שלוש פינות: עיצוב בית שדייריו אוהבים טיולים, אורחים וחתולים

איך משלבים בבית אחד אהבה גם למסעות בעולם, גם לאירוח של בני משפחה וגם לשני דיירים נוספים שהם בכלל חתולים? המפתח הוא הקפדה על סדר וניקיון

400-350 אלף
140 מ"ר
פלג אלקלעי
נעמה מאטיס
הדיירים: זוג + 2 חתולים
המקום: ראשון לציון
בבית שלפניכם מתגורר זוג עם שלוש אהבות גדולות: אירוח משפחה, טיולים בעולם וחתולים. האתגר הגדול היה לשלב את כל האהבות הללו לכדי עיצוב אחד הומוגני. בני הזוג מרבים לארח את המשפחה והנכדים אך עם זאת ביקשו לשמור על חלל עם מראה מוקפד מאוד ולא מבולגן.
הבעיה שהייתה היא, שהחלל המרכזי בקומת הכניסה, בעיקר באזור הסלון, לא היה מנוצל היטב מבחינת מקום אחסון והצבת הריהוט. בנוסף, הבית היה חשוך בשל מחסור בנקודות תאורה, כמו גם העובדה שהחלונות בבית היו עם תריסים שהיו מוגפים רוב הזמן.
על מנת לפתור את הבעייה, העמדת הריהוט תוכננה אחרת: בסלון היה שולחן יצירה לילדים באופן קבוע, ובנוסף מזנון גדול הוצמד לקיר שמאחורי הספה וגרם לסלון להראות קטן יותר. במקום המזנון תוכנן ספסל חלון ארוך שאליו עברה התכולה של המזנון. בנוסף תוכנן שולחן יצירה לנכדים שנשלף מתוך הספסל, ולידו מקום אחסון לכיסאות "אימס" קטנטנים. כך, כאשר הנכדים מגיעים, השולחן פתוח לרשותם וכאשר הם הולכים, הבית חוזר להיות מוקפד.
סלון צבעוני
סלון צבעוני
עיצוב דירה גרם מדרגות כרסא צהובה
חדר העבודה הפך להיות החדר המושקע ביותר בבית אחרי הסלון, והוא המרכז השני של בני הזוג. לכן, תוכנן שולחן משותף לאורך כל הקיר שנפגש עם הספרייה מקיר לקיר. הספרייה תוכננה כך שתכיל מדפים המתאימים לאחסון ספרים וגם נישה שמטיילת לאורך ולרוחב, המיועדת יותר לתצוגה.
חדר ילדים וספרייה
פינת עבודה בחדר ילדים
בחדר השינה תוכננו שידות צד צבעוניות בירוק וצהוב, ומול המיטה תוכנן רהיט טלוויזיה עם מדפים בחמישה צבעים שונים.
חדר שינה מיטה
חדר שינה טלויזיה
כאמור, לזוג שני חתולים דומיננטיים שהרבה מהפריטים שתוכננו היו צריכים להתחשב בהם. בחדר הארונות בחדר השינה, לדוגמא, תוכננה דלת פנדל (שנפתחת גם פנימה וגם החוצה) מוגבהת מהרצפה על מנת שהחתולים יוכלו להיכנס ולצאת. בנוסף, הרהיט בכניסה לבית הוגבה במיוחד כדי שמתחתיו יוצבו קערות אוכל, וגם בחירת הבדים הייתה צריכה להיות עמידה במיוחד לשריטות חתולים.
מגירות לבנות לאחסון
שמות של מקומות בהם ביקרו בני הזוג, או לחילופין בהם הם חולמים לבקר, קועקעו על המדרגות שלהם, ומעקה העץ הישן הוחלף למעקה מפורזל בעל מראה מודרני. גם בחדר העבודה ניתן לראות את מוטיב הערים בעולם בפריטים המוצגים בספרייה, בווילונות ובכריות של לונדון ופריז. בנוסף, תוכננו נישות תצוגה של כל האביזרים היפים שיש לזוג מהטיולים הרבים בעולם.
גרם מדרגות עם כיתוב
מעבר לכל אלה הוחלף הריצוף לאריחים איטלקיים של 60/60 שהודבקו על אריחי טרצו ישנים, הוחלפו כל הדלתות והחלונות בחלל הציבורי לחלונות קליל בלגי ללא תריסים, ושופצו תקרות גבס ישנות למראה מודרני יותר.
הבית לפני העיצוב:
שיפוץ בית
 
שיפוץ בית
 
תוכניות הבית:
תכנית לבית פרטי
הדמיה
רשימת ספקים חלקית:
תאורה – קמחי תאורה
ריצוף -חזי בנק
הדפסה על מדרגות – אלקסלסי משטחים מעוצבים
ריפודים וכריות – פיסות
כורסא – KARE
קבלן – זיו שיפוץ ושיקום בע"מ
וילונות – וילונות ליאד
553
13 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המדרגות הוחלפו או נצבעו?

ריפודים עמידים לחתולים
אחת השאלות החשובות ששואלים חובבי חתולים היא אילו ריפודים עמידים לחתולים? אשמח לתשובה

אפור שולט...מדי אפרורי...

מדרגות : צבוע? מצופה?

תגובה ל-2
הי יעל, בדים לא ארוגים הם פתרון טוב נגד ציפורניים של חתול.

תגובה ל-1
המדרגות הוחלפו לגרניט פורצלן שעליו הודפסו שמות הערים.

תוצאה נעימה, שינוי משמעותי
חסרות תמונות איזור פינת האוכל וחסרים העציצים היפים שהיו קודם. החלפת החלונות והדבקת הריצוף שינו לגמרי את מראה הבית והתוצאה אלגנטית . עיצובית אני מבינה למה ויתרו על מעקה בחלק התחתון. בטיחותית זה קצת פחות ברור לי.

חדר שינה הורים
כללי, נראה מעניין, חסר לי התכנון של הקומה השניה. שאלה, האם בחדר השינה יש חדר ארונות מאחרי הדלת הלבנה או לבן צהוב?

צבעוני ומקושקש מדיי

בדים עמידים לחתולים
ריפוד מסדרת אימפלה - בד לא ארוג עם טיפול טפלון שהופך אותו גם קל לניקוי. החתולים לא יכולים לפרום אותו, אבל חדי הציפורניים והעקשניים שביניהם יצליחו לקרוע בו חורים קטנים על אף עמידותו.

ממש נדוש
אומרים למעצב שהזוג אוהב טיולים אז הוא כותב שמות של ערים על המדרגות ומוסיף כריות של לונדון? מאוד נדוש וילדותי, יש דרכים יותר מעוצבות ומתוחכמות להדגיש אהבה לטיולים בעולם

עיצוב לא מספק
התמונה הכללית קצת חסרת חום ומגע אישי וסובלת מאפרוריות יתר. מרחק הצפיה בטלויזיה גדול מדי (בטח ביחס לגודל המסך), השטיח קטן מדי, והתמונות לא מתאימות לכלום, לא בגודל ולא בסידור. המדרגות כהות וכבדות. חדר השינה קר. בחדר העבודה הריהוט הבנוי מוצלח מאד, אבל כל היתר (ספה שחורה, כריות ווילונות מקושקשים) רק פוגע.

מחיר מופקע לכלום
וגם לא מותאם לחתולים

בודק...