אביזרים ונהנים: דירה ששדרגה את הסטנדרט הקבלני

אחת הדרכים הטובות ביותר להפוך דירה סטנדרטית לבית נעים היא להשתמש בצבעים ואקססוריז שיכולים לשנות חללים בן רגע. ואם רוכשים אותם אונליין – בכלל טוב

100 מ"ר
תומר רובנס
דנה שקד

הדיירים: זוג ותינוקת
המקום: כפר יונה

זוג שרוכש דירת קבלן ניצב בפני החלטות רבות שצריך לקחת, וכמעט כולן נראות כמו החלטות הרות גורל: האם לשדרג, מה לשדרג, איך לגרום לדירת קבלן סטנדרטית להראות ייחודית, כיצד מתאימים אותה לדיירי הבית ולא פחות חשוב מזה, איך לא חורגים מהתקציב המצומצם, שגם ככה הלך כמעט כולו על רכישת הדירה. הבעיה היא שאת כל הבחירות וההחלטות האלו צריך לקבל שנתיים מראש, ועוד לפני שבכלל יש מושג איך תיראה הדירה ומה יהיה הסטטוס שנתיים אחרי.

 

כבר בשלבים הראשונים לאחר רכישת הדירה יצרו בעלי הדירה קשר עם המעצבת והודיעה לה שהם באים רק עם טלוויזיה ושני חתולים. תחילה הוחלט לנצל את סטנדרט הקבלן ככל שניתן מבחינת הבחירות השונות של אריחי החיפוי באמבטיה וכדומה, אך להתמקד בשדרוג המטבח והתאמתו לצרכי הדיירים ומבנה הדירה.

המטבח תוכנן בצורת "ר" בגוון לבן עם קלפה עם דלת זכוכית בגוון תכלת בהיר, כאשר המטרה הייתה ליצור חלל מאוורר ומרווח ככל הניתן. במרכז המטבח תוכנן אי מרכזי המאפשר אחסון וישיבה עם משטח בוצר עבה בחלקו העליון. פרופיל תאורת לד בצורת "ר" מלווה את משטחי העבודה, ומעל האי במרכז המטבח נתלה גוף תאורה בצורת כלובי רשת שחורים למראה תעשייתי מעודן.

דירה בכפר יונה

בית בעיצוב קלאסי

מטבח

קיר בטון

המטבח פתוח לסלון ובכך נוצר חלל מרכזי משותף המאפשר תנועה מעגלית והמשכית מאזור המגורים, הכניסה הראשית והמרפסת. בסלון מוקמה ספת שזלונג אפורה עם שולחן עגול שחור במרכז החלל. שטיח גאומטרי בגווני שחור לבן שומר על מראה מודרני עדכני וצעיר. כורסא צבעונית זורקת כתם צבע בפינת החלל ובצידה מנורה עומדת ותמונות המאפשרות יצירת פינת קריאה, שהינה עדיין חלק מהסלון והחלל הכללי. הקיר הראשי חופה בשליכט ערבה למראה בטון משופשף בהתאם לגוון הריצוף בכל הדירה.

ספה אפורה

שטיח שחור לבן

כורסא תכלת

וילון שקוף

וילון שקוף

ספריית ברזל מפרידה בין פינת האוכל והסלון ועשויה שני מוטות ברזל ומדפי עץ דקים. אלמנט זה מהווה חיץ קליל וסמלי בחלל שאינו גדול, וזאת מבלי להפריע לשתי הפינות להתקיים. שולחן פינת האוכל הינו עם משטח עץ בצורת טיפה, וסביבו כסאות עץ שחורים. גם פה נתלו סביב השולחן תמונות ופרטי אומנות עדכניים במסגרות שונות.

 

אזור הכניסה לדירה נחלק לשניים: בצד אחד קונסולה שחורה מעץ ומראה עגולה מעליה, כך שהן אינן מפריעות לכניסה וכן לישיבה בפינת האוכל. בצידה השני של הדלת נצבע הקיר בגוון אפרפר עדין, ועליו ונתלו ציפורים גאומטריות מברזל עם ספוט עשוי עץ בשילוב מתכת שממקד את המבט אליהן. כאמור, אופיו של הפרויקט מתבטא בעיקר ברכישות שאחרי קבלת המפתח, בפרטי אומנות ואקססוריז קטנים.

