בין ציפיות למציאות: שיפוץ דירה בהוד השרון

האם ניתן להגשים חלומות בדירה קיימת? בעלי הבית התלבטו האם להתחיל מחדש או להישאר עם הקיים, והחליטו בסוף לזקק את חלומותיהם לכדי שיפוץ צבעוני אחד שמוכיח שפתוח הוא לאו דווקא יותר מבולגן

200,000
נדב פקט
עדי עוז
הדיירים: משפחה בת 4 נפשות

המקום: הוד השרון

 

משפחות רבות מתלבטות האם להשתדרג לדירה חדשה או לשפץ את הדירה בה הם גרים. לפעמים רוצים יותר מקום, לפעמים לשנות מיקום ולעתים פשוט לא אוהבים את הבית. המשפחה הצעירה שלפניכם לא אהבה את דירתם, אשר נרכשה לפני מספר שנים כדירת יד שניה חדשה יחסית, ועדיין בלטו בה המאפיינים של דירת קבלן. התחושה הייתה של דירה חשוכה וצפופה, חסרו להם מקומות אחסון ולא היו להם אזורים מותאמים לפעילות – אך המיקום של הדירה, הבניין היפה ומספר החדרים דווקא התאימו להם מאוד.

 

הבקשה שלהם הייתה להפוך את הדירה לדירת חלומותיהם – דירה שתרגיש כמו דירות שראו במגזינים, דירה מעוצבת אך לא מלוקקת, אשר תתאים לחיי משפחה פעילים. בני הזוג אספו תמונות של חדרים שהם אוהבים ולוח הפינטרסט שלהם התפוצץ מהשראות: חללים מרווחים, חדרי ארונות גדולי מימדים, ארונות נעליים, חדרי רחצה ועוד. לבסוף הם הצליחו לזקק את ההשראות למראה עיצובי המתאים לחלומותיהם.

 

 

האתגר היה להשיג את המראה והתחושה המבוקשים במגבלות הדירה הקיימת ובתקציב מוגדר, תוך שילוב פתרונות פונקציונליים נדרשים עם המאפיינים העיצוביים ובהתייחסות לעלויות של כל שינוי מוצע. כדי לעמוד בתקציב שהוגדר לשיפוץ והלבשה מחדש, נעשה שימוש מושכל באלמנטים קיימים, כולל ארונות המטבח, חדרי הרחצה והפרקט בחדרי הילדים. נעשה שילוב בין אלמנטים, טקסטורות, חומרים וצבעים וכן שילוב של פריטים שונים, יקרים וזולים כאחד,  כדי ליצור דירה ייחודית המבטאת את בעליה.

 

ספה כחולה

בעלי הבית אוהבים את המראה התעשייתי, אך באופן יותר מעודן ויותר "נקי" ומשולב בנגיעות של צבע. רצפת האריחים הכהים באזור הציבורי של הבית, כולל המסדרון, חופתה בפרקט למינציה איכותי מאוד במראה USE, שגם השתלב עם הפרקט הקיים בחדרי הילדים. הקירות נצבעו בלבן אפרפר, דלתות הקבלן החומות הוחלפו לדלתות לבנות ומעוצבות. התאורה בכל הדירה תוכננה מחדש, הוחלפה ושימשה גם להגדרת אזורים בחלל הגדול והפתוח.

מרפסת השרות צורפה למטבח, והפונקציונלית שלה הוכנסה לארונות ושיפרה את השמירה על הסדר: כעת לכל דבר מקום משלו. ארון שירות גדול מכיל את מכונת הכביסה והמייבש וגם מטאטא, מגב דלי ועוד. נישה שנוצרה מבניית קיר המשך לפינת העבודה משמשת לארון שירות נוסף, לסלי כביסה, חומרי ניקוי ועוד. התריס של המרפסת הוחלף בחלונות בלבד, ווילון סאן סטריפ בתכלת משמש לויסות האור. פתיחת החלל אפשרה הכנסת אי גדול הכולל אחסון ו-6 מקומות ישיבה, ושמשמש כשולחן האכילה של המשפחה. כסאות הבר בשני גוונים של ירוק מכניסים צבעוניות למטבח הרגוע.

