כמו סיפור אהבה: הבית שנרקם מליקוט פריטים בתשומת לב ובסבלנות אין קץ

האדריכל והמעצב שבי מזרחי התחיל מתכנון סכמה מעודכנת למבנה וסיים בליקוט מדוקדק בשווקים עד אחרון פרטי הריהוט.

1,400,000
300 מ"ר
ארקדי רסקין
שבי מזרחי
שבי מזרחי
שבי מזרחי

הדיירים: זוג + 4

המיקום: באר שבע, שכונת ותיקים

 

בני המשפחה הבאר שבעית, בני זוג וארבעת ילדיהם, ביקשו לעצמם סביבה ביתית נעימה שתשקף את ההרמוניה המשפחתית שהם מרגישים ואוהבים.

איש האמון שנבחר למשימה הוא האדריכל והמעצב שבי מזרחי שהתחיל מתכנון סכמה חדשה ומעודכנת למבנה וסיים בליקוט מדוקדק בשווקים עד אחרון פרטי הריהוט.

שבי מספר על שלבי התכנון שקדמו לעיצוב והלבשת הבית: "הגדלנו את חלל המגורים הכולל את הסלון, המטבח ופינת האוכל. הגדלת המבנה אפשרה יצירת אזור לגרם מדרגות שעולות לקומה שניה חדשה בגודל 80 מ"ר שהוספנו. הרחבת קומת הכניסה כללה גם בניית משרד עם כניסה נפרדת עבור בעלת הבית שהיא עו"ד במקצועה."



רצפת טרוורטין גדלים משתנים

סביבה ביתית נעימה שתשקף את ההרמוניה המשפחתית שהם מרגישים ואוהבים.

רצפת טרוורטין גדלים משתנים
רצפת טרוורטין גדלים משתנים

השפה החומרית נמשכת בטבעיות אל רצפת השיש שנבחר לה גוון עמוק וחמים.

רצפת טרוורטין גדלים משתנים

בחירת החומרים שמקנה לבית את אופיו וייחודו ניכרת כבר מבחוץ. שבי בחר באבן טבעית לחיפוי פינות המבנה והעמודים. חיפוי העמודים ממשיך גם פנימה אל חלל המגורים. השפה החומרית נמשכת בטבעיות אל רצפת השיש שנבחר לה גוון עמוק וחמים.

"האווירה הביתית מורגשת כבר במבואת הכניסה" אומר שבי, "ישנה הרמוניה נעימה שמתקבלת מהשילוב של רצפת הטרוורטין [3 גדלים] לבין דלת הכניסה המאסיבית העשויה עץ, השידה העתיקה וגרם המדרגות העשוי עץ אלון."

דשא סינטטי

שבי בחר באבן טבעית לחיפוי פינות המבנה והעמודים.

דשא סינטטי
חיפוי אבן

בקשת הדיירים מהמעצב היתה שביתם יהיה חם ומחבק מבלי לגלוש לכפריות כבדה

חיפוי אבן

בקשת הדיירים מהמעצב היתה שביתם יהיה חם ומחבק מבלי לגלוש לכפריות כבדה, את השובבות הקלילה הביא המעצב לידי ביטוי על ידי שימוש בכתמי צבע עזים. יחידות המטבח הגבוהות העשויות עץ אלון מלא נצבעו בכחול רויאל, לפינת האוכל נבחרו כסאות מרופדים בקטיפה ירוקה וכורסת הסלון הנוחה בגוון ארגמני.

"על אף הצבעוניות העזה ישנה תחושה של חיבור" אומר המעצב, "התחושה שהבית עוטף אותך מתקבלת מהשימוש בחומרים טבעיים בגווני אדמה, מההקפדה על ווילונות בכל החלונות, מהריהוט המשלים העשוי מעץ, וכמובן מהתאורה המפיצה אור חם מגופים בוטיקיים שעוצבו ויוצרו אישית לפי הזמנה."

כורסא צבעונית

את השובבות הקלילה הביא המעצב לידי ביטוי על ידי שימוש בכתמי צבע עזים

כורסא צבעונית
מדרגות קלות

את המעקה הפנימי של גרם המדרגות בחרנו להשאיר בגוון טבעי לטובת מראה מינימליסטי, עדין ואותנטי."

