המירוץ למיליון: שיפוץ מושקע בבית סבא

הסבא הוריש בית בן 20 במושב, והמשפחה השקיעה כמיליון שקלים בשיפוצו. התוצאה: חלל מודרני ומואר, שפתוח לנופים ולמרחבים שסביבו

מיליון
160 מ"ר
שירן כרמל
ענת שתיוי
סלון בהיר

מתיחת הפנים נועדה להתאים את העיצוב לטעם המשפחה

ענת שתיוי
סלון בהיר

מספר נפשות בבית: זוג + 3
המיקום: ביצרון

זוג עם שלושה ילדים, הוא עובד בהייטק והיא במועצה מקומית סמוכה, ביקשו לצאת לדרך עם שיפוץ בית פרטי במגרש הכי יפה במושב ביצרון. הבית, בן 20, נבנה על ידי הסבא בסוף שנות ה-90 והושכר לאורך השנים. כאשר בתו הקטנה ילדה את בתה הראשונה, נכנסו בני הזוג לבית וגדלו יחד איתו. הבית מראש לא התאים לסגנון העיצובי שאהבו, והשניים חיכו להזדמנות לבצע שיפוץ מקיף גם משום שהתשתיות נשחקו עם הזמן. כשהגיעו למעצבת, ביקשו להוסיף חדר שינה עבור הבן הצעיר, לבטל אמבט-ג'קוזי פינתי במקלחת ההורים ולבצע לבית מתיחת פנים עיצובית, כדי שיתאים לאופיים ולטעמם האישי. חדר הרחצה הישן הפך לחדר הבת, והוצמד לחדר הרחצה של ההורים, וכך אוחד האזור הרטוב בבית לקובייה אחת בלבד.

עמודים בסלון

ספות: בדוסה, וילונות: חיה קידר, שטיח: השטיח האדום

ענת שתיוי
עמודים בסלון
ספה כריות

קיר שחסם את מרחב הראייה בוטל

ענת שתיוי
ספה כריות

במסגרת שיפוץ הבית כל חלונות הבית ודלת הכניסה הוחלפו, וכך גם דלתות הפנים. מאחר שסביב הפתחים היו הרבה חגורות בטון שיצרו מדפים צרים והתמלאו באבק, פורקו כל חגורות ועמודוני הבטון, והקירות יושרו למקומם, מה שפתח את החלל והגדיל אותו משמעותית. החלל הציבורי רחב הידיים חולק קודם לכן על ידי קיר שלא הגיע עד התקרה ועליו נשען ארון מזווה. בשיפוץ הוחלט לבטל את הקיר, מאחר שהוא חסם את מרחב הראייה ואת המטבח מהחלל הציבורי, ובמקומו תוכנן אי שישלים את האחסון הנדרש ויהווה מקום ישיבה נוסף לארוחות היום יום. גם התאורה בבית תוכננה מחדש על פי התוכנית החדשה, הריהוט הוחלף כולו והגינה יחד שביל הגישה בוצעו מחדש, כך שיתאימו לאופי המשפחה ולסגנון חייה. דשא סינתטי נדרש לחצר, מאחר שלאחד מבני המשפחה יש אלרגיה לדשא.

קיר טלוויזיה

כל הריהוט הוחלף

ענת שתיוי
קיר טלוויזיה
חלל סלון ומטבח

גם כל החלונות והדלתות הוחלפו

ענת שתיוי
חלל סלון ומטבח
פינת אוכל ומטבח

חגורות ועמודוני בטון פורקו והקירות יושרו

ענת שתיוי
פינת אוכל ומטבח

הסגנון העיצובי הנבחר עם שיפוץ הבית הוא מודרני חם, כשלרצפה נבחרו אריחים גדולים דמויי בטון, שמחמיאים לפרופורציות הבית, וצבע לבן ניטרלי לכל הקירות, למעט נגיעות צבע בחדרי הילדים. פרטי נגרות משלבים צבע ואלון טבעי על מנת להכניס את הטבע שמסביב לתוך הבית. מאחר שהבית יושב על מגרש פינתי ברחוב וצופה על נוף השדות של המושב, הוחלט להשאיר את החלונות כמה שיותר גדולים ופתוחים למרחב ולוותר על תריסים חשמליים. במקום זאת מוסגרו החלונות באמצעות וילונות, המספקים פרטיות ומרככים את החלל.

