האדריכלית ורד דוידוב משלבת בין ישן לחדש – הבן שיפץ את בית הוריו ומתגורר בו עם משפחתו הצעירה

בני הזוג פגשו לראשונה את האדריכלית ורד דוידוב בבית ילדותו הישן של אבי המשפחה במעמד מרגש במיוחד. הבית הארכאי היה עבורה כחומר ביד היוצר והתוצאה לפניכם.

1,500,000
240 מ"ר
סוזי לוינזון
אורן ואיציק סנצ'ק
ורד דוידוב
ורד דוידוב
יעל עופר עזריאל

דיירים: זוג + 4

המיקום: מזכרת בתיה

 

כמו קפאו השנים על הבית בן ה-60 במזכרת בתיה, האדריכלית ורד דוידוב מצאה אותו על חלוקתו לחדרים כפי שנהוג היה לבנות בשנות ה-70. על הבית המקורי נבנו תוספות והוא היה אפל ומנותק מן החצר. האדריכלית סיכמה את מצבו הראשוני של הנכס בשורת מחץ מדויקת: "בית של פעם עם המון פוטנציאל".

"חידוש בית קיים זה דבר נפלא ועם זאת התהליך מאוד מורכב ומאתגר" אומרת דוידוב, ומוסיפה "הפרוגרמה היא על בסיס חלוקות קיימות ושאר אילוצים שלא בהכרח תואמים את הצרכים המעודכנים של הדיירים."

בית סבגנון כפרי

"בית של פעם עם המון פוטנציאל".

בית סבגנון כפרי
תקרת עץ לבנה

בחלל המגורים שולבו גוונים בהירים ועץ טבעי ליצירת מראה נקי וחם

תקרת עץ לבנה

השיפוץ כלל הרחבה של הנכס מ-120 ל-240 מ"ר. הסלון החדש נבנה כתוספת במסגרת זכויות הבנייה המצומצמות שהתקבלו במגרש, וחולק בצורה שאינה סטנדרטית תוך ניצול מרבי של השטח שנוסף. הסלון מוקם בחלקו האחורי של הבית הפונה אל החצר הגדולה, והסלון הישן הוסב להיות חדר השינה של ההורים.

בחלל המגורים שולבו גוונים בהירים ועץ טבעי ליצירת מראה נקי וחם. הגג בסלון אלכסוני ומונח על קורות עץ שנותרו חשופות ונצבעו בלבן. גובה התקרה מודגש באמצעות ארובת הקמין והספריה הנטועים ברצפה וצומחים עד לגובה התקרה:

הספרייה המשמעותית תוכננה לבקשת הדיירים וייחודה מהפגישה המעניינת עם קו התקרה המשופע.

הקמין הודגש על ידי חיפוי הארובה בלבנים בהירות שמייצרות עניין ועם זאת שומרות על מראה מעודן.

 

ספריה לבנה בבית כפרי

הספרייה המשמעותית תוכננה לבקשת הדיירים וייחודה מהפגישה המעניינת עם קו התקרה המשופע.

ספריה לבנה בבית כפרי

ממקום ריגשי וסנטימנטלי הוחלט לשמר עד כמה שניתן את המבנה המקורי של הבית. בני הזוג ביקשו באופן מיוחד לפתוח את המטבח לכיוון הסלון בלי לשנות את מיקומו המקורי ליד החלון. האדריכלית נעתרה לבקשה על אף האתגר התכנוני ופתרה את בעיית המחסור באחסון ובמשטחי עבודה על ידי יצירת יחידת ארונות תלויה מעל אי גדול. העמודים שנושאים את הארונות התלויים נתנו גם מענה קונסטרוקטיבי לגג החדש.

מטבח סלון

העמודים שנושאים את הארונות התלויים נתנו גם מענה קונסטרוקטיבי לגג החדש.

מטבח סלון
מטבח כפרי

המחסור באחסון ובמשטחי עבודה על ידי יצירת יחידת ארונות תלויה מעל אי גדול

מטבח כפרי
אי במטבח כפרי
אי במטבח כפרי

במבואת הכניסה עומדת שידת וינטג' המספרת ללא מילים את סיפורו של המקום לכל נכנס. השידה חודשה וקיבלה רגליים מודרניות וכעת היא משתלבת היטב עם סגנון העיצוב שהוגדר כ"נקי וחם עם מוטיבים סקנדינביים." השידה היא נקודת מפגש של כל חדרי הבית, מנקודה זאת מגיעים אל הסלון, פינת המשפחה, יחידת ההורים, עליית הגג והממ"ד. השידה הוותיקה היא נכס המייצג ערך של משפחתיות ולכן המיקום שלה בצומת המפגש של בני הבית הוא סימבולי ומחמם לב.

שידה ישנה

במבואת הכניסה עומדת שידת וינטג' המספרת ללא מילים את סיפורו של המקום לכל נכנס.

שידה ישנה
ריצפת פרקט
ריצפת פרקט
שרותי אורחים
שרותי אורחים
חדר נווער
חדר נווער

האדריכלית מסכמת את הפרויקט: "אני אוהבת את האתגר של שיפוץ והרחבת מבנה קיים. זה תהליך שיש בו גם איכויות של שימור וגם מימוש של פוטנציאל ליצירת בית מתאים יותר עבור הדיירים החדשים. אני מקפידה להשתמש בכל זכויות הבנייה האפשריות ולנצל את הפתרונות והמוצרים הנפלאים שיש היום לשוק להציע. זה כייף כל פעם מחדש לראות את הדיירים נפעמים מהשינוי ומנסים להיזכר מה היה שם קודם".

טיפ מהאדריכלית לקוראים: "שיפוץ זה תהליך מורכב אבל אם רוצים להנות מנכס קיים לא צריך לפחד. אחרי שמבינים היטב מה רוצים יש להכין תכניות וכתב כמויות ורק אז לצאת לדרך. כמובן שנדרש להקפיד על היתר בנייה ואישור תחילת עבודות מסודרים."

 

רשימת ספקים חלקית:

 

מהנדס קונסטרוקציה – מרק ריכשטיין

נגרות כללית – זבולון סבירסקי

מטבח – רגבה

ריצופים וכלים – נגב קרמיקה

תאורה – מאור סנטר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...