מפגש בין גושים: עיצוב בית פרטי לזוג צעיר

מה שהתחיל בחלום לקיר בריקים וקמין גז, קרם עור וגידים בתכנון ועיצוב של בית לזוג צעיר עם חשיבה לעתיד. צבעים וחומרים טבעיים כמו טיח, בריקים ועץ אגוז נחלקים בין שני אגפים, כשבתווך מבואת הכניסה

1,600,000
200 מ"ר
500 מ"ר
עודד סמדר
א. עידן בנייה ויזמות
ג'ונתן דיסל
ג'ונתן דיסל
קיר כוח

החלום לקיר בריקים וקמין שולב בקיר אחד

קיר כוח
קיר טלוויזיה

 

מספר נפשות בבית: 3

מיקום: יישוב מאור, ליד חדרה

 

בית צמוד קרקע מודרני תוכנן ועוצב עבור זוג צעיר בתחילת דרכו, האישה מתחום ההייטק והגבר בעל חברה בתחום הביטחון, ועבור בנם התינוק. בני הזוג ביקשו עיצוב בית לזוג צעיר, שיהה מודרני ולא גדול, במפלס אחד עם חלל ציבורי רחב המכיל קיר בריקים וקמין גז. לבית, ששטח מפלס הקרקע שלו 160 מ"ר, התווסף בהמשך מרתף בן 40 מ"ר, לבקשת בני הזוג, כדי שישמש אותם בעתיד.

אדריכלות המבנה תוכננה כשתי מאסות הפוגשות זו את זו וחודרות זו לזו. לאחר חדירת הגושים נוצרה הצורה L, מה שהוביל להשלמת הצורה בחצר מרוצפת. המאסות הובדלו זו מזו על ידי גובה שונה וחומר גמר זהה אך בצבעים שונים.

חצר אחורית

חצר מרוצפת השלימה את צורת ה-L

חצר אחורית
גינה חיצונית
פינת אוכל

פרטי הנגרות תוכננו על ידי האדריכל

פינת אוכל
פינת אוכל
סלון ופינת אוכל

הבית תוכנן במפלס אחד

סלון ופינת אוכל
סלון לגינה

 

בעיצוב הפנים של החלל הציבורי התבקש האדריכל להגשים את חלומם של בני הזוג לעיצוב בית לזוג צעיר עם קמין גז וקיר בריקים. בהמשך לתכנון של חלל גדול ופתוח, נוצר קיר טלוויזיה דומיננטי המחופה בריקים, ובו קמין המשולב בפריט נגרות צף ועבודת גבס. צבעי וחומרי החלל הציבורי הם טיח לבן, בריקים בהירים ונגרות עץ טבעי אגוז. כל פריטי הנגרות בבית תוכננו ועוצבו על ידי האדריכל בהתאמה מלאה לחלל.

פינת אוכל

חלל ציבורי פתוח ורחב

פינת אוכל
פינת אוכל וסלון
סלון צבעוני

טיח לבן, בריקים בהירים ועץ טבעי

סלון צבעוני
קיר בריקים

 

בעיצוב הבית לזוג הצעיר מחולקת קומת הקרקע לשני אגפים, כשבתווך מבואת הכניסה לבית. מצד אחד המבואה מזמינה לעבר האגף הציבורי ומצד שני ממנה מתקיימת הגישה לאגף הפרטי. אגף ציבורי גדול ומרווח (ביחס לממדי הבית) תוכנן כאופן ספייס המכיל את המטבח, את פינת האוכל ואת הסלון. כל החלל הציבורי נושק לוויטרינה רחבה ושקופה אל החצר, המגדילה את החלל ויוצרת המשך ויזואלי כלפי חוץ.