מטבח עם עמוד

אי משלים את האחסון הנדרש

ענת שתיוי
מטבח עם עמוד
קיר כניסה

לרצפה נבחרו אריחים גדולים דמויי בטון

ענת שתיוי
קיר כניסה

בכניסה תוכנן ארון אחסון גדול לנעליים ומעילים וכן לפריטים בשימוש פחות נדרש. כך הפך אזור פונקציונלי עם הרבה אחסון ליפה ונעים על ידי תכנון נגרות והחלפת דלת כניסה ואלומיניום במסגרת שיפוץ הבית. חדר המגורים הגדול מאפשר לארח אנשים רבים על ידי מספר פתרונות ישיבה – ספה, ספת רביצה וספסל עם כריות ישיבה ובו אחסון נוסף. למטבח התווסף אי במקום קיר חוצץ וכך נפתח החלל כולו. המטבח עצמו לא הוחלף אבל קיבל שיש חדש שיתאים לקו העיצובי הכללי. שירותי האורחים עברו דרמה בזעיר אנפין על ידי בחירת חומרים, ששוברת את החומריות הכללית של הבית ועדיין מייצרת אווירה נעימה עבור האורחים.

קיר כניסה נוף

הבית יושב על מגרש פינתי וצופה אל נוף השדות

ענת שתיוי
קיר כניסה נוף
פינת רביצה

מרבץ ישיבה: סיטקה

ענת שתיוי
פינת רביצה

דגש רב הושם במסגרת שיפוץ הבית על חדר השינה המפנק של בני הזוג, שם רוצפה הרצפה בפרקט תלת שכבתי, נרכשו מיטה חדשה וגופי תאורה, והוזמן ארון בגדים גדול בו נישות דקורטיביות באלון טבעי המתכתבות עם הפרקט. חדר הרחצה של ההורים הפך למקלחת סוויטה עם מקלחון זוגי מפנק על אף ששטחו צומצם. אריחי הרצפה והקיר בגוונים חומים-אפורים מהווים המשך טבעי של הפרטים שבחדר ועדיין מודרניים כיתר הבית. בפינת המשפחה שהיא גם פינת העבודה הוכן שולחן עבודה גדול עבור הילדים וההורים, ופינת ישיבה קטנה וצבעונית עבור הילדים למקרים בהם הם צופים בטלוויזיה עם חברים.

חדר שינה סימטרי

מיטה ושידות צד: סימפלי ווד, וילונות: חיה קידר, פרקט: מטרופארק, מנורות תלויות: תומאס תאורה

ענת שתיוי
חדר שינה סימטרי
חדר רחצה

חומרים בהמשך טבעי לחדר השינה

ענת שתיוי
חדר רחצה

חדרי הילדים פונקציונליים ונעימים ונבחר להם פרקט למינציה על מנת להכניס אליהם אווירה חמה. יחד עם נגיעות עיצוביות בכל חדר לכל בן משפחה נוצר מקום פרטי ואישי משלו. בשיפוץ הבית אוחד חדר הרחצה של הילדים עם חדר הכביסה, ועבורו נבחרה פלטת חומרים ניטרלית למעט נגרות הכיור שעוצבה בכחול משמח ובנגיעות של עץ אלון על מנת לחבר בין הרצפה לנגרות. בקירות החדר בוצע טיח היכן שהוחלט לוותר על החיפוי. מכונת הכביסה עברה לנישה ייעודית, והחלל נותר פתוח ומרווח. "תקשורת פתוחה עם הלקוחות, שקיפות מלאה, הבנה של הצרכים ודיוק בתכנון יצרו בית נפלא עבור משפחה מהחלומות, בתהליך ממוקד ושיפוץ אינטנסיבי", אומרת המעצבת וטוענת כי תכנון שמתאים לצורכי הדיירים הוא המפתח להצלחת פרויקט שיפוץ, ולשם תכנון מתאים יש להבין קודם את הצרכים ואת החלומות שרוצים להגשים.

חדר ילדה

אווירה חמה בחדרי הילדים

ענת שתיוי
חדר ילדה
ארון כחול

נגרות בכחול משמח

ענת שתיוי
ארון כחול
חדר שירותים

ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים: ויה ארקדיה

ענת שתיוי
חדר שירותים

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים: ויה ארקדיה
גופי תאורה: תומאס תאורה
דלתות פנים: פנדור
אלומיניום: אלום שקד
ריהוט סלון וקונסולה בכניסה: בדוסה
מיטה ושידות לצד מיטה: סימפלי ווד
מקלחונים: מרכז הזכוכית
שטיח: השטיח האדום
וילונות: חיה קידר וילונות
מרבץ פינת משפחה: סיטקה
פרקטים: מטרופארק

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נעים לעין,אבל כמו בהרבה בתים "מעוצבים" אחרים. חדר השינה של ההורים נראה קטן וצר....

בודק...