השיפוץ משתלם: המשפחה שהתאימה את הבית לצרכיה

במקום למצוא דירה חדשה, החליטו בני המשפחה להשקיע בדירה בה הם גרים, הממוקמת במקום אהוב. העיצוב החדש משקף אווירת התחדשות מרעננת וצעירה, ונותן מענה לצורך בריאותי של אחד הילדים תוך עמידה בתקציב מוגדר

140,000
70 מ"ר
פתיתי שלג בע"מ
אלין ניבין

הדיירים: משפחה בת 4 נפשות
המיקום: רמת גן, נחלת גנים

תושבי רמת גן, המתגוררים בבתים הישנים סמוך לפארק הירקון, מצפים הרבה שנים להליך של פינוי-בינוי. חלק מהם התעייפו מלחכות לבית חלופי, והחליטו לשפר את איכות החיים דרך עיצוב דירתם מחדש – וכך גם המשפחה הזאת, שנתקעה בדירה קטנטנה ולא מתאימה לצרכיהם, בת שלושה חדרים (70 מ"ר). בני המשפחה התלבטו אם למכור או לשפץ את הדירה, כאשר התייחסות מיוחדת נדרשה לבעיית הקשב והריכוז של הילד הקטן, שהתפתחה לאחר תאונת דרכים. בייעוץ המעצבת ניתן מענה לסוגיה זו והתבררה הכדאיות הכלכלית של שיפוץ רציני.



העיצוב מחדש כלל שינויים במבנה הדירה כדי לספק חדר לכל ילד ולהגדיל את החלל הציבורי, בתקציב מוגבל. כדי להתאים את חלל הדירה לצורכי המשפחה הוחלט לשבור חלק מהקירות הקיימים, לבנות קירות חדשים ולפתוח חלונות נוספים. חלק ניכר מהתקציב הופנה לתיקונים של בנייה ישנה שצצו בזמן השיפוץ, כגון תיקון והנמכת תקרות שהיו בהן נזילות, יישור קירות, החלפת צנרת וריצוף.

הצעד הראשון היה לבטל את חדר הילדים שהיה סמוך למטבח, וכך נוצר שטח מוגדל לחלל הציבורי של הבית. פתיחת חלון נוסף מהמרפסת אפשרה כניסת אור טבעי, מה שמסייע להארת חלל חשוך. אחד האתגרים היה הצורך להקים מקומות אחסון רבים לארכיון משפחתי ולחפצים. כך, למשל, נבנה במטבח החדש מפלס שני לארונות העליונים, וביחידת הורים נוספה מערכת אחסון ענקית בצורת האות ר'. הסלון החדש הוגדר באמצעות עמוד קונסטרוקציה שאליו הוצמדה טלוויזיה.
דירה מעוצבת תכלת וכתום ברמת גן
כיסא תכלת
גוונים של תכלת ולבן

פינת אוכל

מטבח לבן
מקרר לבן

פינת ישיבה

לימון

פינת אוכל
פינת אוכל כיסאות צבעוניים

לאחר הכנת החלל לחלוקה, נבנו קירות חדשים כדי למלא את הפונקציות הנדרשות: שני חדרי ילדים נפרדים, יחידת הורים וחלל ציבורי שכלל פינת אוכל, סלון, מטבח וחלל כניסה. בעקבות ההחלטה לשנות את המיקום של החלל הציבורי, הפך הסלון הישן (שהיה ארוך וצר) לשני חדרי ילדים. החללים החדשים נבנו ועוצבו כך שייצרו סביבה מתאימה לצרכים המיוחדים של כל אחד מהילדים – חדר אחד לילדה מתבגרת, והשני לילד עם בעיות קשב וריכוז.

נקודת המוצא של הקונספט העיצובי במרחב הציבורי הייתה האהבה לצבע טורקיז. בהמשך ספג העיצוב השראה מנסיעה של בני המשפחה לים המלח במהלך השיפוצים. המעצבת ניסתה לשמור על רוח החופשה וליצור אווירה נינוחה של מלון בוטיק.

