השראה פרטית: בית ישראלי בהשראה יפנית

האדריכלית והמעצבת מיכל יפתח רותם, מגשימה בכל פעם מחדש את חלומם של לקוחותיה ורוקמת עבורם עיצוב אישי המותאם במיוחד להם. בפרויקט זה עיצבה מיכל בית ברוח האסתטיקה היפנית.

צבי רותם
מיכל יפתח רותם

הדום כתום

דיירים: זוג+2

מיקום: הרצליה

בית פרטי בהרצליה, תוכנן על ידי האדריכלית מיכל יפתח רותם, בסגנון יפני מודרני. האדריכלית קיבלה את ההשראה לעיצוב ולתכנון שתיים מתוך שלושת הקומות של הבית, משילוב התרבויות המיוחד במשפחה :האם ישראלית, האב יפני ויחד הם הורים לשתי בנות.  הקונספט שנבחר לעיצוב, משלב בתוכו אסתטיקה שמזכירה את התרבות היפנית ומשלבת יחד עדכניות עכשוית. עיצוב תהליך התכנון והעיצוב של הבית התפתח בהשראת המשפחה ובהתאמה אישית לצרכיהם.

בשל נתוני הבית, שמבנהו צר וארוך, בחרה המעצבת לרהט בריהוט מועט ובסיסי, על רקע צבע לבן שולט,אליו נוספה השראה של  גני הזן היפנים, שלווה בודהיסטית וניקיון עיצובי מדויק. המעצבת בחרה שלא לעשות שימוש בישיבה נמוכה ובאלמנטים יפנים מסורתיים ומובהקים, על מנת ליצור בית מודרני ומדוייק לתושבי הבית.

הבית במקורו, היה חלק מדו משפחתי, עם תכנון קבלני סטנדרטי. השיפוץ כלל תכנון מחדש של קירות הפנים בקומת המגורים ובקומת המרתף, החלפת כל חומרי הגמר בהתאמה לתכנון החדש, עיצוב פנים ותכנון בהזמנה מיוחדת של רוב פרטי הריהוט הנייד והקבוע.

מדרגות הבית הוחלפו למדרגות אבן בגוון הריצוף הנבחר ומעקה הברזל תוכנן מחדש, בסגנון תואם. דלת כניסה תוכננה מאלומיניום בלגי בעיצוב תואם לאלמנט החוזר בפנים הבית- שלושת הפתחים.

הום סטיילניג בסלון ופינת אוכל

פינת אוכל

אי קטן במטבח

כיסאות מרופדים

קומת המגורים, הכוללת מטבח, סלון ופינת אוכל, תוכננה מחדש כחלל אחד רחב. התכנון המחודש, יצר מטבח גדול, שחלקו מוסתר מהעין ע"י גרם המדרגות וחלקו גלוי לאזור פינת האוכל. במרכז המטבח תוכנן אי לא גדול, המאפשר ישיבת בר לזוג.

פינת האוכל ארוכה ומרווחת, תוכננה בהזמנה ומאפשרת להגדילה בהתאם לצורך, באירוח רב משתתפים. השולחן יוצר מעץ בהתזת חול מולבן והותאמו לו כיסאות בשלושה גוונים: לבן, כסוף ואפור.

קיר הפרדה עם שלושה פתחים אופקיים, יוצר בקומה זו מבואה מופרדת לשירותי האורחים, המפרידה אותם מעט מחלל שאר הקומה. מפינת האוכל נראית גם פינת הישיבה של הסלון, הפתוחה אל הגינה שתוכננה גם היא בהשראת גני הזן, עם צמחייה מינימלית וגדרות במבוק .

דלת כניסה

ספה כתומה

הצבע הלבן, מהווה בסיס גם בחומרי הגמר וגם בפרטי הריהוט, אך לפינת הישיבה הסלונית, המשמשת גם כפינת טלוויזיה, בחרה מיכל להוסיף  צבע דומיננטי שיוסיף עניין וחום לכל המערך השקט והרגוע של העיצוב. לכן, הוזמן ריהוט בהזמנה אישית בגווני כתום עם נגיעות בשחור וכסוף.

גווני נגיעות העיצוב, שמופיעים על גבי הריהוט הכתום מופיעים גם בריפוד כיסאות שולחן פינת האוכל על מנת ליצור קישור והרמוניה בין כל חלקי החלל.

להשלמת העיצוב, הותאמה ותוכננה תאורה, שעושה שימוש באלומות אור על גבי הקירות הלבנים ועל התקרה. הספוטים היוצרים את האלומות, תוכננו והושקעו חלקם בקירות קיימים וחלקם בקרניז מיזוג האויר ההיקפי, שהפך יחד עם התאורה לחלק בלתי נפרד מהעיצוב.

פינת אוכל צמודה לסלון

קומת המרתף, תוכננה מחדש כמשרד ביתי לבן מאד ומואר במידת האפשר, רוצפה בפרקט מולבן, עם איים של גנים יפניים משולשים בפינות החדר.

 

מיכל יפתח רותם-פברואר 553
25 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

japanese inspired interior design
אם מקלידים כזה חיפוש בגוגל ובודקים תמונות התוצאה שונה לחלוטין ממה שרואים פה. העיצוב פה הוא רטרו , ממש בול עיצוב בית שהכרתי לפני 25 שנים. קטע

מקסים ומיוחד בעיצובו !

עיצוב מדליק, כל כך מדוייק ויפה כל הכבוד

יפה מאד !!! אהבתי

מקסים מיוחד ומדוייק בכל קו של העיצוב !

מעורר השראה

מעורר השראה

דומה לבית שגדלתי בו בשנות השבעים שמונים
ולא לשום דבר יפני.

מעורר השראה

מקסים, אסתטי נקי ומדוייק.עבודה יפה !

וואו ! מקסים ! וגם הריהוט מאד מיוחד !

מקסים, יפה ובטוב טעם
אבל כל קשר בין זה לבין עיצוב יפני מקרי לחלוטין.

מקסים מדוייק ונקי וההשראה ניכרת בעיצוב

עיצוב מהמם ושימוש מקסים באלומו

שימוש ממש יפה בתאורה ועיצוב מקסים
אהבתי מאד !

בית עם חללים נעימים שלוים ויפים-כל הכבוד

יפני????
הבית מאד יפה ומינימליסטי. מכאן ועד "יפנית" המרחק הוא עצום ועד לא קיים. ומה זה "גווני זן יפני"? יש דברים כאלה? הטכסט פשוט חטא לעיצוב וחבל

בנאלי
ומעיד על הרמה הבינונית-נמוכה של עיצוב הפנים בארץ. העיקר שהדיירים חושבים שיש להם עיצוב יפני...

בנאלי
ומעיד על הרמה הבינונית-נמוכה של עיצוב הפנים בארץ. העיקר שהדיירים חושבים שיש להם עיצוב יפני...

פירוש יפה של ההשראה היפנית ועיצוב מקסים

וואו!!! איזה אסתטיקה מדוייקת ויפה !
נקי זורם ומינימליסטי- מקסים

מדהים ומעורר השראה בהחלט

חוץ מהצלחות אין כאן שום השראה יפנית

קשה לי להתרכז - תכניסו כבר את הכלב!!

נראה כמו קליניקה של מנתח פלסטי

בודק...