חותמים על אמנת בית: עיצוב בית קלאסי במושב

הרעיון המרכזי בעיצוב הבית שלפניכם היה יצירת שפה זהה בכל חלקי הבית, כשלכל חלל ייחודיות משלו על ידי שימוש בנגרות ייחודית, בחירה בחומרי טקסטיל בצבעים רכים והדפסים סולידיים, פרקט רך שיחמם את האווירה ובעיקר שמירה על פונקציונליות ונוחות בכל פינה

300 מ"ר
עמית גושר
אהרון טלר
אפרת שוהם ניסים
אפרת שוהם ניסים

בית שופע אור ופונקציונלי


הדיירים:
זוג + 3 ילדים
המיקום: מושב בשרון

 

במשך מספר שנים התגוררה משפחה צעירה, זוג פלוס שלושה ילדים במושב בדירה קטנה שקיבלו מהסבתא. הדירה התאימה להם כזוג צעיר בתחילת דרכו עד שהמשפחה התרחבה, נולדו הילדים ואז הם החליטו לבנות את ביתם כדי שיהיה מספיק מרווח, שופע אור ופונקציונלי לחיי משפחה מודרניים בתוך המושב. הזוג ביקש לשמור על קשר בין החוץ לפנים, בין חיי המושב והקרבה לטבע לחיי המשפחה, תוך שמירה על פרטיות ואינטימיות. לכן החליטו לקנות מגרש פינתי המשקיף על נוף השדות של צפון השרון. הוחלט יחד שהבית יהיה בן 3 קומות ויכלול קומת כניסה, קומת מרתף וקומת חדרי שינה.
ההורים אף כתבו לעצמם את אמנת הבית: מסמך אישי, התחייבות שלהם כלפי עצמם, והוא הוטמע ביציקת הבטון של יסודות הבית והיווה ערך רגשי מוסף למה שהם רוצים שהבית יהיה ועל מה שחשוב להם לשמור.
אלא שבמושב יש חוקים והגבלות, לא ניתן לבנות באופן חופשי של ממש ויש להתאים את יסודות הבניה למקובל. אחת ההגבלות היא בית ללא גידור, אך יחד עם זאת רצון לשמירה על תחושת ביטחון ופרטיות. הפתרון: שימוש בתריסי רפפה חיצוניים של חברת אפקס. הייחוד שלהם הוא שניתן לערום אותם וכלל לא להבחין בהם כשאין צורך בהם, ואילו כשרוצים ליצור אינטימיות ולשמור על פרטיות מגיפים אותם וניתן לשחק עם כמות האור הנכנסת לבית וליצור תרחישי תאורה יפהפיים.
לבני המשפחה אוסף עצום של ספרים ואוספים, ועל כן האתגר השני היה תכנון ספרייה גדולה שתכיל את הספרים ואת הדיסקים הרבים שיש להם כמשפחה חובבת מוסיקה, והוחלט לבנות אותה בקומת הכניסה כחלק מהעיצוב ויצירת האווירה. הספרייה עוצבה כבסיס שקט ועליה מדפי עץ לבנים בצבע הקיר המהווים רקע לצבעוניות של האוספים השונים, הדיסקים והספרים.
סלון עם ספריה
סלון עם פופים
עוד קושי בתכנון בית במושב הוא ליצור הרמוניה בין הסביבה החיצונית לפנים וכן התייחסות לאופי החיים במושב ושילוב הטבע תוך התייחסות לאופי המשפחה, שמירה על ייחודיות ופרטיות בין קירות הבית מבלי לשכוח שהטבע כל כך קרוב.
פינת אוכל מעץ
תאורה – קמחי תאורה
בני הזוג ביקשו בית קלאסי, שעיצובו יישאר רלוונטי ונעים לעוד הרבה שנים, שיהיה בית חם ויהווה עוגן בטוח ונינוח לכל דיירי הבית. הרעיון המרכזי היה יצירת שפה זהה בכל חלקי הבית כשלכל חלל ייחודיות משלו על ידי שימוש בנגרות ייחודית, בחירה בחומרי טקסטיל בצבעים רכים והדפסים סולידיים, פרקט רך שיחמם את האווירה ובעיקר שמירה על פונקציונליות ונוחות לאורך כל הדרך ובכל פינה.
האתגר השלישי עסק בתכנון חלל המשפחה החשוב תוך רצון ליצירת קשר עין מתמדת עם הילדים, ועם שאר חללי הקומה כמו המטבח והסלון. חדר המשפחה הולבש בפינת ישיבה ססגונית המורכבת משלל בדים וכריות. התוצאה היא פינה שטופת אור רך הנכנס דרך חלונות הברזל. פינה אינטימית ומזמינה המאפשרת לשחק ולנוח.
פינת עבודה
פינת רביצה
בני הזוג ציינו כי המטבח הוא המקום שבו מתרחשים המפגשים המשפחתיים היום יומיים וגם המפגשים החברתיים, ולכן היה צורך בתכנון מטבח גדול שיהיה לב הבית ובו פינת אוכל רבת משתתפים ואי רחב ידיים. כחלק מהתכנון הוחלט כי הגינה תכנס אל המטבח דרך חלונות הברזל הבלגי משני צדי פינת הבישול ליצירת מרחב פתוח ומזמין.
אי פונקציונלי במטבח
ארונית משופצת וינטג'
בקומת המרתף תוכנן חלל גדול ובו נמצאים רוב הצעצועים, תחפושות ושאר עיסוקיהם של הילדים ולידם, חדר תיפוף סגור עבור האב שנהנה לתופף. בנוסף תוכננו בקומה חדר אירוח, חדר רחצה, פינת קולנוע ביתי ופינת עבודה להורים.
גרם מדרגות בנויות
חדר שינה זוגי
ארון קיר
נגרות – נגריית ארמה
חדר ילדה
מרתף משחקיה
חדר רחצה פרובנס
אקססוריז בחדר רחצה