סלון ומטבח

אופן ספייס עם המטבח

סלון ומטבח
מבט למטבח
מבואת כניסה

הכניסה מחלקת את שני גושי הבית

מבואת כניסה
מבואת כניסה
אי במטבח

המקום בו מתחבר המטבח לסלון

אי במטבח
קיר בריקים

 

האגף הפרטי מכיל חדר כביסה, חדר רחצה כללי, מדרגות ירידה למרתף וארבעה חדרי שינה, אחד מהם הוא יחידת הורים מרווחת עם מבואת כניסה, חדר רחצה וחדר ארונות עם פינת איפור. מיטת ההורים תוכננה להיות במרכז החלל ומצידה מעברים. עקב כן תוכנן ראש המיטה כקיר שלם שהפך גם לשידות הצד באמצעות מדפים מרחפים, הניתנים להזזה והתאמה למשתמש. בעיצוב הבית לזוג הצעיר קיימת התייחסות גם לקומת המרתף כחלל פתוח בנוסף לממ"ד וחדר רחצה, אשר יכולים לשמש בעתיד כחדר אורחים או לילד מתבגר.

מסדרון פתוח

המרתף מביע מחשבה לעתיד

מסדרון פתוח
מסדרון
חדר שינה

יחידת הורים עם מבואה

חדר שינה
חדר שינה
חדר שינה

ראש מיטה עם מדפים מרחפים

חדר שינה
חדר שינה לגינה
חדר רחצה

חדר הרחצה של ההורים

חדר רחצה
חר רחצה לבן

 

כל תהליך התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים של הבית הפרטי תוכנן אל מול תקציב מוגדר מראש ודרישות הלקוח. ההתחשבות בתקציב הובילה לתכנון האדריכלי, תכנון החזיתות, בחירת חומרי הגמר, גודל הפתחים וסוג האלומיניום.

חדר ילדים

חדר הילד באגף הפרטי

חדר ילדים
חדר ילדים
חדר ילדים

חדר משחקים בצבעוניות עשירה

חדר ילדים
חדר משחקים

 

טיפים לקוראים: חשוב לדרוש כחלק מתהליך התכנון מבטי תלת ממד, שיוכלו לשקף עבורכם את הפרויקט. עיצוב המבנה והפנים לווה בתוכנת תלת ממד, שמאפשרת ללקוחות לראות את הבית העתידי בכל רגע נתון. תהליך זה עוזר מאוד ללקוחות שלרוב מתקשים לדמיין את הסיטואציה רק מתוכנית דו ממדית. בשיטה הזו גם ניתן לראות מראש שילוב בין צבעים וחומרים, כשיחס התאמה בין ההדמיות לבין התוצאה הסופית שהתקבלה שלוש שנים לאחר מכן הוא גבוה מאוד.

כמו כן, חשוב לבחור מתכנן אחד לאדריכלות ועיצוב בית פרטי, שמתאים לכם ועושה את כל התהליך עבורכם, ולא לחלק את העבודה בין מספר מתכננים שכל אחד מהם יגיע עם המטען הפרטי שלו.

חזית הבית

שתי מאסות פוגשות זו את זו

חזית הבית
אדריכלות בית

 

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים, חיפויים, כלים סניטריים וארונות אמבטיה: זהבי עצמון

ספה: איטלסופה

כורסאות ושולחן פינת אוכל: פיק-אפ תל אביב

נגרות מטבח וקיר סלון: מנאר טעמה

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ואו ביג לייק עיצוב מיוחד ומדהים יוצר תחושת חמימות ויוקרה בו זמנית! האדריכל גאון

לפי התמונות רק 2 כווני אויר? למה? בית במראה של דירה. החלל הציבורי מתוכנן ומעוצב יפה

נראה נהדר. אין כמו הקשבה לצרכי הלקוח, ואז אין הפתעה כשהתוצאה כל כך מוצלחת. וכמי שחוותה בניית בית, אין כמו הדמייה תלת מימדית לפישוט והבנת התהליך כולו.

בית חם ונעים! הכי שווה זה אנשי מקצוע מעולים

בודק...