מריח כמו רוח הנעורים: הבית הישן שנהרס ונבנה מחדש

השנים לא היטיבו עם הבית שלפניכם, שנבנה לאורך השנים לאט לאט, וכדי להשאירו בחיים היה צורך לפרק אותו לחלוטין ולהתחיל מחדש. התוצאה: מפלט כפרי בלב העיר

נדב פקט
160 מ"ר
נדב פקט
אורנה שלוש גורביץ וחנה רפפורט
אורנה שלוש גורביץ וחנה רפפורט

הדיירים: בעל הבית ובת זוגו
המקום: רעננה

הבית לפני שיפוצו היה בית מיוחד, מקורי ומעניין ששופץ אך ורק כי פגעי הזמן פוררו אותו לחלוטין. רובו נבנה לאורך שנים על ידי בעל הבית, שתכנן והוסיף במו ידיו טלאי על טלאי שאיכשהו יצרו קסם רב. אלא שבשנים האחרונות הבית הזדקן, ובעל הבית החליט להשאיר את הזיכרונות בלב ולחדש הכל בשיפוץ מסיבי מהמסד ועד הטפחות. אז כל ה"טלאים" פורקו ונבנה בית חוקי על בסיס הבית המקורי. העובדה שהבית שופץ ולא נבנה מחדש אפשרה לשמור על שיפוע הגג החד, שאינו עומד בתקני השיפוע היום אך הופך את מרחב הבית למפגן של עוצמה ושומר מעט על אופיו הישן.


צבעים וטפטים:
 לכל העסקים ובעלי המקצוע
עבודות נגרות: לכל העסקים ובעלי המקצוע

אחת הבעיות בבית הישן הייתה מחסור באור יום ולכן קירות שלמים הפכו לזכוכית ויופייה של הגינה פורץ פנימה מכל מקום. כמו כן, כדי לחסוך טיפוס יומי במדרגות, כל הפונקציות רוכזו בקומת הכניסה: סלון, מטבח, פינת אוכל, וסוויטת שינה שכוללת חדר רחצה גדול עם כל הפינוקים כמו ספסל במקלחון, מחמם מגבות ומפיג אדים. הממ"ד נוצל כיחידת דיור נוספת, כולל חדר רחצה וחדר שירות. בקומה השנייה תוכננה יחידת דיור הכוללת מטבחון, סלון, חדר שינה וחדר רחצה, המחכה לנכד מתבגר שירצה קצת שקט מההורים.

לבעל הבית אישיות מאוד צבעונית ובהתאם לכך נבחרה יחד איתו פלטת הצבעים בבית.  אך כדי לתת רקע נכון לצבעוניות, הרקע הסביבתי הורכב מאפור ולבן שאפשרו להתפרע עם צבעי הסלון, המטבח ודלת הכניסה. מאותה הסיבה נבחרו דלתות פנדור פרימיום לבנות שנותנות גם הן במה נקייה ומוארת לצבעוניות המיוחדת. חלק מהפריטים הועברו מהבית המקורי, כמו הספה הצבעונית בסלון ורהיטי העץ המגולף שגולפו על ידי בת הזוג של בעל הבית. בחדר השינה מעל המראה, עומדת בובת חתול שמלווה את בעל הבית מילדותו.

לבית נבנתה מרפסת קדמית צרה הצמודה לבריכת נוי מפכפכת עבור אספרסו של בוקר ומרפסת אחורית רחבה לאירוח מול הגינה הגדולה. הבית מושך אליו אורחים רבים ולטובתם מוקם תחת הפרגולה שולחן עץ ענק המכיל את כל חבורת הסקיפרים שמגיעים לעשות על האש לפני ההפלגה. גינה ישראלית פרועה מקיפה את הבית ובכל עונות השנה יש פריחות, לפי סוגי הצמחים שפוזרו סביב.

