בינגו בלב השכונה: חוויית מגורים רב מפלסית בהרצליה

גרם המדרגות בבית המשופץ נפתח כולו ויצר מערכת קשרים דינמית בין כל החללים. קיר אחסון בכניסה מלא בהפתעות, ומרפסת קז'ואלית מפנקת את בני הבית ואורחיהם

290 מ"ר
300 מ"ר
אלעד גונן
אדריכל רון שפיגל, שפיגל אדריכלים

הדיירים: זוג + 3
המיקום: הרצליה

בני זוג מהרצליה בשנות ה-40 לחייהם, להם שלושה ילדים צעירים, פנו למשרדו של האדריכל רון שפיגל עוד לפני שבחרו את הבית. הם הספיקו להיכנס למו"מ מתקדם על בית אחר, שבסופו של דבר כשל, ומיד אחריו נמצא הנכס המושלם מבחינתם – בית פרטי כבן 25 שנה, הממוקם על קרקע של כ-300 מ"ר בלב אחת השכונות המטופחות בעיר, ומשתרע על פני ארבעה מפלסים – מרתף, קומת קרקע, קומת מגורים ועליית גג. "ניכר שלאורך השנים הבית טופח ותוחזק היטב אבל עם זאת, נדרשו התאמות ושדרוגים הן בתכנון והן בעיצוב של החוץ והפנים כדי להתאים אותו לאורחות חייהם ולטעמם של הזוג ומשפחתו", מסביר שפיגל. "התוצאה הסופית היא בית שמספק חוויית מגורים שמתחילה כבר מחוצה לו והולכת ומתעצמת בפנים".

כורסה צהובה

התוצאה הסופית היא בית שמספק חוויית מגורים שמתחילה כבר מחוצה לו והולכת ומתעצמת בפנים".

כורסה צהובה
ספה אפורה בסלון

הרהיט המרשים צבוע בגוון בהיר וכולל חלוקות גיאומטריות א-סימטריות

ספה אפורה בסלון
גרם מדרגות

בחר האדריכל לפתוח את גרם המדרגות עד כמה שניתן

גרם מדרגות

אחד האתגרים בתהליך התכנון היה חיבור בין האגפים השונים בקומת הקרקע, שבמרכזה ניצב גרם מדרגות. טרם השיפוץ הוא יצר הפרדה מוחלטת בין המטבח לסלון ומנע את הזרימה בקומה כולה. שירותי האורחים שממוקמים באזור הכניסה תוכננו בפוזיציה שגרמה להם לבלוט במקום להיטמע במרחב. על מנת לפתוח ולאוורר את הקומה וליצור מערכת קשרים דינמית בין החללים, בחר האדריכל לפתוח את גרם המדרגות עד כמה שניתן, ואת הקירות המקוריים מחליפים עתה מעקה זכוכית הפונה לחלל הציבורי ומעקות ברזל שיוצרו בעבודת יד אומן ומובילים לקומת המרתף ולקומת המגורים. הגרם עצמו חופה בעץ אלון, מוטיב שמוסיף שפע חמימות ואופי לחלל הציבורי. שירותי האורחים תוכננו מחדש, כך שייטמעו בקיר כמו גם פונקציות חשובות כמו בר מאובזר ומרשים ושפע מקומות אחסון, כולל אזור המיועד לאחסון כיסאות אוכל בהם משתמשים בעת אירוח רב משתתפים. הרהיט המרשים צבוע בגוון בהיר וכולל חלוקות גיאומטריות א-סימטריות שמוסיפות תחכום ועניין וקולעות לסגנון העדכני.

