עבודת שטח: הרחבת בית ירושלמי ישן

הדיריים רכשו בית ישן אך לא היו מרוצים מגודלו. בזכות הרחבת הבית, המעצבת הצליחה למלא את כל דרישותיהם

210 מ"ר
אסף פינצ'וק
מאיה האזרחי

הדיירים: זוג + 4
המיקום: ירושלים
הלקוחות קנו בית ישן שלא סיפק אותם מבחינת כמות החדרים וגודל החללים. הדרישה הייתה לתכנן חלל ציבורי גדול ומפנק עם דגש על מטבח מרווח ופינת אוכל שמתאימה לאירוח. בנוסף, הדיירים ביקשו חדר פרטי לכל אחד מארבעת ילדיהם, חדר רחצה לבנים וחדר רחצה לבנות, חדר כביסה נוח וסוויטת הורים מופרדת מאגף הילדים.

בית מודרני משופץ
1
מטבח משופץ מודרני
2
שולחן אוכל בית
3

כדי למלא אחר דרישות הדיירים, הוחלט להגדיל את הקומה התחתונה על חשבון הגינה. הרחבת הבית באופן הזה אפשרה להעביר את סוויטת ההורים לקומה התחתונה, וכך ליצור הפרדה בינה לבין חדרי הילדים שנמצאים בקומה העליונה. סוויטת ההורים החדשה רחבת ידיים וכוללת חדר רחצה מפנק, וחדר ארונות עם שפע של אחסון.
בקומה התחתונה של הבית ממוקמים גם את המטבח, פינת האוכל והסלון. המטבח שתוכנן הוא גדול מאד, וכולל משטחי עבודה, ארונות ושפע של מכשירי חשמל. כיוון שמדובר באחד החללים הכי פעילים בבית, תוכנן בו גם אזור ישיבה ומסך טלוויזיה. חלל הסלון ופינת האוכל גדולים גם הם, ומאפשרים אירוח של כמות גדולה של אנשים.

מטבח מודרני משופץ
4
מטבח משפחתי משופץ
5
מדרגות לבנות
6

הרחבת הבית השפיעה גם על הקומה העליונה. קומה זו מחולקת עכשיו לשני אגפים – האחד לבנים והשני לבנות, כשבמרכזם פינת משפחה משותפת בה יכולים הילדים לשחק ולצפות בסרטים. הקומה העליונה כוללת גם שני חדרי רחצה – אחד לכל אגף, וחדר כביסה גדול ונוח.
עוד אזור בבית שזכה לטיפול מסור במסגרת הרחבת הבית, הוא אזור הגינה. השטח שלה אמנם צמצמם, אך היא קיבלה תשומת לב רב שהפכה אותה למרחב שעומד בפני עצמו.

חדר שינה מודרני
7
שירותים בעיצוב שחור
8

מעצבת הפנים מאיה האזרחי שליוותה את פרויקט הרחבת הבית, מספרת על תהליך עבודה מהנה ומעידה כי הלקוחות ששיתפו פעולה ונתנו לה חופש רב. "בתהליך בו משנים את מבנה הבית לחלוטין, ומייצרים משהו מאוד שונה מהקיים, שווה להשקיע ולייצר הדמיה תלת ממדית ריאליסטית שממחישה בצורה מאוד טובה איך החלל יראה", אומרת המעצבת. "הדבר מקל מאוד על ההחלטות השונות לאורך הפרויקט, ונותן ללקוחות ביטחון ואמון מלא במעצב שמוביל אותם".
טיפ נוסף שמאיה האזרחי מעניקה הוא להימנע מטרנדים שעלולים לחלוף מהר. "יצירת תשתית ניטרלית מאפשרת בית שהוא נצחי ואל-זמני", היא מסבירה. "אפשר לתבל בטרנדים או בנגיעות נועזות יותר דרך טקסטיל ואקססוריז שאותם ניתן להחליף בקלות".

רשימת ספקים חלקית:
משטחים – פרביטל
תאורה – דיל תאורה
מטבח ונגרות – נגריית רפי
אביזרים – פלורליס, גלי ליבנה
מפקח: אופיר מרלי

חדר שירותים מעוצב
9
חדר כביסה מעוצב
10
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...