סיור בבית החדש:

עיצוב בית שטיח אדום

 

סלון ומטבח מעוצב

 

גרם מדרגות בבית פרטי

 

כורסא ירוקה

 

מדרגות מעוצבות וקמין

 

סלון ופינת אוכל מעוצב

 

מדרגות מעוצבות בבית רפטי

 

חדר שינה מעוצב

 

מיטה על בסיס עץ

 

שידת עץ

 

שירותים מעוצבים

 

כיור

 

בית פרטי
בית פרטי

 

חצר בית פרטי

 

חצר בית פרטי

 

שיפוץ
הבית לפני השיפוץ

 

רשימת ספקים חלקית:

דלתות :פנדור

ריצוף וכלים סניטרים – : א.ס. ריצופים בע"מ

אלומיניום: "אלום נט" עפולה

נגרות: נגריית "מודו פיינט"

תאורה: תומס תאורה

בריקים: "בריקים" ניר אליהו

גינון: גלעד מ"ירוק 365 "

 

עוד בתים משופצים:

שמש נצחית בבית צלול: שיפוץ טבעי במבשרת ציון
ברוכים הבאים לנמל הבית: שיפוץ דירת מגורים בנס ציונה
משפצים הכל: הבית בשרון שעבר שינוי מוחלט
פתאום יש איפה לישון: שיפוץ דירת חדר במרכז תל אביב
השיפוץ ששינה את העתיד של דירה תל אביבית קטנה

553
403
28 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונות
מי היוצר של התמונות בסלון ובמעלה המדרגות ז?

אהבתי את התוצאה, סוף סוף לא בית לבן ומשעמם
הבית יפה ומלא אופי. אהבתי במיוחד את המטבח והסלון הצמוד אליו. בנוסף הגינה מקסימה. לא אהבתי בכלל את מיקום האח (בתוכנית ובתמונה מיקום שונה). תפקידו כנראה לחמם את הטלויזיה. בנוסף בתמונות המקוריות רואים שהייתה עמדת מחשב ועכשיו אין. יש אנשים שאוהבים עמדת מחשב לכן היה לי מוזר שוויתרו על זה.אישית אני עם לפטופ על הברכיים אבל זה לא לכולם ....

תשובה ל-תמונות
הציור במעלה המדרגות הוא של אילנה גל ונרכש בגלריית ארט מרקט בנמל תל אביב. התמונה בסלון הגיעה עם בעל הבית, אבדוק בהמשך.

בית מיוחד מלא אופי

יפה ומאוד מיוחד ויוצא דופן,שאפו

תגובה לאדריכלית 6 ובכלל
גיבוב של סגנונות זה אחד הדברים היפים שיש בעיצוב פנים. אם את בתור אדריכלית לא מבינה את זה ולא רואה כן את המסר העיצובי בבית הזה - אין לי דברים טובים לומר לך , אולי שווה להתחיל לקרוא ספרות עיצובית באנגלית ולהשכיל. יש כאן דברים מיוחדים מכל מיני תקופות ששולבו בטוב טעם בחלל מאוד לא פשוט. רק אלופים יכולים לעשות עבודה מהסוג הזה, והמעצבת כאן הצליחה בגדול. לגבי שולחן פינת אוכל - יש שרטוט, ויש תמונה בפועל. והתמונה לא משקרת. לגבי חלונות צרים במטבח - מה קשור למעצבת ? מי אחראי על תכנון המעטפת אם לא אתם, האדריכלים? לגבי חלון בשירותי אורחים - איזה פתרון את היית נותנת? במקום לשפוט? אולי תתני לנו פתרון חילופי ואנחנו נשכיל? רק קחי בחשבון שאת נקודת הביוב לא תוכלי להזיז , כמו כן גם את דלת הכניסה הראשית לבית. בבקשה, הכדור אצלך.

טעון שיפור
סהכ התוצאה חביבה .בני הבית היו צריכים לקבל הדרכה בנושא החפצים והקישוטים יש עומס של פריטים לאחר שבחרו לתכנן בית מודרני .אבל הכי נורא זה ארגז התריס בחלון המטבח בכניסה .איזה פספוס צריך היה לחשוב על פתרון אחר .

