מחפים ונהנים: שיפוץ מפנק בשתי קומות

עם מדרגות צרות, מטבח סגור, קיר מפריד ועמוד קונסטרוקטיבי עגול היה צורך לשנות את מבנה הבית כדי להתאימו לדרישות המשפחה – חלל פתוח, מרווח ונוח

700,000
250 מ"ר
אלעד גונן
סער ברגר
סער ברגר
בית מודרני כפרי
הדיירים: זוג + 2
המיקום: רמת השרון
עיקר השיפוץ של הבית התרכז בקומת הכניסה ובחדרי הרחצה. הקיר המפריד בין מבואת הכניסה למטבח נשבר, וכך נפתח המטבח אל חלל הסלון ופינת האוכל. כל הקומה הפכה להיות open space מואר, ואזור הכניסה שהיה מעין הול שלא בשימוש הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחלל המרכזי. מדרגות צרות שהובילו קודם לכן למטבח הסגור, נחסמו בקיר, וכך נוצרו אחסון למעילים, תיקים ונעליים מצד אחד וארון עם נישה למכונת הקפה מצד שני, כהמשך אינטגרלי למטבח.


תחילה היה מאוד קשה לשכנע את בעל הבית לשבור את הקיר המפריד, כיוון שהוא היה קיר "מושקע", מחופה בבריקים, עם עמוד תומך במרכזו. לאחר התעקשות המעצבת ותמיכה של בעלת הבית הוא שוכנע שזה הדבר הנכון לעשות לחלל הבית. עם קונסטרוקטור מוסמך נשבר הקיר והוא חוזק בתקרה עם קורות ברזל. דבר נוסף שהיה בעייתי הוא עמוד קונסטרוקטיבי עגול לאורך כל קומות הבית. העמוד נתן מראה מיושן לבית, ולכן היה חשוב לטפל בו. הוא חופה כולו בבריקים מפירוק בגוונים אפורים, וכך חופה גם הקיר שבין המטבח לפינת המשפחה.

