המתחיל במצווה: שיפוץ כללי לדירה תל אביבית משנות ה-60

התכנון המקורי היה לשפץ את הדירה בנגיעות קלות בלבד עקב שיקולי תקציב, אבל מהר מאוד התברר שכדי לגרום לה להיראות באמת מעוצבת – אין ברירה אלא לעבוד עליה באופן רציני מההתחלה ועד הסוף

70 מ"ר
נדב פקט
א.ד. בניה משלימה - סהר 
חנה רפפורט

הדיירים: דיירת אחת
המקום: תל אביב

הדיירת בדירה התל אביבית הזאת החליטה לשפץ את דירתה בנגיעות קלות, להכניס אליה אווירה צבעונית, שמחה ועכשווית ולשלב את יצירות האמנות של בנה ותמונות של חברתה הקרובה, שאליהם היא קשורה באופן מיוחד. מדובר בדירה תל אביבית משנות השישים שלא שופצה מאז רכישתה לפני כעשור.

בשל תקציב מוגבל, הוחלט בשלב הראשון לרענן את המטבח, להחליף מהיסוד את חדר הרחצה ולצבוע את כל הדירה. אלא שעם תחילת העבודה הבינה הדיירת שיש לגעת כמעט בכל הדירה כדי שהיא לא תראה "טלאי על טלאי", ולכן החליטה להרחיב את העבודות ולעבור לדירה חלופית למשך שלושה חודשים.

 

עבודות השיפוץ החלו במטבח עם פירוק הדלתות וצביעתן, החלפת אינסטלציה, פירוק הקרמיקה, הוספת ארונות עליונים וחיפוי הקיר בגבס וקרמיקה חדשה.
מטבח אפור
כורסא צהובה

רהיטי הסלון ופינת האוכל החדשים הושפעו מגווני התמונה שמעל הספה, ונוספה ספריה מעוצבת שהמדף העליון בה עשוי עץ אלון ומשמש לספרים ואקססוריז בחלקו האחד, ובחלקו האחר לאחסון השייך למטבח. כמו כן הוחלפו הווילונות, נוספה תאורה חדשה, הותקנה מרקיזה בחזית הדירה עם צמחיה מתאימה, והריצוף בכל הדירה הוחלף לפרקט למינציה.
קיר כוח ירוק
סלון קטן

כורסא צהובה

שולחן עץ

תמונה

זר פרחים

מסדרון

תכנון הכניסה היה אתגר לא פשוט, בשל אורכו של המסדרון המוביל לחלל הציבורי. כדי לשוות  פרופורציות נכונות, צד אחד של המסדרון נצבע בגוון הדירה וצדו השני נצבע בפסים לגובה, כאשר המראה שבאמצע הקיר שברה את אורכו.

קיר פסים ירוק לבן

תמונה
חדר העבודה, שמשמש את הדיירת כחדר מחשב וקריאה, עוצב בנגיעות קוסמטיות של צביעת הארון בגוון הדירה, הוספת וילונות חדשים ומרקיזות להסתרה והגנה מהשמש ומהשכנים.
ספרייה

בחדר השינה נעשו שינויים קלים בלבד, אך הם גרמו לו להיראות כאילו הוא שונה מהיסוד. הארון נצבע בגוון הקיר, מיקום המיטה שונה והקיר שבגב המיטה חופה בטפט. דלתות האלומיניום והזכוכית הוחלפו בדלתות עץ אטומות וצופו בטפט, כך שהן נראות מהמסדרון כתמונה גדולה, והן תורמות להחשכה בחדר השינה. נוספו וילונות וקונסולה מרחפת לאחסון נוסף, כמו גם צמחיה במרפסת חדר השינה.

טפט בחדר השינה

וילון לבן
וילון

חדר הרחצה הוחלף קומפלט מהיסוד, ובמרכזו כיור שנעשה בעבודת יד של בנה של הדיירת, כאשר החדר כולו הושפע מהצבעוניות שבכיור. בנוסף, הוחלפו יסודות האינסטלציה והחשמל, ונוספו כלים סניטריים חדשים ודלתות חדשות.