התקרה
רעיון ההגבהה של התקרה (במקרה של רעפים) מטריף. כמה זה יפה. זה מגדיל את הבית מבלי להגדיל את השטח. מכניס אור עצום לבית. זה החלום שלי. אבל זה תקציב ענק.

היכן נרכש הוילון בחדר השינה?

סוף סוף בית שנראה בית....
נכון שיש כאן כמה טעויות אבל בסך הכל, זהו בית חם ונעים בניגוד גמור לכל השיבוטים הקרים מקרח שאני רואה בכל מקום (פרקטים, קירות לבנים, בלי תמונות ובלי נשמה...).

הספה המושלמת
איך משיגים ספה כזו? :)

ל 7
לא מתווכח על המסר העצובי אבל את החלון בשירותי אורחים מוכרחים היו להזיז בכל מחיר ימינה ולשנות את מיקומי הפונקציות בחלל שנית, כמו שכתבה 6 הגינה אינה פורצת פנימה אולי האור מחלונות גבוהים ויותר מכך לאן נעלמו המרחבים הפתוחים שבתמונה השמאלית התחתונה מלפני השיפוץ

ל 7
לא מתווכח על המסר העצובי אבל את החלון בשירותי אורחים מוכרחים היו להזיז בכל מחיר ימינה ולשנות את מיקומי הפונקציות בחלל שנית, כמו שכתבה 6 הגינה אינה פורצת פנימה אולי האור מחלונות גבוהים ויותר מכך לאן נעלמו המרחבים הפתוחים שבתמונה השמאלית התחתונה מלפני השיפוץ

ל 7
לא מתווכח על המסר העצובי אבל את החלון בשירותי אורחים מוכרחים היו להזיז בכל מחיר ימינה ולשנות את מיקומי הפונקציות בחלל שנית, כמו שכתבה 6 הגינה אינה פורצת פנימה אולי האור מחלונות גבוהים ויותר מכך לאן נעלמו המרחבים הפתוחים שבתמונה השמאלית התחתונה מלפני השיפוץ

מה העלות הכוללת ?

מקסים, פשוט ואישי

נפלא!!!

היכן נקנתה הספה?

נורא, פשוט נורא
עזבו את החלל המשותף/צפוף של מטבח וסלון (ברור שמי שתכנן או לא מבשל או לא מארח), עזבו את סדר הנחת הדמוי פרקט בחדר האמבטיה, תשכחו את המעבר הצר בין מיטה/קיר/מתחת לטלוויזיה בחדר השינה, אבל להציב אח חמה צמוד לשולחן טלויזיה, מתחת למדרגות זכוכית - נו, באמת..

עיצוב מקסים נעים וחמים. סופסוף! אולי
אפשר אבל להתחיל לקבל מחירי פריטי עיצוב בכתבות? ואולי גם סכום כולל של העיצוב בכל דירה? זה ייתן קנה מידה, ולדעתי גם חשוב והכרחי.

שולחן
היי מאיפה נרכש השולחן העגול במטבח עם הכיסאות תודה

תשובה לוילונות
הוילונות נרכשו אצל וילונות הנרי בכפר סבא. מאוד מומלצים !

תשובה לספה
הספה מלווה את הלקוח כבר מעל 30 שנה. המקור לא ידוע

תשובה ל-22
השולחן והכסאות נרכשו אצל טולמנס עודפים.

ומאיםה המזנון

מהמם, אבל האדום במבטבח....

הבית יפה רק מבחוץ

היכן יש ספרים בבית הזה?
בדקתי היטב את הסלון ולא מצאתי בו ספר אחד לרפואה. בית של נובורישים? של אנאלפאביתים? או שהם מחביאים את הספרים במחסן... באנגליה, אומרות השמועות, יש הרבה מאוד משפחות עם שתי מכוניות ואף לא ספר אחד. מקווה ש"עם הספר" לא יהפוך לעם בלי ספר!

בודק...