כיסאות בר אפורים

באזור הבר רופדו כיסראות הבר בבד קל ונוח לתחזוקה

כיסאות בר אפורים
קיר אחסון

ארון גבוה חוצץ בינו לבין גרם המדרגות ומשמש כרהיט פונקציונלי

קיר אחסון
אי מטבח

השילוב בין הצבעים השוטלים במטבח תורם למראה מתוחכם ומוקפד בחלל

אי מטבח

המטבח תוכנן מחדש וכולל שני צירים של ארונות גבוהים, שאחד מהם חוצץ בינו לבין גרם המדרגות ומשמש כרהיט פונקציונלי עם תאים פתוחים לספרים וכלי נוי. השילוב בין משטחים בהירים מקוריאן ופלטת דקטון במראה שיש קררה ובין חזיתות שחלקן מחופות עץ וחלקן צבועות באפור גרפיט, תורם למראה מתוחכם ומוקפד בחלל. באזור הבר רופדו כיסראות הבר בבד קל ונוח לתחזוקה בגוון אפור כהה התואם לסכמת הצבעים בחלל.
פריט מפתיע היא קונסולה בגוון אפור פחם שניצבת סמוך ליציאה לגינה ונפתחת בעת הצורך לשולחן אוכל באורך של 4 מטרים. המרפסת הגדולה משמשת לישיבה קז'ואלית בה מרבים בני הזוג לארח לקפה של בוקר או אחר הצהריים. שם תכנן האדריכל ספסל היקפי מחופה דק עליו מונחות כריות נוחות וססגוניות ובמרכז שטיח.

אי מטבח
אי מטבח
ספסל עץ בחצר

המרפסת הגדולה משמשת לישיבה קז'ואלית

ספסל עץ בחצר

בקומת הכניסה שולבו מערכות מיזוג VRF סמויות בתוך פרטי הנגרות, מה שביטל את הצורך בהנמכות תקרה. כך למשל בסלון נטמע המיזוג ברהיט הטלוויזיה שחלקו נצבע בתנור וחלקו חופה בפורניר עץ אלון. עבור בני המשפחה נוצרו שתי פינות ישיבה. הגדולה יותר מורכבת ממערכת ישיבה עם שתי ספות עמוקות ומפנקות המרופדות בבד עשיר ואיכותי בגוון אפור/כחול ג'ינס, ולצידן כורסה מרופדת בבד בגוון לימון ליים. פינת הישיבה הקטנה והאינטימית יותר משמשת כפינת הירגעות למבוגרים, שם הם יכולים ליהנות מכוס יין ומהנוף שנשקף בחוץ. היא כוללת שתי כורסאות שרופדו גם הן בבד משובח בגוון אפור-כחול.

כורסה צהובה

עבור בני המשפחה נוצרו שתי פינות ישיבה

כורסה צהובה

פרקט עץ אלון בדוגמת פישבון מלווה את קומת המרתף ואת קומת המגורים בה תוכנן מחדש מאסטר השינה של בני הזוג. הפונקציות הישנות שינו את מיקומן, ועתה בני הזוג נהנים מתכנון שמותיר את החלל פתוח ומאוורר ועם זאת יוצר פרטיות והפרדה בין חדר השינה לחדר הרחצה הודות ליחידת ארונות גבוהה. היחידה פונה בחלקה לאזור השינה ומשמשת כקיר מולטימדיה.

קיר מולטימדיה

פרקט עץ אלון בדוגמת פישבון מלווה את קומת המרתף ואת קומת המגורים

קיר מולטימדיה
עליית גג

בני הזוג נהנים מתכנון שמותיר את החלל פתוח ומאוורר

עליית גג
חיפוי במקלחת

הפרדה בין חדר השינה לחדר הרחצה הודות ליחידת ארונות גבוהה.

חיפוי במקלחת

קומת המרתף משמשת כאזור עבודה עם דלת ישירה ונפרדת מדלת הכניסה הראשית וכחלל משחק ויצירה לילדים.

שטיח במרתף

קומת המרתף משמשת כאזור עבודה וכחלל משחק ויצירה

שטיח במרתף
מטבח חוץ
מטבח חוץ
כניסה לבית
כניסה לבית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...