 

מעל האי נתלתה מנורה מיציקת בטון, שמספקת תאורה ממוקדת. חזיתות העץ הכהה של המטבח הוחלפו לחזיתות פורמייקה עבה ועמידה בגוון שמנת אפרפרה, אשר הותאמה לשיש הצהבהב ולחיפוי הקיר הקיים. מעל הכיור נתלו מדפי נירוסטה, המשמשים בעיקר למגוון דגני הבוקר שהמשפחה אוהבת. פרופיל תאורה ארוך מאיר היטב את כל המטבח.

פינת אוכל כיסאות ירוקים במגוון צבעים

שיש

בני הבית החליטו לזרום עם ההרגלים שלהם אך למצוא פתרונות יעילים עבורם. הם לא מארחים ולכן לא נדרשה פינת אוכל, אך חברים של הילדים מצטרפים לעיתים לארוחה והאי הגדול עם כסאות הבר הנוחים והקלים לניקוי נותנים את המענה. הילדים אוהבים לצפות בטלוויזיה בזמן האוכל, אז במקום שיישבו ויאכלו על הספה – אוכלים רק באי. הטלוויזיה שנתלתה על זרוע מתכוונת לכוון האי לשם צפייה. פינת עבודה/לימודים גדולה מוקמה בחלל הציבורי – שולחן עבודה עם מגירות שהוכן על ידי הנגר לפי תכנון של מעצבת הפנים מאפשר לשניים לשבת יחדיו.

קיר בטון
קיר דמוי בטון
הדירה משופעת בסינרי גבס והנמכות תקרה עבור מיזוג וספרינקלרים, שמשיקולי תקציב הוחלט לא לשנותם אך כדי לעדן קצת את המראה הוחלט ליישר היכן שניתן. באזור הסלון נבנה קיר גבס בעומק סינר הגבס הקיים  ותוכננו בו נישות עבור הטלוויזיה ומכשירי המדיה ועבור אביזרי נוי. קוביות אפורות שולבו בגבס כדי להוות תחליף לספריה בנגרות ומשמשות לאחסון אביזרי נוי, ספרים וצמחיה. בנוסף יוצרות הקוביות משחק בתלת מימד ובצבע, בקיר הלבן הקוביות האפורות שקועות ולעומתן בקיר הבטון האפור בולטות הקוביות הלבנות. הסלון גדול ופונה למרפסת, וילון קפלים עדין מסנן את האור העז המגיע מהמרפסת ומבטל את הצורך שהיה בעבר בסגירת התריס. תאורה מלאכותית מתקבלת באמצעות גוף לד פיסולי שלמרות גודלו מפזר אור רב. נבחרה מערכת ישיבה מרווחת ומתאימה לרביצה, המוסיפה צבע לחלל. הריפוד עמיד ובגוון כחול ומגוון הכריות מוסיפים גוונים של ירוק, תכול ולבן. נגיעות בשחור מתקבלות מתמונות גרפיות הממוסגרות בשחור, זוג שולחנות עגולים מעץ צבוע שחור וגם מעין גיגית ברזל על גלגלים, הנפלאה לאחסון דברים קטנים המפוזרים בדרך כלל בחלל משפחתי כמו עיתונים, שמיכת טלוויזיה וצעצועים. שטיח אפור בדוגמת פרחים מסייע בהגדרת אזור פינת הישיבה והטלוויזיה.

דירה מועצבת

 

שולחן סלון שחור

סלון בצבע כחול רויאל

המבואה הוגדרה כמקטע על הקיר הארוך בעזרת ריהוט ותאורה. ספוטים קטנים השקועים בסינר הגבס מאירים מראה עגולה התלויה בעזרת חבל ושידת מזוודה מעץ בשילוב צינורות ברזל. בשידה גם אחסון מוסתר בתוך המזוודה וגם גלוי על המדף ו/או בארגז הפח שעליו.

מראה עגולה

כדי לקבל סוויטת הורים מרווחת, בוטל חדר הארונות הצפוף, ובנוסף הוסרו קירות חדר הרחצה. הארון, אשר תוכנן בצורה מדויקת לצרכים, אפשר לקבל אחסון טוב יותר מאשר בחדר ארונות סטנדרטי. תוכנן ארון קיר פינתי עם דלתות זכוכית המשלבות טלוויזיה. בעל הבית קיבל תליה רבה עבור הבגדים המחויטים שלו, ואילו האישה קיבלה, בנוסף לאחסון נגיש בארון והרבה מגירות, גם שידת מגירות של מעל 3 מטרים לנעליים. מזרנים בריפוד זהה למיטה הופכים את השידה גם למקום ישיבה, והיא אחד מהמקומות החביבים על הילדים.