מקלחון

חיפויים ריצופים ופרקטים – PARQUETEAM
פרקט מתחבר לריצוף
בית מבחוץ
שולחן וינטג' במרפסת
בית מעוצב מבחוץ
553
28 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים

חוסר דיוק
רשמתם "נוף לשדות" - איפה הנוף הזה

משהו!

מאיפה הג'ימי הנדריקס????

לבן מקסים וחמים בלי פלצנות
בית של אנשים

וואו...

אחד היפים שידע האתר
תהנו

בית מקסים בעיניי
נקודה אחת קטנטנה ממש - יהיה קשה לתחזק את הדוש היפה הזה - ריבוי פוגות מזמין עבודה קשה... חוץ מזה - הבית משרה אויירה מאוד נעימה, נראה שכיף לחיות בו.

עבודות השיש והאבן בפרוייקט
אשמח לשמוע מהמתכננים מהו סוג האבן לספי החלונות ומדרכי המדרגות

קונבנציונלי ביותר . אם יש ספרים ואוספים לא באו לבי
הבית עצמו יפה אבל לא מחדש כלל. הפרגולה הגדולה יפה אבל המדרגות מיושנות, מזכירות בית משותף משנות ה-70 וממש מורידות מהרושם הכללי.

נראה תכנון מוצלח ועיצוב נעים ופונקציונלי
אחלה פרוייקט. לא מחדש או מעוצב בצורה יוצאת דופן אך עבודה יפה, הרמונית ופונקציונלית. רשום בית חדש אך הצמחיה בחצר לפחות בת שלוש שנים או יותר. ההסבר לכך הוא?

התרשמות
עיצוב מדהים ונקי.אחד היפים....

מקסים, נקי , אור בעניים !!!

בית עם קסם ונשמה
הבית מתוכנן מדהים, למרות הגודל נראה חם ומזמין. הושקעה בו הרבה חשיבה בפרטים ויש בה הרבה פינות קסומות. בית לכל החיים

מ ש ג ע !!!

תכנון ועיצוב מדהים. בית מאיר ומזמין

בית יפה

בית יפיפה עם אישיות

יפה אבל לא שומר על שפה
הפתיח מבטיח בית ענק שבו נישמרה שפה אחידה בכל החללים. הפתיח גם מבטיח פרקט שמחמם את הבית. בפועל כל חלל מעוצב אחרת ודוקא החלל הציבורי שזקוק ל"ביות" בגלל גודלו מרוצף בפורצלן.

בית מושלם, תיהנו

בית בכפר
בית חם ומזמין. עיצוב מושלם. הרמוניה בין קלאסי וטרנדי

מקסים! עיצוב מושלם

ממש מקסים! בית מפנק ומזמין ביותר

בית נעים
אוהבת את הריצוף במקלחת. כתבו שאין גדרות במושב, אבל בתמונות יש...

מדהים .קו נקי מלא טעם .

זלזול מוחלט בשטחי חוץ!
פנים הבית מתוכנן חביב ביותר. וגם העיצוב נאה (למעט המדרגות שנראות כמו חדר מדרגות בשיכון), אבל ניכר בעליל שהבית ובפרט רחבת החוץ העצומה ללא כל צורך - 'גמרו' על המגרש! נשארה רצועה של דשא ושורת שיחים. כל היתר - בטון. מבפנים חללי ענק, מבחוץ מרפסת מרוצפת ענקית וריקה ברובה, וגינה - אין. הכי לא בית במושב!

עוד בית
רואים שהם הגיבו פה לעצמם...בית משעמם, חסר מעוף, וזו לא ספרייה ענקית עם כל הכבוד.

כרגיל קשקשת שלא קשורה לכלום.
מה זה שפה אחידה לכל הבית ויחודיות לכל חלל? איפה האוסף הגדול של ספרים ודיסקים? על איזה רפרפות הצללה מדובר? איפה הן?

בודק...