התחום האפור: בית שהפיק עושר מהצבע הניטרלי

גוונים של אפור, שימוש בבטון מוחלק, גרם מדרגות מרהיב ונגיעות נועזות של צבע, הפכו את הבית הזה לשקט ודרמטי באותה נשימה, ומעל לכל - יוקרתי ומלא עושר

218 מ"ר
אלעד גונן
ארז חייט
סטודיו ארז חייט

 

הדיירים: זוג + 4 ילדים

המיקום: מרכז הארץ

בית במרכז הארץ נבנה עבור משפחה בעלת ארבעה ילדים ומשתרע על שטח בנוי של 218 מ"ר. המעצב ארז חייט נכנס לתמונה בתחילת הדרך, בשלב בו דיירי הבית ביקשו לשנות את התכנון הקיים כדי שיתאים לצורכיהם ובד בבד ישלב עיצוב ברמה הגבוהה והמדויקת ביותר.

סלון בריצוף בטון מוחלקחללי הבית רוצפו בבטון מוחלק אשר ממשיך גם בגרם המדרגות ויוצר רצף סיפורי של החלל

ברגע הכניסה לבית מתגלה חלל ציבורי אורכי, בו ממוקמות הפונקציות השונות זו אחר זו: בתחילה המטבח, מיד אחריו אזור פינת האוכל הכולל יציאה לפטיו, ולאחריו ניצב סלון רחב ידיים הפונה לגינה. חללי הבית מרוצפים בבטון מוחלק אשר ממשיך גם בגרם המדרגות ויוצר רצף סיפורי של החלל.

סלון מעוצב עם שידת קמיןהפונקציות השונות מסודרות בטור זו אחר זו: המטבח, פינת האוכל והסלון


שטיח אפור עם וילנות לבניםשטיח: שטיחי איתמר, סלון: ארט גלריה לריהוט

המטבח החדש תוכנן כך שיקביל לשאר החלל הציבורי והוא מייצר תחושת אוורירית ומינימליסטית בזכות שילוב קיר של ארונות גבוהים נטולי ידיות. המקרר, משטח עבודה ומקומות האחסון, מוסתרים כולם מאחורי חזית אפורה בטקסטורה מתכתית, כך שהתוצאה היא חזית הרמונית ונקייה במראה המשכי. אל מול היחידה הגבוהה ניצב אי שחור מחופה משטח גרניט בדוגמת גידים עליו ניצבות יחידות כיריים עצמאיות. האי והארונות מקיימים ביניהם דיאלוג בזכות הופעות חוזרות של הפליז- בעוד שעל גבי הארונות הכהים שולב פס פליז לגובה, באזור האי הוא מופיע על גבי כסאות הבר האווריריים. הפליז משמש כאלמנט דקורטיבי בו בחר המעצב לתכשט את הבית, ובכך להפוך אותו לחגיגי ועשיר. מעל האי חודר אור דרך רפפות שחורות אשר מוסיפות נופך דרמטי למטבח.

ארונות גבוהים עד התקרהבמטבח מתאפשרת תחושת אווריריות בזכות קיר של ארונות גבוהים ללא ידיות

אי שחור במראה מרשיםאל מול היחידה הגבוהה ניצב אי שחור במראה מרשים, המחופה משטח גרניט בדוגמת גידים

משטח עבודה ומקומות האחסון מוסתרים מאחורי חזיתמשטח עבודה ומקומות האחסון מוסתרים מאחורי חזית חזית הרמונית ונקייה

הופעת הפליז חוזרת גם מעל המדרגות בצורת מסגרת לתמונה במראה שיש, אשר מוארת באמצעות גוף תאורה אשר עשוי פליז אף הוא, ובכך מתקבל מראה מתוכשט גם באזור העלייה לקומה הבאה. גרם המדרגות מהווה אלמנט פיסולי של ממש בבית, כאשר כל מדרגה נבנתה ללא פאנל כלל, כך נוצר מראה מעודן. יצירת הקו הנקי התאפשרה גם בזכות מעקה מברזל וזכוכית אשר יוצר כניסה נקייה ואלגנטית. צמוד למטבח ממוקמת פינת האוכל אשר ממוסגרת בווילונות אפורים ובה כסאות אפורים גם הם, שמסבים לשולחן איטלקי. הוא בנוי רגליים שחורות קלילות עליהן מונחת פלטת זכוכית היוצרת עומק.