מדרגות קלות

הברזל משתלב בעיצוב בצורה כל כך טבעית שאפשר כמעט לשכוח לציין אותו, אבל הוא שם ולא במקרה, השימוש בברזל נעשה ביתר שאת ובכוונת מכוון. שבי מספר: "המעקות, הגדרות, שער המבואה והפרגולה כולם עשויי ברזל אשר נצבע בכחול כהה, את המעקה הפנימי של גרם המדרגות בחרנו להשאיר בגוון טבעי לטובת מראה מינימליסטי, עדין ואותנטי."

תשומת הלב עד לפרט האחרון של המעצב לא פסחה גם על אזורים פחות מרכזיים בבית. הול הכניסה מוביל למסדרון ממנו מגיעים לחדרים השונים. המסדרון חופה עד חצי הגובה על ידי טפט המסתיים בקרניז. גופי התאורה במעבר זה מעודנים והוא עוטר ברצף של תמונות. הדלתות מעץ אלון לבן בשילוב "זכוכית סבתא" בסגנון "כפרי לייט".

רצפת טרוורטין גדלים משתנים

המסדרון חופה עד חצי הגובה על ידי טפט המסתיים בקרניז.

רצפת טרוורטין גדלים משתנים
חדר שינה

חדרי השינה נהנים מרצפת פרקט אלון

חדר שינה

חדר ההורים נמצא בקומת הכניסה וחדרי הבנים בקומה השנייה שנוספה. חדרי השינה נהנים מרצפת פרקט אלון, מנגרות בגווני קרם ורדרד עדין, מטפט מעודן ומווילונות רשת בגוון פיסטוק רך. כל אלה יחד יוצרים תמונה שלמה ומלאה של החיבוק החמים אותו ביקש שבי להנכיח.

המשרד הביתי של אם המשפחה נמצא, כאמור, בקומת הקרקע. במרכז החדר עומד שולחן וינטאג' שלבחירתו הוקדשו ימים רבים. השולחן נבחר בקפידה לאחר אינספור חיפושים בשווקי פשפשים וחנויות לממכר עתיקות ברחבי הארץ. המשרד זכה לרוך שבא לידי ביטוי בטקסטיל באמצעות ווילונות מושקעים בגוון בהיר.

הנועזות בחדרי הרחצה נוכחת ברצפה שצבעה כחול או טורקיז. חיפוי הקירות מאזן את הצבעוניות עם גוון לבן סולידי שאפשר שילוב עם הרהיטים העתיקים שאותרו גם הם בשוק הפשפשים. המראות, התמונות, וגופי תאורה מוסיפים חינניות לחדרים אלה, וכמובן שנעשה שימוש באביזרי נוי להשלמת המראה.

שולחן כתיבה וינטג'

במרכז החדר עומד שולחן וינטאג' שלבחירתו הוקדשו ימים רבים

שולחן כתיבה וינטג'
שידת וינטג' במקלחת

הנועזות בחדרי הרחצה נוכחת ברצפה שצבעה כחול או טורקיז.

שידת וינטג' במקלחת
שידת וינטג' חדר רחצה

חיפוי הקירות מאזן את הצבעוניות עם גוון לבן סולידי שאפשר שילוב עם הרהיטים העתיקים

שידת וינטג' חדר רחצה

התוצאה הסופית אינה מסגירה את אתגרי התהליך אך בוודאי שהיו כאלה. אחד המשמעותיים היה כיצד ליצור חלל בעל תקרות בגבהים שונים שיאפשר לתקרה הקיימת, הנמוכה, לזרום עם התקרה הגבוהה של התוספת. הפתרון שנמצא הוא חיפוי בעץ שנצבע לבן שממשיך אל החלל הגבוהה באלכסון כלפי חלונות הוויטרינה שפונות אל החצר והגינה.

שבי מזרחי מסכם את הפרויקט: "כבר בתחילת הדרך הבנו שיידרשו מאיתנו זמן וסבלנות לטובת שיטוטים בשווקים ולאיתור יצרני בוטיק לטקסטיל ותאורה. הדרך היתה מענגת והתוצאה מדברת בעד עצמה."

טיפ מהאדריכל לקוראים: "אין ספק שעבור שיפוץ ובניה בהיקף כזה כדאי לפנות זמן לשיטוט, ליקוט ואיתור של כל מרכיבי הפרוייקט. ההבנה שזה מה שנדרש מאפשרת הכלה בזמן אמת, ובחירה נכונה נטולת לחצים."

רשימת ספקים חלקית:

וילונות, ריפוד ומצעים – ELLA- DECOR
גופי התאורה – אשר אטדגי
אריחים וחיפויים לחדרי רחצה – רוחמה שרון
מסגרות – א.ש. מתכות.


תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...