עיצוב גלילי: מהפך תעשייתי לבית כפרי

עץ טבעי אבל לא חלק, ברזל אפור אבל מחוספס ופלטת חומרים ראשוניים ולא מהוקצעים גרמו לבית הגלילי שלפניכם לפתח אופי תעשייתי אבל חמים, בשילוב ציורים להדגשת הפן ההומוריסטי

גדעון לוין
ענבל איילון

בית מודרני בשילוב עץ


הדיירים:
זוג + 3
המיקום: יובלים
הבית ממוקם בהרחבת בנייה באחד מיישובי משגב, עם נוף להרי הגליל. בבית מתגוררים זוג ושלושת ילדיהם הקטנים כאשר האישה הינה בת ממשיכה ביישוב, עם רקע קודם בעיצוב תקשורת חזותית, ואילו הבעל עירוני שעבר בעקבות אשתו לגליל.

הזוג הגיע עם חלום וכיוון כללי לסגנון העיצובי המבוקש. תהליך העבודה נעשה במשותף עם הדיירים והם לקחו חלק פעיל בו בהבעת הרצונות ובשיתוף רעיונות. החלום היה בית גלילי חמים עם אופי תעשייתי מעט ולא מפונפן. תהליך העבודה ארך כשנתיים. בתכנון המקדים גובש קונספט המורכב מפלטת צבעים וחומרים לא מהוקצעים כדוגמת ברזל, עץ ״שרוט״ ובטון מתובל בציורים של בעל הבית וציירים נוספים, חלקם תלמידים וחלקם חברים. מה שמקשר בין הציורים הוא לרוב ציורי דמויות עם קריצה הומוריסטית, שובבה וילדותית שמכניסה הרבה חן, הומור וקלילות לבית.

המטבח הרחב תוכנן בקפידה מראש ושולבו בו כמה אלמנטים דומיננטיים עוד בשלב התוכניות, כדוגמת ארון הוויטרינה העשוי בלגי ברזל בצבע אפור, או קירות המטבח שעובו בגבס ליצירת מדפים שימושיים על אדני החלונות. המטבח תוכנן בקווים מינימליסטיים עם פרט עץ מיוחד לפתיחת הדלתות. נבחר גוון עץ אלון טבעי עם עיניים ושולבו מדפי עץ גושניים ועבים לדקורציה הכוללים תאורת לד שקועה.

מטבח עץ מודרני

פינת אוכל בבית מעוצב

פינת האוכל המהווה מוקד בבית ונמצאת במרכז המטבח, משתלבת עם מנורות הבראס הנחושתיות שהוזמנו באינטרנט על ידי המעצבת, כחלק מהחשיבה לשילוב חומרים ראשוניים.

מטבח ופינת אוכל מעץ

חלל בית מעוצב מודרני

על הרצפה בסלון שטיח "תעשייתי" שהודפס עם ציור של בעל הבית אשר מככבת בו ילדה עם ראש בגודל מוגזם ומבט מתריס – הילדה המרביצה שפחד ממנה בילדותו.

שטיח

גרם המדרגות הדומיננטי המשולב עם ספרייה, שתוכננו על יד המעצבת, היוו את בסיס הקונספט העיצובי לבית – מקום לכל הספרים והאוספים של המשפחה, כשמתחת למדרגות פינת משחקים לילדים. המדרגות עשויות ברזל בגמר גרפיט מחוספס והן מחופות במדפיי עץ גושנים. הושם דגש על כך שהחומריות תורגש ושיהיה שימוש בחומרים שישרתו את הקונספט הכללי. כמו לדוגמא אי שימוש ב"שלייפ לק" אלא בעץ צבוע בגוון עדין, שימוש בעץ עם "העיניים" שלו, מדרגות ברזל בצבע גרפיט ברזלי וכו'.

גרם מדרגות

ספרייה גדולה

חדר השינה של ההורים הכולל את ארון הקיר שממסגר את החלון מהווה את הפנינה של החדר. נבחר גוון העץ שמאפשר עדיין לראות את החומר שמתחתיו יחד עם סרגלי העץ, המהווים ידית אינטגרלית ומשתלבים ברכות בארון מהווים המשך של השפה היצירתית בבית.

חדר ארונות בחדר שינה

כיור ומגירת עץ

 חדר שינה

חדרי הרחצה עוצבו בקווים נקיים עם נגיעות עץ ושילוב אלמנט צבעוני המכניס עניין לחלל ומתחבר לעיצוב הכללי. דלת המשרבייה לחדר הכביסה הוכנה על ידי נגר ב-cnc עם דוגמא כמוטיב החוזר על עצמו באריחים הצבעוניים, כדי לאפשר החדרת אור ואוויר לחדר הרחצה.

חדר שירותים לבנים


553
21 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה אין תמונה של הסלון?

מקסים, כל הכבוד עיצוב נהדר

חסר מאד וילונות

פשוט ויפה

שאפו!
בית מקסים והרמוני! כיף לראות. חבל שלא הראו גם את הסלון וחדרי הילדים...

יופי של בית
על אף שחלק ניכר מהבית לא צולם, את המעט שראיתי אהבתי מאד. נוחיות היא שם המשחק. מטבח מרווח ונוח, שולחן במטבח לימים קרים, ובחוץ שולחן לימים של שמש. השימוש בעץ המסיבי נפלא, המדרגות הורסות, חדר שינה יפה וחכם, בצבעים טובים, אמבטיה מלבנית יפה והרבה יותר נוחה, כיף של בית. מאחלת לדייריו שמחה ואושר.

סופסוףףף
סופסוף מטבח בלי אי. סופסוף בית עם ספריה גדולה של ספרים. מקסים.

דלת משרבייה
שלום, האם אפשר את שם הנגר והנגרייה ממנה הוזמנה הדלת? תודה

פשוט מקסים!

דלת משרבייה
שלום, האם אפשר את שם הנגר והנגרייה ממנה הוזמנה הדלת? תודה

ספריה
אפשר פרטים על בסיס הסיפריה? מהיכן איזה חומר העמודים? תודה

מטבח ומדרגות
אשמח לדעת מאיפה המטבח והמדרגות?

מטבח ומדרגות
אשמח לדעת מאיפה המטבח והמדרגות?

יופי
תענוג לעיניים. גם העיצוב וגם הנוף שמקבל את הכבוד המגיע לו. פשטות כובשת.

בית כל כך יפה ונעים
בנוסף למה שכבר נאמר כאן אהבתי גם את הריצוף האחיד בבית כולו, ללא טלאים של פרקט. דבר אחד שאולי בעייתי הוא מיקום פינת המשחקים תחת המדרגות הפתוחות, בגלל נשורת האבק. תתחדשו ותהנו.

ריצוף
אפשר לדעת איזה ריצוף זה והיכן נרכש?

נראה טוב. הייתי רוצה לראות עוד מהבית הזה
נראה שהקדישו חשיבה אמיתית ומציאותית למכלול הפרטים.

עיצוב
מה זה הדבר הזה?אין תמונות,אין וילונות קר מאד ,לא נראה טוב כלל,חבל על הכסף.

תאורה
מהיכן הזמנת את התאורה למטבח מנחושת. איזה אתר באינטרנט

יפה מאוד
חסרות המון תמונות אך ממה שרואים יפה מאוד. אוהבת שולחן במטבח ושילוב המדרגות והספריה.

תודה לכולם על התגובות החמות

בודק...