קיר עץ וריצפת בטון
לבית נכנסים דרך דלת אלומיניום גבוהה ומרשימה (שנשארה מהבעלים הקודם). במת הכניסה חופתה בפרקט עץ אלון כהה. מימין לה נמצאות מדרגות העלייה לקומת החדרים, ומשמאל שתי מדרגות מחופות עץ, שיורדות למטבח.
עמוד בריקים על ריצפת בטון
מכיוון שהזוג מאוד אוהב לארח, נוצר מטבח גדול ומרשים עם ייחודיות, בלי לשכוח את הצד הפרקטי והנוח לשימוש. המטבח עוצב בסגנון מודרני עם צבע לבן מט בתנור, בשילוב סטריפים מעץ בעבודת יד. לבעלי הבית היה חשוב ליצור אי גדול כמרכז הבית, אשר יאפשר ישיבה נוחה ל-8 אנשים, מצב שבו מארחים לארוחה קלילה ולא רוצים להשתמש בפינת האוכל. לבעלת הבית היה חשוב שמשטחי העבודה יהיו נוחים וקלים לשימוש, ולכן נעשה שימוש בגרניט פורצלן שניתן לחתוך עליו ללא חשש ולהניח דברים חמים ללא תחתית.
עמוד בריקים במטבח
ריצוף, חיפויים חללים רטובים ופרקט תלת שכבתי – בוטיק קרמיק
מטבח לבן שחור ועץ
מטבח – מטבחי מיכאלו
שולחן שחור וכיסאות לבנים
כיסאות פינת אוכל ובר – פיק אפ
תקרה עם הנמכה
בהמשך למטבח נוצרה פינת משפחה, שבה תוכננו ספת רביצה טלוויזיה וארון שמכיל בתוכו משחקי ילדים ובהמשך חלון יציאה לחצר. עם הירידה מבמת הכניסה לחלל הסלון המרכזי, מגיעים לספה נוחה, שבעלי הבית ביקשו שתהיה "כזו שקשה לקום ממנה". בהמשך הסלון ממוקמת פינת האוכל ובה שולחן שיכול להיפתח ולהכיל עד 20 איש. באזור פינת האוכל הוחלט למקם את הפסנתר ליד קיר שמחופה באותו עץ המשמש את במת הכניסה. מצד ימין עוצבה ספרייה שתכיל את אוסף הספרים של המשפחה, ובכל פרטי הנגרות בחלל המרכזי נעשה שימוש באותו צבע לבן מט בתנור בשילוב עץ כהה.
טקסטיל בסלון
מדרגות העלייה לקומת החדרים עשויות מבוצ'ר עץ כהה, וחלל הרחצה של הילדים הותאם לצרכי המשפחה. כיור גדול במיוחד בנוי משיש יצוק ושני ברזים על מנת שיהיה נוח לצחצח שיניים ביחד, והאמבטיה רחבה וגדולה. במרתף נמצא אזור המשחקים העיקרי של הילדים.
חדר רחצה עם חלון בתקרה
אריחים בצורת משושה
חצי קומה מעל נמצא חדר הורים גדול במיוחד, 25 מ"ר, ובו חדר ארונות גדול ומרווח, מיטה מתכווננת ואזור ישיבה שניתן לעבוד בו או סתם לקרוא ולדבר בפלאפון.
חדר שינה עם ריצפת עץ וקיר בריקים
האזור הכי מפנק בבית הוא חדר הרחצה של ההורים, שעוצב בצבעים של עץ, שחור ואפור. הרצפה היא פסיפס בצורת פיש בון שחור, המקלחון גדול ומרווח עם קירות עץ, אמבטיה פריסטנדינג וארון גדול עם כיור חצי מונח, שמאפשר אחסון רב ומעוצב במיוחד לצרכיהם. המטרה הייתה ליצור אווירה של ספא, כיוון שבני הזוג עובדים לפעמים עד שעות מאוחרות, וחדר הרחצה הוא בעצם הפינוק שלהם.
מקלחון בחיפוי עץ
ארון כיור מקלחת הורים ומקלחת ילדים בתכנון אישי – בוטיק קרמיק
קיר עץ בחדר אמבטיה
קירות עץ בחדר אמבטיה
שרותי אורחים
רשימת ספקים חלקית:
ספרייה, ארונות אחסון – נגריית דובי
גופי תאורה – "קרן אור " קיבוץ גלויות 45 תל אביב
553
12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נראה שהצליחו להתמודד יפה עם נתוני הפתיחה הבעיתיים
נראה קצת נמוך בחלקים מסויימים והרבה גבהים בחלל המרכזי אבל אני משערת שכל הבחירות הן תכתיבי המציאות שהייתה. לדעתי תוצאה יפה מאוד. חדרי אמבטיה יפים, וילונות יפים. חדר השינה עם הבריקים פחות מוצלח לדעתי וצריך להכניס בו אוירה אמיתית ולא כל אביזרי הצילום המיותרים האלה. אם הוא היה מעוצב מספיק טוב עם שידות שמצליחים לראות בתמונה, מנורות נאות ואומנות או תמונות אשיות לא היה צריך אביזרים.

קשה לי עם התמונות המעוותות

מה הענין של למרוח כך את התמונות?

מאיזה חומר הקירות באמבטיה?

אולי מספיק כבר עם התמונות המעוותות אלה??
נראה כמו המדיה ואין גם תכניות כדי לגבות את המלל "המדהים" שמצורף לכתבה. מבחינתי זה פרויקט על הנייר, משמע לא מעניין.

לא אהבתי שום דבר
כרגיל במדור, לוקחים נתונים טובים של בית, לוקחים הרבה (יותר מדי) כסף ומוציאים תוצאה גרועה ועגומה. אין חדש תחת השמש. אה, ואם אלה בריקים מפירוק אז אני דונאלד טראמפ...

ל-3 אינך עיצובניק אלא עצובניק.

נראה מעולה !!

אי אפשר להתרשם מהדירה עם התמונות האלה
כל התמונות מצולמות עם עדשה מעוותת. הסלון נראה כמו מסלול באולינג. אי אפשר להתרשם ככה מהמראה האמיתי של הדירה.

פשוט מושלם. אין מילים....

קשה מאד לצפות בתמונות המעוותות ולהתרשם באמת מהבית

לפחות יש מספיק בריקים כדי להכניס פתקים לברכה...
בנימה רצינית יותר: העיצוב נחמד. הרצפות והחיפויים בשירותים עמוסים מאוד. הבריקים כנ"ל מעמיסים על הבית.

בודק...