טפט צבעוני

טפט תכלת

טפט תכלת
ארון עץ

חדר ילדים

מנורה מעוצבת

חדר ורוד
הדירה לפני השיפוץ:

הדירה לפני שיפוץ

לפני שיפוץ

תוכניות הדירה:

תכנית דירה

תכנית דירה

רשימת ספקים חלקית:

נגרות ומטבחים – צ'אנס מטבחים

כלים סניטריים, ריצופים וחיפויים – פרפקט ליין

טפטים – צביקה טפטים

שטיחים – שטיחי מתריב

ריהוט ואקססוריז – אי.די.דיזיין, איקאה

553(1)
32 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יותר מידי תכלת,לטעמי
משהו נגד מזל הרע , טפו טפו.....?

וואו זה נורא. התכנון גרוע ממש, שלא לדבר על הצבעים
טורקיז יכול להיות נהדר, אבל בשילוב הרמוני עם צבעים כהים תואמים. סתם לזרוק טורקיז על רקע בהיר ממש כואב בעין. והשילוב עם הוורדרד הזה, פשוט מחריד. עוד הערה (רצינית לגמרי) - הבלגן והעומס שהיו להם בבית הקודם יכולים לבדם לגרום להפרעת קשב וריכוז.

עבודה טובה תחת הנתונים הקיימים

מצטערת,יותר מידי טורכיז אי סדר עמוס ומדכא

חסרה פינת אוכל שלישית במטבח...

תכנון
בכתבה לא מפורט מה היו המניעים שהביאו למימוש השיפוץ בצורה כזו לכאורה נראה שהתכנון לא מיטבי ומפספס שטחים רבים וחשובים החדרים שנוצרו קטנים מאוד, כניסה לחדר ילדים דרך החדר של הילד השני, מקלחות פיציות (לא עדיף לאחד?) אין מספיק חלונות בשטח הציבורי ואילו החדרים מוצפים בחלונות הקיר האלכסוני לא מובן, מה עושים עם הפינה מאחוריו?! אני מניחה שלהכל הייתה סיבה - חבל שזה לא מפורט

רע לתפארת!
יש פה מעצבת שאין לה מושג בסיסי בתכנון. מבחינת החלוקה לחללים המצב הקודם היה טוב יותר. הקירות שהיה דחוף לבטל דוקא הושארו על מקומם (הקיר האלכסוני עם השפיץ שנוצר באחוריו). יצרו חדר ילדים שהוא צינוק בלי מקום לארון או שידה או כלום. לעומת זאת מרפסת השרות ענקית! החלל המרכזי ענקי וריק, כי הסלון תקוע בפינה נידחת יחד עם שולחן האוכל, והטלויזיה תקועה על עמוד. פינת האוכל רחוקה מאד מהמטבח, אז עשו דלפק אכילה, אבל רק לשני סועדים?! באמצע הבית נותר חלל גדול וריק מכל שימוש שמחכה כנראה להיות רחבת ריקודים או אחלקרח... המקרר עומד דוקא מחוץ למטבח. בקיצור - אין שום פרופורציות בין החללים והשימושים - בבחינת מה שיוצא אני מרוצה. לקחו את כל הפונקציות ופיזרו אותן בהיקף הבית...למה? ככה. שורה תחתונה - יש פה מעצבת (לפחות קוראת לעצמה ככה) שאין לה מושג בתכנון וכדאי מאד שתעשה הסבה לפני שתהרוס את רכושם וחייהם של לקוחות נוספים. על העיצוב אפילו אין טעם לדבר - זה כמו אדמת של טורקיז זרחני. כתמי כתמים בכל פינה ועבר. בטח לא עיצוב שמתאים לבעיות קשב וריכוז. לדיירים - מציע לאסוף את כל ה"נגיעות" טורקיז האלה מרחבי הבית, לצבוע את קירות חדר ההורים ואת הארון הכהה בגוון בהיר ורגוע. זה ישפר מאד את הרגשתכם.