 

פס צבירה וספוטים בשחור מאירים את הארון הגדול וספוטים זהים מוקמו מעל המראה. התאורה המשולבת במאוורר התקרה התעשייתי נותנת תאורה מפוזרת, וגופי התאורה השחורים המשתלשלים מהתקרה לצדי המיטה נותנים תאורה ממוקדת לקריאה. נרכשה מיטה מרופדת הכוללת ארגז מצעים, והשידות לצדי המיטה הוחלפו במגירות תלויות, הזהות לשידה הארוכה ומאפשרות את פתיחת מגירותיה בקלות. וילונות רומיים באפור התלויים מהתקרה מרככים את האור מהחלונות הגדולים, ומסתירים את ארגזי התריס מהאלומיניום. בנוסף נבחרו הדפסים גרפיים הממוסגרים בשחור, אשר יוצרים את המילה LOVE ומשלימים את האווירה הרומנטית.

חדר שינה מעוצב

חדר רחצה מקלחון

מראה

משיקולי תקציב הוחלט לא לשפץ את חדר הרחצה הצמוד, אך כן לשדרגו ולשנות את מראהו. במקום קירות, אזור הרחצה הופרד מחלל השינה באמצעות זכוכית קבועה במסגרת אלומיניום שנצבעה שחור. בנוסף, הוחלפו הברזים, הותקן מקלחון מתקפל וגם ארון הרחצה הוחלף לארון תלוי. הריצוף הישן צופה בשכבת בטון דקיקה (מיקרוטופינג) שהקנה מראה תעשייתי וגם נתן מענה לאי אחידות בריצוף.

חדרי הילדים עברו אף הם מהפך. הבן הגדול התחיל כיתה א' ולפיכך נרכשו שולחן כתיבה, כוורת וארון גדול. הצבעוניות שנבחרה הנה שמנת ואפור עם נגיעות של כחול ואדום. טפט אפור זרוע כוכבים לבנים הודבק על קיר המיטה, והוספו וילון פסים באדום לבן ותכול, שטיח בכחול עז ותמונות ממוסגרות באדום. תמונות על פי הנושאים המעניינים את הבן הוכנו על ידי המעצבת, תוך שימוש בטפט שנשאר.

ארון עם דלת מראה

חדר שינה לנער

תמונה לחדר לילד
הבת הקטנה קיבלה חדר עם הצבעים החביבים עליה ועם המון מקום למשחק. נעשה שימוש בריהוט הקיים, אך הצבעוניות שונתה. הצבע הוורוד, לבקשתה של הילדה, קיבל מקום מרכזי אך לא השתלט. נרכשו גם שולחן ציור קטן עם כסאות ותיבת אחסון, שניהם בוורוד עם כוכבים לבנים, וכן שטיח עגול בצבעי ירוק-אפור-צהוב רגועים. הגוונים הקרירים נבחרו לשטיח גם כהשלמה לצבעי הטפט וגם כדי למתן את הוורוד אשר בריהוט ובווילונות. תמונות צבעוניות מהטפט שנשאר, מעשיה ידיה של המעצבת, נתלו כקישוט.

טפט לחדר ילדות

הבית לפני השיפוץ:

בית לפני שיפוץ

תוכניות השיפוץ:

תכנית לפני שיפוץ

תכנית אחרי שיפוץ


רשימת ספקים חלקית:

ייעוץ תאורה – אבי בן שטרית ל"דורי קמחי תאורה"

תמונות סלון וחדר שינה – of1351

שטיחים – שטיחי איתמר

אביזרים – קדם ,TWO M

נגרות – יוסי ארזי

תמונות חדרי ילדים – המעצבת, עדי עוז

פרקטים ודלתות – פרקט4U – פולידור

ארון משולב טלוויזיה ושידת נעליים – אידיאל

ספה ומזרונים –  "המעצבים"

מיטה זוגית – סימפלי ווד

וילונות – ליאורה ל"אקסלוסיב"

553
23 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקונסולה
מאוד אהבתיאת הצבעוניות והבית . מהיכן נתקנתה הקונסולה ומה העלות

שינוי יפה מאוד.
השינוי ממש לטעמי. ראוי לציון לשבח- דלפק האכילה הנמצא במקום הנכון ועם כסאות נוחים (הרבה פעמים אני קוטלת דלפקים אך הפעם יצא מוצלח לאוהבי הקונספט), חדר השינה מקסים (תמונות אישיות/רומנטיות צריכות להחליף את מה שכרגע אבל זה כבר עניין של טעם), התאורה והריהוט מאוד פרקטיים וממוקמים מוצלח. ביקורת- שירותים שקוף. נו די כבר. בנוסף משהוא בתמונה של הכיור במטבח לא הצליח ונראה דחוס שם אבל נראה לי זו התמונה אשמה ולא המציאות.