קיר בטון

מראה עגולה

עץ ביתי

בחדר השינה של ההורים ניתן לראות את ההשפעה החזקה והפשוטה של הצבע. מספיק לצבוע קיר אחד בחדר (במקרה הזה בגוון כחול מעושן) וכבר כל החדר מקבל תפנית. וילון אפור משתלב היטב עם בסיס המיטה המרופד ושידת הטואלט הלבנה. לחדר נכנסים דרך ארון הבגדים שדלתותיו זכוכית ומראה, על מנת לשוות לחלל מראה מרווח יותר.

קיר תכלת עם תמונות

לפני מועד הכניסה לדירה הצטרפה למשפחה תוספת קטנה. חדר התינוקת עוצב בסגנון שחור לבן גאומטרי עם הרבה אקססוריז, כאשר פריטים רבים נרכשו אונליין מאתרי אינטרנט שונים. מדבקות הקיר הגאומטריות הינן פתרון נגיש ומהיר לעומת הטפטים המלאים על כל הקיר, שהצריכו בעבר בעלי מקצוע מיומנים והמתנה למשלוחים ארוכים. על גבי קיר מדבקות המשולשים נתלתה שרשרת דגלוני בד, ובצידה וילון לבן עם שרשרת כוכבים מרופדים. בחדר ממוקמים גם כמה שקי אחסון לצעצועים בצורות גאומטריות ותמונות שהכינה בעצמה בעלת הבית.

קיר מדבקות בחדר ילדים

שם על הדלת

מסגרות לתמונות

לשני חדרי הרחצה נבחרו אריחים סטנדרטיים שהציע הקבלן על מנת לא לחרוג מהתקציב, אך את הארון והכיור המונח רכשו הדיירים לאחר קבלת המפתח. בחדר הרחצה של ההורים החלל שודרג בעזרת צביעת הקיר שמעל האריחים בגוון שחור, שמשנה לגמרי את כל התחושה בחדר ומייצר בן רגע ייחודיות.

מקלחון
אריחים קטנים

אמבטיה

תוכניות הדירה:

תוכנית דירה

רשימת ספקים חלקית:

קיר סלון – שליכט דמוי בטון דגם ערבה של טמבור. צבעי – טל דניאלי

מטבח – אביבי מטבחים

שיש – גרינוולד

שולחן אוכל+קונסולה בכניסה – קסטיאל as is

כיסאות אוכל – פיק אפ

כיסאות באי – ID DESIGN

שידת מדפים בסלון+תיבת אחסון בסלון – ביתילי

ספה,כורסא בסלון, מזנון, מיטת הורים, קונסולה בחדר הורים – simply wood

מראות בחדר הורים – oaky

ארון בחדר הורים – ארונות אידיאל

ארונות אמבט – סבח

קרמיקה, כלים סניטרים וריצוף – נגב

תאורה – שקע ותקע+מחסני תאורה+ביתילי+אקאה

מראה בכניסה, שטיחים, וילונות, שולחן סלון, שידות צד, כוורת בחדר תינוקת – איקאה

תמונות בסלון ובחדר שינה –  society6+ עמית שמעוני (סדרת היפסטורי)

ציפורי מתכת – Glyphs

אקססוריז – GOLF & Co+ aliexpress

תמונות מעל שידת החתלה – רוני רפפורט

מדפים בחדר הילדה – my ideal home

מדבקות לקיר בחדר הילדה – NEE-YAR

כוכבים על הוילון+נחשוש – little B

שרשרת דגלים – עופרה בהרב

553
24 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השימוש בצבע וטקסטורה
שאלה??? איך לכם המעצבים לא נמאס כבר מאותם צבעים וכמעט מאותן טקסטורות החוזרות על עצמן . השינוי היחיד הוא בהתאמה לבית- איך לא נמאס שכל בית נראה אותו דבר לא רק בארץ בכל העולם? אין לכם התעוזה בלאפשר וללמוד מבעלי הבית את מה שהם אוהבים ואורח חייהם ולאמץ זאת כאמירה אישית שלהם ?

דירה מקסימה, אחת היותר מתוקות שהיו כאן
הגוון האפור של הקיר בסלון מוסיף המון, לעומת קירות עם חיפוי לבנים, שעושים הרבה פעמים נזק למראה. גופי התאורה יפים (המנורה מעל פינת האוכל נכונה - וטוב שלא קניתם ברשתות יקרות, שם יש את אותו הדבר בפי חמש מחיר), המקלחון יפה וכך גם החדר של נועה הפעוטה. תיהנו!!