הצבעים הצועקים בחדרים לא טובים, להחליף מהר...

למה?

אחד הגרועים
אבל ממש. העובדה שה"לפני" נראה כמו מאורה לא הופכת את ה"אחרי" לראוי. ממליצה בחום לדיירים לאסוף את כל פריטי הטורקיז מהבית שלהם ולהשליך לים. זו תהיה התחלה טובה.

סוף סוף משהו קצת שונה - יפה מאוד אהבתי

עיצוב
מאד מאד יפה. צבעוני חי. בכל זאת 70 מטר להפוך לפונקציונלי זה לא פשוט. אהבתי.

למען יראו וייראו
כתבה מעולה על - מה לא לעשות! בטח לא כשיש דייר עם הפרעות קשב. כתמים של צבע עז וזרחני בכל פינה. אפילו ארונות המטבח לא יכלו להיות סתם ארונות מטבח - מעל הכיור תקעו תמונה צעקנית. בחדר הילד (או הילדה) ורוד זרחני ובוער בעיניים. ובחדר הילד האחר מדבקות קיר וקשקושים תלויים. מה שיפה שהגברת קוראת לעצמה - עיצוב מדעי. זה שלמדת לימודי סביבה לא הופך את העיצוב שלך למדעי! כשם שאם אני למדתי רפואה זה לא הופך את העיצוב/המוסיקה/החינוך שלי לרפואי.

החללים המשותפים ממש מקסימים!
מוארים, בהירים, הנגיעות של הטורקיז מקסימות בעיני. חבל שהתגובות כאן הן כשל אחרוני הטוקבקיסטים.

מצטרפת לתגובות - העיצוב לא מוצלח
התכנון הפונקציונלי של החלל המחודש נראה פחות טוב מהמקורי. אם טיפה יותר מחשבה היה צריך להיעשות תכנון זרימה אחר שיביא למיקסום השטח של הדירה. החלל המיותר של מרפסת השירות , למה צריך אי נוסף עם פינת האוכל במרחק של צעד אחד וגם ככה הבית קטן, יש חלל עצום לא מנוצל בכניסה, השימוש בצבעים זועק מדיי ולא מתאים לבית עם ילד שסובל מהפרעת קשב. נגיעות של טורקיז על בסיס רגוע יותר היו מתקבלות יותר טוב. בקיצור.... ממש לא. חבל!

למען יראו וייראו
כתבה מעולה על - מה לא לעשות! בטח לא כשיש דייר עם הפרעות קשב. כתמים של צבע עז וזרחני בכל פינה. אפילו ארונות המטבח לא יכלו להיות סתם ארונות מטבח - מעל הכיור תקעו תמונה צעקנית. בחדר הילד (או הילדה) ורוד זרחני ובוער בעיניים. ובחדר הילד האחר מדבקות קיר וקשקושים תלויים. מה שיפה שהגברת קוראת לעצמה - עיצוב מדעי. זה שלמדת לימודי סביבה לא הופך את העיצוב שלך למדעי! כשם שאם אני למדתי רפואה זה לא הופך את העיצוב/המוסיקה/החינוך שלי לרפואי.

כל כך הרבה שגיאות תכנוניות
פשוט כואב לראות דירה שהייתה יכולה להיות מתוכננת פי כמה הרבה יותר טוב, וזה מה שיצא ממנה לאחר תכנון לקוי ביותר של אחת שמתיימרת לקרוא לעצמה מעצבת. אני כבר לא מדברת על הסטיילינג שלדעתי גרוע מאוד אבל זה עניין של טעם.

אהבתי מאוד
כל הכבוד על שהלכתם עם הלב. יש אוירה עליזה ומרעננת.

מסכימה עם 3 .

