הגוזלים שלי עדיין בקן: איך ניתן לשפץ בית כדי שיתאים למתבגרים האהובים?

כשהילדים קטנים מעצבים להם חדרים גלויים לעיני ההורים, כשהם גדלים ודאי יעדיפו פרטיות: ראו כיצד בזכות חלוקה מחדש התאפשר למעצבת ליצור שתי יחידות מגורים לשני המתבגרים תוך שדרוג הבית כולו

120+ 110 חצר מ"ר
עודד סמדר
עדי ארונוב

הדיירים: 4 נפשות + 2 כלבים

הסיבה העיקרית לשיפוץ המסיבי שנעשה בדירת הגן הזו שבשרון הייתה מציאת פתרון לשני בוגרים, בן ובת. בזכות זאת זכתה המשפחה כולה בדירה מודרנית מעוצבת מחדש. שטח הדירה נשאר כפי שהיה, אך בזכות חלוקה מחדש ובעיקר שינוי מיקומו של המטבח, התאפשר למעצבת ליצור שתי יחידות מגורים לשני המתבגרים, להוסיף לדיירת חדר עבודה נוח שאינו מנותק מהקורה בדירה, מטבח פתוח לסלון ומראה כללי חדש ועדכני.

 

כנושא מוביל בתכנית עיצוב הפנים בחרה המעצבת בריבועים ומלבנים. זה התחיל בהזמנת עבודות הנגרות שהותאמו לבקשת הדיירת למציאת פתרונות אחסון רבים ככל האפשר. הראשון היה הארון הסלוני שכולל "קופסאות" מלבניות, הוא הותאם לצרכים הנדרשים כאשר מראש תוכננו מרווחים בין הקופסאות להצגת פסלים ואוספים של הדיירת. המלבנים והריבועים ניכרים גם בארונות המטבח ובארונות בחדרי השינה. מגמה זו לא הסתיימה בעבודות הנגרות – הקיר ממול לארון הסלוני וכך גם בחדר השינה עוצבו בצורת מלבנים. בשירותי האורחים, חלק ממלבני הבטון פינו מקומם למראות מלבניות, ואפילו גופי התאורה שנבחרו לאי במטבח מעוצבים בקווים גאומטריים.
מנורות מיוחדות כמו כלוב

קיר קוביות לבנות
קיר עם אומנות מברזל
סלון בית עם קיר קוביות
קיר קוביות
מסדרון בית פרטי מעוצב
סלון אפור מודרני
סלון מודרני גדול כסאות בר לבנים

דלת יציאה למרפסת

בדירה נוצרו חמישה אזורים מוגדרים העונים במדויק לצרכי הדיירים. בכניסה משתרע האזור החברתי שכולל כרגיל סלון, פינת אוכל ומטבח, וכן יציאה רחבה לאזור הפעילות החברתית בחצר. מסדרון קצר מוביל לשלושה חדרים נוספים שכל אחד מהם הוא טריטוריה מוגדרת. משמאל למסדרון נכנסים ליחידת ההורים.
חדר שינה עם קיר בטון
סולם מתלה סגול בחדר שינה
חדר שינה עם קיר בטון מקורצף
קיר בטון מקוצף
חדר שינה מודרני קלאסי
מסדרון חדר שינה מודרני
בקצה המסדרון חדר העבודה של הדיירת המצויד בקיר שקוף שמשאיר אותה מחוברת לדירה, ובנוסף למהותו המוצהרת כחדר העבודה, הוא גם מהווה חוליה מפרידה בין יחידת ההורים ליחידת הבת שהכניסה אליה נמצאת מימין למסדרון. בכניסה נפרדת לחלוטין, במקום שבעבר היה המטבח, נכנסים דרך מבואה קטנה לעולמו של הבוגר שממנו יש גם יציאה לחצר הצמודה ליחידה הפרטית שלו, שעדיין כלולה במסגרת המשפחתית.
מסדרון בבית מודרני
 
