תוך כדי תנועה: עיצוב חוצה סגנונות לבית משפחתי

מתוך מחשבה ראשונית על סגנון כפרי הלך והתגבש עיצוב הבית שלפניכם, שבסופו של דבר הכיל בתוכו הרבה סגנונות ואלמנטים שונים, במסגרת מסע שארך שנתיים וחצי

210 מ"ר מ"ר
טל ניסים
מתן הכט
ליאת פוסט

פסנתר בסלוןאקססוריז – האוס סיקס מודה, גלי ליבנה, TWO M, צמר שטיחים יפים


הדיירים: זוג + 4
המיקום: מזכרת בתיה

סטילינג לצילומים: עופרי פז


יש בתים בהם המעצבת יודעת בדיוק מהו הסגנון העיצובי הרצוי, ויש בתים בהם הוא מתגבש תוך כדי תנועה. כך היה בפרויקט הזה, בו ליוותה המעצבת את זוג הדיירים משלב התכנון הראשוני של הבית בן שלושת המפלסים ועד לשלב הסופי של בחירת הריהוט, התאורה והאקססוריז. 
הפרויקט כלל תכנון וחלוקה של חלל הבית עבור משפחה עם ארבעה ילדים. אחת הדרישות בתכנון חלוקת הבית הייתה הפרדה ברורה בין החלל הציבורי בקומת הכניסה לחלל הפרטי בקומה העליונה, תוך מחשבה גם על צרכים עתידיים של המשפחה. חדר המשפחה לדוגמא, אשר ממוקם בקומת הכניסה, תוכנן כך שיוכל בעתיד להפוך לסוויטת הורים במידת הצורך.


תהליך התכנון והעיצוב של הבית ארך כשנתיים וחצי במהלכן עברו המעצבת והדיירת מסע בין סגנונות, מסע מאתגר של בחירות, החלטות ומחשבות משותפות. כיאה למשפחה חמה, תוססת שאוהבת לארח ואוהבת אנשים, התהליך החל בידיעה שהסגנון יהיה כפרי. לאט לאט תוך התקדמות הפרויקט ביקשה הדיירת לבחון סגנונות נוספים ולשלב אותם בעיצוב הבית.

 

כך שולבו אלמנטים מודרניים, קלאסיים וגם נגיעות של רטרו, כאשר המחבר בין כולם היא סקאלת הצבעים המיוחדת: שחור, אפור, ורוד וריצפת פרקט עץ תלת שכבתי אשר מחבר בין כולם. הקומה הראשונה תוכננה כך שבכניסה ממוקם המטבח הפתוח ומולו פינת האוכל והסלון. שני חלונות ויטרינה גדולים לאורך הסלון מכניסות אור טבעי לבית בכל שעות היום.

 

שטיח כחולאומנות – ריקי גיא

 

מזנון טלויזיה
ריהוט – ריהוטים,פיק אפ


המטבח תופס מקום מאוד פעיל בחיי המשפחה ולכן תוכנן אי גדול במרכזו.
תנור פרי סטנדינג בגוון שחור עם ידיות זהב בולט על רקע הארונות בצבע תכלת אפרפר. ידיות מוזהבות בצורות שונות מקשטות את ארונות המטבח. הקיר המרכזי במטבח חופה באריח לבן בצורה גאומטרית מיוחדת, ובאופן מפתיע מסתיים החיפוי בגובה הארונות ולא נמשך עד התקרה כדי ליצור סיומת מעניינת ולא ישרה. מחשבה נוספת הושקעה גם בדפנות האי אשר חופה ביריעות פרקט העץ כהמשך ישיר לחיפוי הרצפה. למטבח הכפרי נבחרו צבעים דרמטיים עם נגיעות של זהב עכשווי. גופי תאורה בקווים נקיים שולבו בחלל הציבורי בצבעים של שחור, זכוכית וזהב.

 

מטבחתאורה – אסף וינברום

מטבח ארון שחורנגרות מטבח וחדר רחצה – הצריף של רוני הנגר

 

מטבח בצבע תכלת
דלת כניסה – וריאציה בע"מ

 

בקומה העליונה ארבעה חדרי שינה וחדר רחצה מרכזי. מסדרון רחב מחבר ביניהם ופינת קריאה מפנקת מקבלת את פני העולים לקומה זו. במרכז המסדרון ממוקם חדר הרחצה הראשי עבורו נבחרו אריחים בקו נקי בצבעי שחור לבן וארון מיוחד בצבע טורקיז יוצר דרמה ועניין בחלל.