מהיכן ארגז הצעצועים על גלגלים בחדר הילדה?
מתכוונת לזה שבצבע ורוד ומעץ.

אין שולחן אוכל? העיקר שיש אי...
מה הקטע עם אי. יש לכם ילדים זה לא נוח ולא פרקטי.. לפחות לטעמי, שולחן הרבה יותר מתאים (ואפשר לקנות כאלה שניפתחים כשרוצים ולא תופסים הרבה מקום..) וחוץ מזה והכי חשוב, תהנו מביתכם המקסים!

עיצוב נדוש וטפל
נדוש..אהבתי את חדר השינה

תכנון מצוין ביצוע מקסים!
התכנון ממש מוצלח, פתרונות יצירתיים לאחסון ולפינת העבודה!מה האפקט על קיר פינת העבודה? אהבתי מאוד את חדר שינה הורים עם החיבור לחדר הרחצה, מרגיש נעים ומרווח, כל הכבוד.

שעמום
שעמום

נעים ומשדר נוחות, מפריע לי
שוב השקוף הזה בתוך המיטה של ההורים. גם זכוכית חלבית או מט היו משאירות אפקט טוב. *** מה זאת אומרת "המשפחה אינה מארחת"??? ממש הייתי רוצה להבין איך אף נפש חיה לא מגיעה לבית הזה? לארוחת ערב? הורים? אחים? חברים? הגדרה שלכם או שלהם?

הדירה בהוד השרון
תכנון יפה ופונקציונלי.ויש להודות גם לא יקר.

קיר זכוכית בשירותי הורים??
באמת? מעבר לשאלת הפרטיות, ומעבר לשאלת האסטטיות (אתה באמת רוצה לראות מישהו אחר מנגב??) - מסך זכוכית בכזה גודל, בחדר עם רסיסי מים מצריך ניקוי קבוע.

יצא יפה מאוד אהבתי
שאפו למעצבת

תאורה ומאוורר תקרה
אשמח לדעת מהיכן התאורה ומאוורר התקרה

קיטש
הבית מאוד קיטשי, מהר מאוד ימאס על בעלי הבית. עבודת פוטושופ גרועה (אם כבר הורדתם את המדבקות ממגירת הילדים, לפחות תורידו גם במראה...) בקיצור, לא אהבתי!

תאורה מ"דורי קמחי" ומאורר מ"סטאר"

הקונסולה מ"קאנטרי שיק" בנירית

מדוע אי? מדוע קיר שקוף? מדוע העיצוב הזה?
ה"אני מאמין " שלי שהבית מיועד למי שגר בו . המטרה של מעצב לגשר בין חלומות וצרכים של בני הבית לבין הפתרונות הפונקציונלים והעיצוביים. בני הבית מרוצים ואוהבים את ביתם וזה מה שחשוב! ולמי ששאל- לארוח ניתן להשתמש בשולחן המצוי במרפסת הגדולה חדר הרחצה- הקיר השקוף מקביל למקלחון והאסלה מוצנעת יחסית ובמקביל תוכננו מדבקות מתאימות לטשטוש.

יפה מאד

אוורור שרותי הורים
בשרטוט רואים שאין חלון בשירותי ההורים. איך החדר מתאוורר? האם ישנה וונטה או פתרון אחר?

אוף.. עוד פעם אותו דבר נמאס מהערות של אנשים רעים

אוורור ח.רחצה הורים-קיים
קיים חלון,בתוכנית לא רואים כי החלון גבוה. במקרה שאין חלון ונטה חזקה או מפוח נותנים מענה מצויין לאורור

אוורור ח.רחצה הורים-קיים
קיים חלון,בתוכנית לא רואים כי החלון גבוה. במקרה שאין חלון ונטה חזקה או מפוח נותנים מענה מצויין לאורור

מרהיב

שאפו
שאפו למעצבים. עשו עבודה מדהימה. כל כך בטוב טעם וגם פונקציונאלי מהממם!!

בודק...