זה בית או בונקר?!
מה נסגר עם כל האפור והבטון הזה? בתוספת ברזל שחור בכל דרך אפדרית זה ממש לא עושה חשק לשהות בבית. ותינוקת קטנה צריכה צבע בחיים ולא טרנדים מעוררי רחמים נמאס מהשטאנץ של כל הדירות החד-גוניות

עיצוב יפה ונעים מאד, אם כי קצת ג'נרי
נראה כמו דירה לדוגמה. חבל שמעצבים לא מנסים לעודד את הלקוחות להכניס קצת אישיות, מורשת משפחתית, או במילים אחרות קצת מה"ג'אנק" שברשותם כדי להפוך את הדירה היפה לבית אישי יותר.

*פיהוק*
שום דבר מרענן. עוד דירה עם מקבץ של רהיטים יפים.

לא מכוער אבל הכי סתמי שאפשר

דירה נעימה אבל....
בסך הכל דירה נעימה אבל נכון מה שנכתב כאן, חדר של פעוט נדמה לי שצריך להיות צבעוני ולא בגוונים שנבחרו. מה שמעניין אותי ולא רואים בתמונות, הם מקומות איחסון , ארונות. הכל נראה כל כך מסודר ויפה כמו במוזיאון אבל מה קורה בחיי היום, יום, יש מספיק מקום לציוד של בית רגיל ? האם נוח לשבת בספה ללא משענת, האם יש מספיק ארונות במטבח ? הדירות של 100 מטר הן קטנות ולא נוחות , מתאימות לזוג וכשבאים ילדים , הכל נעשה צפוף מאוד .

מקסים!

המקרר מה נסגר עם הדלת ?
פתיחה הפוכה של דלת המקרר תהפוך את החיים להרבה יותר נוחים. הגוונים מדכאים!! אפור בסדר אבל הכל??? תחושה כבדה מאד ולא נעימה.

דירה מהממת שאפו למעצבת
דירה מקסימה הלוואי עלי חדר שינה מושלם וילון מהמם

עשיתי טובה לעצמי והכנתי מטבח ללא אי
אני חושבת שאפשר להסתפק בשולחן אכילה אחד ולא לבזבז שטח על אי שבסך הכל מפריע לתנועה בבית וחוסם הכל.

סחרחורת............
קיבלתי סחרחורת מכל הפסים, הנקודות, המשבצות... עירבוביה של צורות.

אני טועה או שהאסלה נראית פגועה...
מסכימה עם ההערה לגבי דלת המקרר יש מקום להפוך את הפתיחה מימין לשמאל...עיצוב נחמד לא נפלתי. סורי

האי תופס יותר מדי מקום
ולכן הסלון דחוס לחלל קטן. פלטת צבעים לא לטעמי. נראה כמו דירה לדוגמה ולא במובן החיובי. כל הסידור של החלל המרכזי הוא טעות הגורמת לו להיראות צפוף וללא התייחסות למרפסת . חבל

להוריד מדבקות מהאסלה לפני הצילום ולסדר ברק לחצן
להוריד מדבקות מהאסלה לפני הצילום לאחר הצילום לסדר את הלחצן שלא יבריק וישקף את כל הנוף

עיצוב יפה ונעים מאד, אם כי קצת ג'נרי
נראה כמו דירה לדוגמה. חבל שמעצבים לא מנסים לעודד את הלקוחות להכניס קצת אישיות, מורשת משפחתית, או במילים אחרות קצת מה"ג'אנק" שברשותם כדי להפוך את הדירה היפה לבית אישי יותר.

בהחלט נעים לעין

מקומם
לא מבינה את הפלצנות הזו בתליית אמרות וכל מיני פוסטים באנגלית דוקא. אני אמנם לא נצר למשפחת אליעזר בן יהודה אבל זה תמיד מגוחך ןמקומם אותי מחדש.

צבע הקיר בחדר שינה
הי, שאלה למעצבת, מה צבע הכחול המעושן בחדר השינה של ההורים? תודה

שרותים ומקלחת קטנים וזה טעות לעשות אותם כהים

עיצוב
עיצוב משעמן,צבע ספה לא מתאים,חסר כריסמה בכלל .

ריצוף
אשמח לדעת מה דגם הריצוף שנבחר?

דירה מהממת!

נחמד
לא אהבתי את התיקרה בצבע שחור בחדר הרחצה של ההורים אבל כל אחד והטעם שלו

בודק...