 

מדרגות

פינת קריאה
נגרות פינת קריאה  "הצריף של רוני הנגר"

חדר חרצה
 נגרות חדר רחצה של  "הצריף של רוני הנגר"

דגש רב הושם על פתרונות אחסון. בחדר השינה של ההורים תוכנן חדר ארונות ייעודי כאשר כלפי חוץ נראה כארון אך טומן בחובו חדר שלם של מדפים לאחסון של ביגוד והנעלה. בחדר הרחצה של ההורים שולב סגנון הרטרו בעזרת ארון מעץ אגוז אמריקאי ואריחים בצבע תכלת מעושן.

 

חדר שינה
פרקט – מי השרון

 

חדר ילד

זכוכית סבתא
 נגרות כללית: חנוך זאורבך

ארון עם דלתות זכוכית
נגרות כללית: חנוך זאורבך

חדר רחצה

553
17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמו בשיר..."קשה לי" לא מצליח להבין את התצריף...

מה חשוב הסגנון, העיקר שנראה נחמד

מדהים
עיצוב נקי והרמוני. אהבתי מאוד!

תאורה
מאיםפה התאורה בחדר מדרגות

מהמם
עיצוב מושלם אהבתי במיוחד את הצבעים והמטבח

מטבח
איזה אומץ לעשות שחור

תגובה
מה זה לעזזל הבלוף הזה סגנון כפרי-? באירופה זה ארמונות של אצילים שהחזיקו ארמון נוסף מחוץ ללונדון פריז וכו''לצייד למשל.השתמשו במשרתים שתיחזקו אתזה.והאכרים חיו בחושות עלובות.אצלנו הערבים בבקתות בוץ. שמשהו יסביר לי איך נולד ''עאלק'' סגנון שהוא כלום חוץ מהמצאה ישראלית לייצור ריהוט בעיקר.בעיבוד גס כבד ללא עידון וגימור רשלני. המציאו שם מקדם מכירות.והישראלי הקרתן.קונה.איפה אתם עורכי המגזינים.שתמיינו באמת את את התבן מן המוץ.והאם כל בוגר קורס הם סטיילינג באמת מעצב? תתעוררו.די אם חוסר הטעם הקולקטיבי שנוצר פה בעידוד מגזינים ועורכים שמונעים אולי גם כן- מבורות

מה זה "סטיילינג לצילומים"? אז לא ככה נראה הבית?
רצפת עץ חמימה אך לטעמי לא מתאימה למטבח, פינת קריאה מקסימה. הרוב מאוד רטרו ופחות לטעמי. ואין טלויזיה בסלון למרות שיש 4 ילדים... ואני גם לא רואה מקום בשבילם על הספה היחידה בסלון. מאד לא אהבתי את הטפט במקום שאמור להיות בו קמין, מאחלת שיהנו בבית.

מאוד מאוד יפה אבל כפרי זה ממש לא...

תגובה למס' 9 + 7
חבל שאתם לא טורחים לקרוא את הכתבה, כתוב במפורש שהעיצוב הוא לא כפרי. יש כאן בית אקלקטי, מזמין ונעים.

מה זה משנה אם כפרי או לא? נראה יפה מאוד
אחד הפרויקטים היפים שראיתי במגזין שלכם לאחרונה

לתגובה 7
כל כך נכון מסכימה עם כל מילה

בית אקלקטי יפהפה עם המון מחשבה!

נעים מזמין ומלא מחשבה
יופי של בית,סגנון מותאם דיירים, לא כל סגנון מגיע עם כותרת ובמקרה הזה הכותרת אומרת לא(!) כפרי (תגובות7,9,12...). החשוב הוא שהכל הרמוני וניכר שהושקעה מחשבה אסתטיות ויצירתיות בכל פינה.

אישי ןמיוחד
עזבו הגדרות והפסיקו לעצב את כל הבתים כמו במגזין של השבוע. נעים ואישי וזה העיקר. מאיפה גופי התאורה המענינים בשחור ומוזהב??

הבסיס טוב מאוד, הריהוט פחות
הבסיס אכן מתאים לעיצוב אקלקטי ויפה מאוד. מנורות מיוחדות, פינת ישיבה, מדרגות, טפט, חלונות וריצוף הכל ראוי לשבח. המטבח יפה. המקלחות יפות. לעומת זאת הריהוט לא נראה שנקנה לחלל הנוכחי. אם לא היה כתוב שנקנה ריהוט הייתי אומרת שכולו עבר מדירה קודמת בגודל 100 מטר בערך. הוא לא מתאים לחלל. גם השרפרפים בתור שידות זה פתרון דירה שכורה. ובנוסף אין שום קונסולת כניסה ולכן שולחן האוכל יהיה המתלה המשפחתי. חבל. עם ריהוט מתאים זה היה נראה פצצה

סוף סוף בית עם תחושה נעימה וזורמת.

בודק...