הבית שקיבל הארה: עיצוב תאורה לווילה פרטית במרכז הארץ

בעלי הבית עיצבו בעצמם את ביתם, אבל הרגישו שעדיין קיים צורך לשים דגש על תאורה משמעותית. לכן, הם הביאו מעצבת שדאגה להאיר כל אלמנט בבית באופן הייחודי לו

240 מ"ר
אביבית פריאל

הדיירים: משפחה בת 3 נפשות
המקום: מושב במרכז הארץ

ייעוץ תאורה: שרי בר-נע גבעון

בעלת הבית שלפניכם היא מאפרת מקצועית, המודעת לחשיבותה של תאורה נכונה ויעילה. לאחר ששמעה הרצאה בנושא תאורה והארת נקודות משמעותיות בתכנון הבית, היא ביקשה מהמרצה ללוות את משפחתה בתכנון מערך מקצועי של תאורה בביתם החדש, שהיה בשלבי תכנון לפני היתר – המועד האופטימלי לתכנון נכון של תאורה.

 

הבית, הממוקם במושב במרכז הארץ, תוכנן ועוצב לזוג ההורים עם יחידת אירוח לילדיהם הבוגרים, כאשר נתון חשוב היה מנהגם לארח והרבה. התאורה תוכננה בהתאמה לסגנון הבית ולעיצוב הכפרי שלו, כשלכל פרט בבית הותאמה תאורה משלו, בין אם מדובר באלמנט אדריכלי ובין אם באלמנט עיצובי.
קומת הקרקע כוללת מבואת כניסה, חדר מגורים, מטבח, חדר רחצה, ממ"ד המשמש כחדר, עבודה וחדר שינה לזוג ההורים עם חדר רחצה צמוד. בקומה העליונה מוקמה יחידת מגורים בעלת אזור שינה, אזור הסבה, מטבחון וחדר רחצה. לבית יש גינה עם אזור ישיבה גדול במיוחד, המקורה בפרגולה, ובתחומיה גם בריכת שחייה ומטבח חיצוני לשימוש בני הבית ואורחיהם.
בית בעיצוב כפרי
תקרת עץ לבן
מטבח לבן
ספה קטנה
פינת עבודה עץ
מדרגת מרחפות
פיצ'יפקס
תמונות מוארות
לאופי המיוחד של הבית, שבנייתו ארכה כשנה, תרמו בעיקר תקרות משופעות בחלל הציבורי (למשל במטבח הנרחב) ובחלל חדר השינה – כולן בנויות מקורות עץ חשופות. בשל כך נדרשו פתרונות תאורה יצירתיים וחשיבה לא שגרתית כדי להאיר נכון את חלל המגורים בקומת הקרקע, את משטחי העבודה במטבח, את ארונות הקיר בחדר השינה ועוד.
מיטה באמצע חלל
נוף לבריכה
מקרן בחדר שינה
ארון לבן מעוצב

חדר רחצה

אריחים אפורים גדולים

באזור ההסבה שליד הבריכה שולבו מקרנים ומסכים המחוברים ישירות למחשב הביתי. בחדרי הרחצה ניתן דגש על ידי תאורה נסתרת מוגנת מים וכן על ידי תאורה תלויה להארה נכונה של הפנים. בנוסף לגופי תאורה בתכנונה ובעיצובה האישי של המעצבת, בנה בעל הבית חלק מגופי התאורה במו ידיו.

בריקים

מטבח חוץ
דלת כניסה מעץ

רשימת ספקים חלקית:
אדריכלות נוף – מיכל פישל
נגרות מטבח – דודו ארביב – רעננה
ריצוף אבן – אבן השוהם – אלישמע
בריכה – sp בריכות שחיה נווה ימין
פרגולות ומחסן מעץ – אבי חן
קרמיקה וכלים סניטרים – האחים לוי קרמיקה
553
27 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מהיכן הווילונות הלבנים השקופים ודגם?

תאורת מטבח
מאיפה התאורה התלויה במטבח?

הוילונות השקופים
הוילונות יוצרו ע"י איש מקסים בשם יוסי 050-3422214

מהיכן התאורה?
כל הכתבה עוסקת בתאורה ששינתה את פני הבית אך לא ציינתם היכן נרכשו גופי התאורה

גופי תאורה
כל הצילומים צולמו בשעות הבוקר, כך שאי אפשר באמת להתרשם מהתאורה. מנורה מרכזית בחדר (למשל בחדר העבודה) לא יכולה להאיר באמת חדר שזקוק לתאורה רבה. כל פתרונות התאורה בבית הזה נראים כאלה שלא באמת מפיצים אור. במטבחגופי התאורה מכוונים לתקרה - נראה יותר כתאורת אווירה בעוד שמטבח אמור להיות מואר היטב. מזל שיש גוף תאורה שמשתלשל מעל משטח העבודה במטבח.