חדר אמבטיה

הדירה לפני השיפוץ: 

לפני שיפוץ

תוכניות הדירה:

תוכנית דירה

רשימת ספקים חלקית:

נגרות – חיים כהן – מודופיינט

כלים סניטריים – ריצופים

כיור חדר רחצה- יובל רוטמן

תמונות – הדפסים – יובל רוטמן

פרקט –  ריצופים

תאורה – מורנו

ריהוט סלון – לאון שואו רום

כסאות פינת אוכל – מחסני הנמל

גינון – דורי

וילונות – רידובר – איציק רוזבי'ץ

שטיחי איתמר

553
22 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים ביתי ומואר!

כמו שצריך!
ככה מעצבים בית! עוטף, חם ואמיץ. יופי !

לא להיט, אבל למה כבר אפשר לצפות פה...

תוצאה נעימה
אבל, שיפוץ טוב הוא פונקציה של תוצאה ומחיר, חבל שלא ציינתם את העלות :-(

עיצוב החלל הציבורי מדליק
אמנם קצת צהבת אבל הגוונים נעימים והמינון מדוייק. אי אפשר לומר את זה על צביעת הפסים הירוקים במסדרון שלא מתחברים . זה שיש עמוד ירוק בתוך הסלון או מרקיזות פסים ירוקות בחוץ...זה לא מספיק. התכנון המבני ממש לא אופטימלי - המקרר עומד ממש בתוך הסלון. הפיכת המרפסת לנישת ספריה נמוכה - מוזרה מאד. הריהוט לא נכון, נוצרה שארית מוזרה ללא שימוש מאחורי העמוד אז תקעו שם עציץ...אולי בכלל היה נכון להעביר לשם את המטבח. מכאן קשה לדעת, אבל די ברור שהתכנון שהושג לא מספיק טוב.

תגובה
הירוק ממש בגוון לא נעים (אולי מצלמה...) , יש ירוקים יותר נעימים לעין במניפה. ועוד משהו: היתה לי התלבטות אם לעשות פנלים של פרקט בצבע לבן או בצבע עץ. כעת אחרי צפייה בתמונות החלטתי חד משמעית - הפנלים שלי יהיו בלבן. אין כמו מראה העיניים.

מקסים ומזמין1 צבעוניות צעירה ואמיצה

מקסים ונעים לעין

גולני שלי :)

דירה שעוצבה עבור הדייר ולא המעצבת
דירה מקסימה שהדייר נוכח בה בכל פריט. נראה כי נעשתה חשיבה יפה בכל הנוגע לפריטים שהדייר אצר. הדירה צבעונית ומזמינה ואינה נראית כאילו לקחוה מעוד קטלוג.

יפה
יש צבע, יש אור, יש אופי.

מקסים ביותר ! אהבתי

המתחיל במצווה
עיצוב יפה מאוד לטעמי

עיצוב דירה
יופי של תוצאה! כל הכבוד סנדי בן שלמה אפשרויות- תכנון ועיצוב פנים

מהיכן הכורסאות הצהובות ?

דירה יפהייפיה אבל
הדבר היחיד שהייתי מוסיף אי קטן וצנוע במטבח שיצור איזושהי הפרדה לסלון חוץ מזה. מקסים

המתחיל במצווה
יופי של עיצוב

הסטיילינג נעים וטוב אבל התכנון של החלל לא מוצלח
תכנון וחלוקת החלל הציבורי מבוזבזת ונראית כמו טלאי על טלאי דווקא בדיקה קטנה כזו כל הנישה של הספריה ועד העמוד לא מנוצלים כראוי ונראים כמו משהו שהשתבש ופשוט נשאר ככה. הסטייליג והצבעים מאוד מוצלחים ונעימים.

מאוד מאוד סימפטי. אהבתי.

אחת היפות !

תשובה לשאלה
הכסאות נקנו ממחסני הנמל ביפו

פשוט מתוקה

בודק...