מאחורי כספת אטומה: הבית הנסתר של השכונה

גוונים עזים של בזלת שחורה, סורגי עץ ולוחות מתכת בוהקים מסתירים את הבית הזה מהרחוב. מה קורה בפנים? לא מעט

290 מ"ר
מושי גיטליס
דן והילה ישראלביץ  

הדיירים: 5 נפשות

המקום: ראשון לציון

מגרש מרובע הכתיב את גבולות הבית הזה, שאותם משלימה בריכת השחייה לקובייה שוות צלעות ודרישתם הכפולה של הדיירים, שכללה מצד אחד פרטיות מוחלטת ומצד שני פתיחות החוצה עם אפשרות ליהנות מהחוץ ומהפנים באותה מידה, כיוונה את האדריכלים לשני פתרונות: החזית וקומת חדרי השינה נאטמו, והאזור החברתי המשתרע על פני כל קומת הכניסה נפתח לחצר, לבריכה ולקיר ירוק שמגדיל את שטח הגינה לגובה.
בית פרטי שחור בצורת ריבוע
בריכה בבית פרטי
בבית תוכננו שלוש קומות; קומת הכניסה, כאמור, נועדה לפעילות החברתית בבית, פינת אוכל וסלון כשהמטבח כמובן מהווה חלק בלתי נפרד. המדרגות לקומת יחידת ההורים וחדר השינה של הילד הקטן הוצמדו לקיר חיצוני ובקומת המרתף תוכנן חדר הקרנה נוח ואטום לרעשים ולצדו שתי יחידות מגורים של הילדים הבוגרים.
באזור החברתי הודגשו שתי חזיתות אחוריות, האחת פונה אל הגינה ובשנייה קיר זכוכית ארוך מפריד בין בריכת השחייה לבין הסלון ופינת האוכל, כשהיופי של הבריכה וגווניה הרעננים מוסיפים למראה הפנימי של הבית. בקומה העליונה, שכאמור נאטמה כלפי חוץ, נצבעה כולה בשחור ונראית כקובייה מרחפת, עוצבה יחידת ההורים במלוא תשומת הלב בפרטי פינוק ויוקרה. מעל גב המיטה נמשך חלון רוחבי לאורך כל הקיר כשמאחוריו אזור הרחצה עוצב באלגנטיות שמזכירה סוויטות בבתי מלון יוקרתיים.
בית פרטי בעיצוב מודרני
בית פרטי בעיצוב מודרני
גופי התאורה בבית משפיעים מאוד על עיצוב הפנים והנוכחות שלהם מודגשת גם בשעות היום. בכל האזור החברתי פוזרו במקביל פסי תאורה שמהם בולטים לוחות תאורה קטנים המופנים לכיוונים שונים בהתאם לצורך. כהשלמה למראה הגיאומטרי של התקרה נקבעו פתחי האוורור לאורך התקרה. לצד גרם המדרגות, בנקודה שבה התקרה מגיעה לגובה כפול, משתלשלים גופי תאורה גדולים שתוכננו על ידי האדריכלים והם עשויים בצורת גלילים לבנים ונראים כפסל ענק היורד מהתקרה. בשאר הבית בלטו במראם גופי תאורה מעוגלים צמודים לתקרה. בשונה מכל הבית עוצב חדר הקולנוע בקומת המרתף בסגנון פאב אנגלי יוקרתי. רצפת פרקט עץ בגוון בהיר וחיפוי קירות עשוי עץ כבד שמסתיר למעשה ארונות אחסון, ושולחן אירוח מנירוסטה מבריקה, ששולב במראה הקלאסי של החדר, מתחבר חזרה עם יתר העיצוב בבית.
בית בעיצוב מודרני
סלון ספה מעור
אי מטבח
מנורות גלילים
פינת אוכל מעץ
מיטה זוגית
חדר אמבטיה עם אמבטיה לבנה
סלון
ויטרינה
ויטרינה לבריכה
בריכה בבית פרטי
בית פרטי מועצב שחור
 תוכניות לבניה בית פרטי
תוכנית של בית פרטי
תוכנית לבניית בית
רשימת ספקים חלקית:
ריהוט סלון ופינת אוכל: גלרית זהבי
תאורה: דורי קמחי, קרני תכלת
דלתות: אפרטו
מטבח: My Kitchen
מדרגות: נגריית האחים
בית חכם: מדיאטק
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...