גופי תאורה
חדר העבודה מואר היטב,ע"ימנורה מרכזית ועוד מנורות החבויות מעל שולחן העבודה ומנורות תמונה.במטבח יש תאורה הנזרקת לכיוון תקרת העץ הלבנה וחוזרת ומאירה את כל החלל, כמו כן גוף תאורה מעל האי וגופי תאורה עדינים תלויים(נראים בתמונה ליד החלונות) שנוצרו ע"י בעל הבית, המאירים לחלוטין את משטחי העבודה (צינורות נחושת שבתוכם לדים)

כרגיל במחוזותינו, תאורה שלא מאירה
למה, למה, למה לעשות עבודה ישראלית מחורטטת כמו תמיד??? למה הבלוף הישראלי הזה שוב? אומרים א׳, חושבים ב׳ ועושים ג׳. הביאו ״מעצבת תאורה״ שתעשה חושך בעיניים.

מהמם, נקי וסולידי אהבתי

עוצמת תאורה זה סובייקטיבי לכל בית. והבית הזה מקסים
אני אוהבת את הבית הזה, ולאו דוקא הסגנון המדויק. הוא משרה רוגע, נעים. אוהבת את המחשבה מאחורי התכנון האדריכלי. אני מאד אוהבת את פתרונות התאורה ואת הגופים, האם הם מספיקים? לשם כך מתייעצים עם מי שמבין בתקוה שאינו טועה. נתקלתי במשפחות שאוהבות תאורה שוטפת פלורסנטית והמון, ונתקלתי בכאלו שחייבים תאורה צהובה ורכה יותר פרט לנק. ציבוריות כמו מטבח.במקרה הכי גרוע, מחליפים... (כן כן, זה לא נעים . אבל הי...פרופורציות)

עיצוב תאורה
אהבתי ,מאוד סולידי ונעים

גופי התאורה נחמדים ורואים שהושקעה מחשבה
הכל נראה מצויין חוץ מהמטבח שלא בטוחה אם האור בו מספיק. אולי היה עדיף לצלם בשעות בין הערביים?

אהבתי מאוד
תכנון תאורה יצירתי, מקצועי ומדוייק שמוסיף המון ומדגיש את היופי של הבית. שאפו.

עיצוב
פשוט מ ו ש ל ם!

עיצוב התאורה
תגובות לענין כמות התאורה - גופי התאורה עוצבו ויוצרו בחלקם ע"י הלקוח שייצר אותם בעצמו. חלקם נקנו בחנויות שונות ברחוב וולפסון - גופי התאורה במטבח נותנים אור ישיר על משטחי העבודה שזה מה שצריך במטבח וחלקם נותנים תאורה עקיפה ע"י הפיכת הגג המשופע לרפלקטור - תשובה ל7 - הבית מואר מצוין ונתנו כאן פתרונות הארה לא שגרתיים שאליהם אתה כנראה רגיל - לגבי חדר העבודה - המנורה במרכז החדר איננה מאירה את משטח העבודה - מעל המשטח ישנם שקועים בקרניז הנגרות והם נותנים את תאורת העבודה - שרי

עיצוב התאורה
תגובות לענין כמות התאורה - גופי התאורה עוצבו ויוצרו בחלקם ע"י הלקוח שייצר אותם בעצמו. חלקם נקנו בחנויות שונות ברחוב וולפסון - גופי התאורה במטבח נותנים אור ישיר על משטחי העבודה שזה מה שצריך במטבח וחלקם נותנים תאורה עקיפה ע"י הפיכת הגג המשופע לרפלקטור - תשובה ל7 - הבית מואר מצוין ונתנו כאן פתרונות הארה לא שגרתיים שאליהם אתה כנראה רגיל - לגבי חדר העבודה - המנורה במרכז החדר איננה מאירה את משטח העבודה - מעל המשטח ישנם שקועים בקרניז הנגרות והם נותנים את תאורת העבודה - שרי

בית מהמם
מזמן לא ראיתי בית כזה יפה. הכל בטוב טעםאפילו השטיח במטבח הורס... שאפו למעצבת

חדר שינה..
טוב, באופן כללי, נראה שכסף לא חסר, נעשו השקעות יקרות בבית. מעט סולידי מידי לטעמי, אך אולי הבית עדיין חדש ולא התמלא בחיים. אהבתי רק חדר השינה והמבט לבריכה. תהנו ותבלו..

מטבח חוץ מהמם, מי ייצר?

מה שנקרא בית בית מקסים מכל הבחינות

בית שעוצב ע״י בעליו
רואים שעוצב לבד !!!!!

לוילונות שקופים יפהפיים-רק באיקאה, במחיר מצויין

פשוט מדהים! אנינות טעם

הכל בבלט

האמת -ממש בית כייפי! תתחדשו ותיהנו!!

מהיכן השולחן בסלון??

המון כסף, תוצאה גרועה!!!

מקסים!

בודק...