גרם המדרגות מהווה אלמנט פיסוליגרם המדרגות מהווה אלמנט פיסולי של ממש בבית, כאשר כל מדרגה נבנתה ללא פאנל כלל, כך נוצר מראה מעודן

מעקה מברזל וזכוכיתיצירת הקו הנקי התאפשרה גם בזכות מעקה מברזל וזכוכית אשר יוצר כניסה נקייה ואלגנטית

סגרת השיש המוארת שיוצרת מראה מתוכשט 

מדרגות בנויותממשחקי אור על ידי תכנון תאורההתאורה מבית שופלייט תוכננה כך שיווצרו משחקים עדינים של אור

גולת הכותרת של הסלון הצמוד הוא קיר הכוח, אלמנט מרכזי החוזר בכל פרויקט כטביעת אצבע של המעצב. חלקו התחתון של הקיר תוכנן כמזנון בעל חזית פורניר, ומעליו נישה אוורירית שחורה בה שתול קמין במראה מרשים. החלק  המאסיבי של הקיר ניצב מעל, והוא עשוי דלתות הזזה המאפשרות הסתרה והצגה של מסך הטלוויזיה. דלתות אלה צבועות בצבע זהה לזה שעל גבי הקירות, והן בעלות חירוצים א-סימטריים לאורכן. הריהוט אשר ניצב ממול הקיר המרכזי נבחר בקפידה והוא כולל ספה אפורה ומזמינה אשר מסייעת ליצור תחושת מרחב, לצידה שתי כורסאות המשלבות ריפוד בד ועור בצבעוניות ירוקה, ומאזנות את המראה כולו. במרכז הסלון מוקמו שולחנות בשני מישורים שונים היוצרים עניין בזכות מקבץ חומרים וצבעים של הפלטות שעשויות שיש חום מול משטח שחור.

קיר כוחקיר הכוח – גולת הכותרת של הסלון 

גריל מיזוג שחורגריל המיזוג השחור חוזר על צבעוניות הנישה ונותן סגירה מרחפת ואלגנטית לקיר כולו

ספה אפורה אשר מסייעת ליצור תחושת מרחבהריהוט נבחר בקפידה והוא כולל ספה אפורה אשר מסייעת ליצור תחושת מרחב, ושתי כורסאות ירוקות המאזנות את המראה כולו

ולחנות בשני מישורים שוניםבמרכז הסלון מוקמו שולחנות בשני מישורים שונים היוצרים עניין בזכות מקבץ חומרים וצבעים 

התאורה בבית זכתה לטיפול מיוחד, אשר נבע מתוך התייחסות המעצב לתקרה כאל ממד עיצובי. כך למשל שולבו פס תאורה אורכי אשר מתחיל באזור המטבח ומסתיים ביציאה לגינה, ובכך קושר את כל הפונקציות בקומה. לצידו פס תאורה מגנטי קצר יותר שנועד להגדיר את הסלון בלבד, כשמולו פס אורכי נוסף המגדיר את קיר הסלון המרכזי. בשירותי האורחים בקומה מוקמו כלים סניטריים שחורים המהווים קו המשכי של העיצוב בשאר החלל. ריצוף הבטון הרצפה מטפס גם על הקירות, כשרהיט מברזל שחור משולב במראה עם תאורה אחורית יוצר דרמה שאי אפשר להתעלם ממנה.

שירותי האורחים שחור לבןשירותי האורחים ממשיכים את הצבעוניות בשאר חללי הקומה

רשימת ספקים חלקית:

רצפה ומדרגות: ארטן בטונדה

סלון: ארט גלריה לריהוט

שטיח: שטיחי איתמר

 תאורה: שופלייט

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה התגובות? היתה סיבה למחוק אותן?

בודק...