חדר עבודה מודרני  בבית
שירותים בסגנון מודרני
כיור רחצה בצורת אליפסה
חדר רחצה עם כיור
רשימת ספקים:
ריהוט: איציק פאטל – ארט גלריה לריהוט
שטיחים: איתמר
פינת אוכל: cattelanitalia
ריצוף: מודי
חיפויי קיר: ארטן בטונדה
תאורה: תומס תאורה, סטודיו בים וקמחי
מיזוג: אלקטרה
4 דמויות מחוט תייל: יוסי פלד אמן
דלת כניסה: רב בריח
דלתות פנים: פנדור
אביזרים: הביטאט
מטבח: נגריית אל איי
משטחים: דקטון של קוסנטינו- מטבח וחדרי אמבטיות
מוצרי חשמל: מחסני חשמל
ברזים: מודי
כסאות בר: אי. די.דיזיין
דלתות : פנדור
ספק צבע: טמבור
אודיו: לירן שינדר
קולנוע ביתי: לירן שינדר
ריהוט: עמינח
שולחן עבודה ואביזרים: טולמנס'
נגרות: נגריית אל איי
ארונות: נגריית אל איי
חיפוי-ח. אמבטיה: מודי
ריצוף ח. אמבטיה: מודי
פרקט: דודו אוהב ציון פרקטים ושטיחים
כלים סניטריים: מודי
תאורה: תומס
גינון: "גן היוצרים"
ריצוף בריכה: מודי

 

553
19 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבית כמקלט
בטון נוקשה ואפור

מה עם תכנית לפני ואחרי?

בית מושקע אך לא פרופורציונלי לתוצאה
יותר לא אהבתי מאהבתי. המזנון בסלון עושה בלגן בעיניים, עמוס ומפוזר. מיני בר בכניסה לחדר השינה ? זה מקורי אך לא מצליחה להבין את היתרון. אהבתי את שירותי האורחים. רגועים שקטים המראה מעל האסלה מוסיפה.

גופי התאורה אינם ברמה של יתר הפריטים והעיצוב. חבל.

לאוהבי הז'אנר
עיצוב מעניין, אהבתי את החלוקה והיציאה לחצר , אבל יותר מדי אפור , זה עניין של טעם, והקירות בשירותים כהים כל כך . זה שוב עניין של טעם. לאוהבי הצורות הגיאומטריות . אני יותר בעד חמימות וצבעים חמים.

למה לא מראים תכנית

מעייף

יותר מדי מרובעים כולל המנורות

שוב דלתות שקופות לחדר הרחצה
אין פרטיות.

עמוס מידי

תכנון מקצועי.. תוצאה
חדגונית וקרה

קודר ומדכא בגלל הצבעים

אפור משמים
עדיין אפשר לתקן ולהוסיף צבע.

אוף איזה דיכאון

שוב כתבה על שינוי גדול ללא תוכנית, שוב אפור
מהתמונות עושה רושם שניצלו ממש טוב את המרחב. הכל יכל להיות כל כך הרבה טוב לו הצבעים היו חמים/צבעוניים. אפילו האומנות(היפה) בסקלת צבעים מצומצמת. חבל כל כך כי הבית באמת יפה אבל קשה להבחין בזה עם כל כך הרבה אפור לבן.. אני אוהבת את המזנון והקישוטים עליו. בנוסף ממליצה על שולחן זכוכית בפינת האוכל כמו בתמונה (משתמשים בדומה לו כבר 4 שנים והתמכרנו). למה אין תמונות חצר- גינה ובריכה? . הציפורים במזנון נראות כמו דחלילי עורבים. תוהה מה הן עושות שם ומאיפה הן. באנגליה יש כאלו גם בשווקי עתיקות וזו שיטה ישנה להרחיק יונים ועורבים. ככה נאמר לי.

מאוד מאוד מאוד יפה.
תהנו ממנו. הוא מהמם! כל היתר פשוט מקנאים.

ל- 16 (דקלה)
איפה הסובלנות לדעות שונות? למה להאשים את מי שלא אוהב את התוצאה בקנאה? לגיטימי לגמרי להעביר ביקורת או לא לאהוב משהו. באותו אופן אפשר להאשים אותך בחנפנות.

לא נמאס לכם מהשיממון המינימליסטי הזה?

ל17 שירי
איפה הסבלנות שלך לדעות שונות? למה למתוח ביקורת על שלי? במקום להתעסק בכתבה התעסקת בלהגיב לתגובה שלי? רדוד בעיני. תתמקדי בדעתך ולא בדעות של אחרים.

בודק...