אולי צבעונית אבל....
אולי צבעוניות משתלטת קצת,אבל רוצה להוסיף גם דברים חיוביים, .בכל זאת הדירה מוארת מראה צעיר ורענן .צבעים שמזכירים לי חופשה באווירה של ים .למטבע יש שני צדדים :)

המשפחה שהתאימה את צרכיה _רמת גן 70 מ"ר
לא מסכימה לעיצוב החדש בכלל הייתי שוברת את הקירות בבית ומעצבת בצורה שונה ופונקציונלית. לא לטעמי החלוקה שנעשתה.

אויש וואיש
אף פעם לא ראיתי בית שהכול, אבל הכול בו חסר טעם כזה.

וואוו
מהר לקלף לצבוע להרוס ולהתחיל מחדש אחת הגרועות שראיתי

שאלות
האם דלת הכניסה נפתחת החוצה? האם באמת סביר להכינס לחדר דרך חדר? למה לחלק דירה קטנה עם קיר אלכסוני שמאחוריו רק דלתות? פרטיות אפשר להשיג בדרכים ההרבה יותר יעילות ומה עושים עם הצופציק שנוצר בין הקיר הזה לשירותים? זה פשוט צועק וחוסר הניצול המשווע של החלק המרכזי בין דלת הכניסה לפינת הסלון. והכי עצוב, שהם שילמו על זה 140,000 ש"ח

מסכימה עם 6 ו 16, ויש עוד עניין
אכן חלק מהתגובות חריפות מדי, וחלק מהדברים פה הם עניין של טעם, אבל מכתבה הייתי מצפה להסביר את ההגיון התכנוני. סר טעם בעיני לזרוק לחלל האוויר ילד עם בעיה כתוצאת מתאונה ואז לא להסביר בכלל מה בעיצוב רלוונטי לבעיה. קצת מזכיר את התחרויות הטלוויזיונית של ימינו, שבהם לסיפור האנושי המרגש-תמיד יש חשיבות לא פחותה מלכישורי הבישול/זמרה/וואטאבר. לא לעניין מצד בניין ודיור לשתף פעולה.

מהמםםםםםם! איזה יופי לראות משהוא שונה ותקציב נמוך!
כל הכבוד על בית יפיפה! סוף סוף אנשים נהנים מסלון גדול ומואר!

כיסא נדנדה והשטיח
שלום איפה קונים את הכסא נדנדה והשטיח ?

ל- 27 - 140 אלף זה לא תקציב נמוך
במיוחד לא לבית של 70 מ"ר, זה יוצא 2000 ש"ח למ"ר.... לגבי הבית עצמו, אהבתי את הטורקיז הדומיננטי בבית, אבל יש איזורים שהוא דומיננטי מידי. חדרי הילדים מדהימים ובסך הכל נראה בית שכיף לשהות בו.

נעזוב את העיצוב בצד - התכנון כל כך גרוע!
זה פשוט זועק לשמים. מילא אם היה מדובר בסטיילינג בלבד (שגם הוא איום ונורא), אבל זה שיפוץ הרי בקלילות היה אפשר לפתוח את השפיץ המיותר, לישר את פינת הקיר של הארון, ולעשות דלת נפרדת לחדר הילדים האחורי. בשביל מה הושאר חלל ריק ענק בכניסה לבית, ואילו הסלון נדחק לפינה יחד עם שולחן האוכל? נראה שלא הושקעה טיפת מחשבה בתכנון נכון אלא רק טיפול קוסמטי , שגם הוא לא צלח. מסכנים הדיירים ששילמו על זה כסף רב, ועכשיו גם צריכים לחיות בפינות של דירתם.

ל 26 תכנון לקוי זה לא ענין של טעם!
זה ענין של חוסר מקצועיות משווע.

האם התמונות הן לפני או אחרי השיפוץ????

עבודה שווה. ממש לא שגרתית!

בודק...