שמובילות אל קומת חדרי השינה. המדרגות המרחפות בנויות מקונסטרוקציית פלדה ומחופות עץ אגוז. המדרגות קובעו לקיר שחופה בטיח דקורטיבי אפור עם ניתוקי אלומיניום.

פינת אוכל מודרנית

שולחן אובל וכיסאות בסגנון מודרני

שולחן אובל וכיסאות בסגנון מודרני

לפני שקופצים לבריכת השחייה עוברים בסלון

עיצוב הסלון מעיד על אחד מעקרונותיו של סגנון העיצוב המודרני: מינון מדויק מותאם לצרכים והימנעות מפריטים מיותרים. עיצוב הספה, שלמעשה מהווה את האלמנט המרכזי בסלון, הותאם במדויק לאירוח ולצפייה בצוותא בטלוויזיה. הסלון מוביל לחצר האחורית שתוכננה למגוון גדול של פעילויות חברתיות המיועדות לשעות הפנאי ולאירוח.

וויטרינות גדולות

דרך הוויטרינות הגדולות מראה החוץ חודר פנימה

דרך הב הגדולות מראה החוץ חודר פנימה

 רגע לפני שיוצאים החוצה נכנסים לשירותים

עם הכניסה אל שירותי האורחים, החדר היחידי בחלל המרכזי שתחום בין קירות, מתגלה חדר בעיצוב דרמטי ומפתיע. החדר מרוצף ומחופה באריחים שחורים מעוננים שמהווים רקע לאסלה ולכיור השחורים, ברז, לחצן אסלה ומדף בעיצוב מעוגל עשויים פליז בגוון מוזהב, יוצרים מראה שונה ודרמטי, המתקשר לשפת העיצוב המודרני שנבחרה לבית.

שירותי אורחים עיצוב דרמטי ומפתיע

עיצוב דרמטי ומפתיע בשירותי האורחים

עיצוב דרמטי ומפתיע בשירותי האורחים

עולם שלם של חוויות בחצר האחורית

בריכת השחייה שצמודה לחומה האחורית היא לב ליבה של החצר המרווחת ומהווה את אחד מהאלמנטים המעניינים בבית. זו בריכת גלישה המוקפת תעלת חלוקי נחל. במרחבים סביב הבריכה יש גם מטבח חוץ מאובזר, פינת אוכל, מיטות שיזוף ופינת ישיבה מוצלת.

מרפסת עליונה ותחתונה

גם מהמרפסת שבקומה העליונה אפשר ליהנות מהשלווה ששוררת בחצר האחורית

גם מהמרפסת שבקומה העליונה אפשר ליהנות מהשלווה ששוררת בחצר האחורית

כולם ישנים ביחד בקומה העליונה

בקומת חדרי השינה, ארבעה חדרי ילדים להם חדר רחצה משותף. להורים, סוויטת מפנקת עם ארון קיר ארוך שאחת מדלתותיו מהווה כניסה חבויה אל חדר הרחצה. מהחדר יציאה למרפסת מרווחת המשקיפה על החצר האחורית והבריכה ויוצרת קירוי מעל היציאה מהסלון לחצר.

מעבר דרך דלת נסתרת

בסוויטה של ההורים דלת הכניסה לחדר הרחצה חבויה בין דלתות הארון

בסוויטה של ההורים דלת הכניסה לחדר הרחצה חבויה בין דלתות הארון

מרפסת עם הקדשה

דבריו של האדריכל לזכרו של ניקולאי גולוב ז"ל: "המרפסת הזיזית היא אלמנט הנדסי מרשים ולא מובן מאליו שתוכנן בשיתוף פעולה עם הקונסטרוקטור ניקולאי גולוב שליווה אותי בתכנון בתים רבים. הוא נפטר קצת אחרי השלמת הבית, ואני מקדיש לו באהבה את הכתבה הזו".

הבית מבחוץ

לזכרו של הקונסטרוקטור ניקולאי גולוב ז"ל

הבית מבחוץ

רשימת ספקים חלקית :

קונסטרוקטור: ניקולאי גולוב ז"ל

מפקח: קובי שוורצפלד

ריצופים וחיפויים:  גוטשטיין ראשל"צ

מטבח: סמגל

מדרגות: קו נבון

תאורה טכנית: שופלייט

תאורה דקורטיבית: ניו לייט

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...