לעוף עם נמר: שיפוץ פראי לבית במושב

אי ורוד כמו לק ג'ל, נמרים בחדר השינה ודגי קוי באמבטיה הם הטוויסט ההומוריסטי בבית קלאסי שבעליו זרמו עם הדמיון של המעצבת. אם כבר להתפרע, אז עד הסוף

700,000
280 מ"ר
שירן כרמל
מאיה בירגר יסמין
מאיה בירגר יסמין

הדיירים: זוג + 3
המיקום: מושב אלישמע

נקודת המוצא לשיפוץ ביתם של זוג בשנות ה-50 המוקדמות לחייו במושב אלישמע הייתה רצונם להעביר את חדר השינה לקומת הקרקע על חשבון החלל הציבורי. מעבר לכך ביקשו לשפץ ביסודיות את חדרי הרחצה ולהגשים את חלומה של בעלת הבית לאי גדול במטבח. הבית נבנה לפני 21 שנה ומאז לא נגעו בו. הוא פרוס על פני שלושה מפלסים ויש בו שישה חדרי שינה, שלושה חדרי רחצה ושירותי אורחים. מתוך ארבעת הילדים, שלושה מתגוררים בבית ואחד מהם חי בחו"ל כבר מספר שנים. המעצבת קיבלה יד חופשית לחלום ולעוף עם הדמיון בעיצוב הבית, לייצר סביבה חדשה, שונה מהצבעוניות החומה והכבדה ומהסגירות שהיו עד השיפוץ.

טפט נמרים

רצונם להעביר את חדר השינה לקומת הקרקע על חשבון החלל הציבורי.

טפט נמרים

מידות הפתחים בקומה הראשונה וחלוקתם שונו, והאלומיניום הוחלף לקליל בלגי לבן שהעניק לבית מראה פתוח ומואר. החלל הציבורי רוצף מחדש באריחי פורצלן דמוי בטון בגודל 1X1 מטר לתחושת מרחב וניקיון. מלבד דלת הכניסה המרשימה, הוחלפו כל דלתות הבית. בקומה העליונה הודבק פרקט למינציה בגוון אלון, ומדרגות השיש חופו במדרכי עץ למראה כפרי שממשיך את פרקט הלמינציה כשהמעקה נצבע בלבן.

מבואת כניסה

מדרגות השיש חופו במדרכי עץ למראה כפרי שממשיך את פרקט הלמינציה כשהמעקה נצבע בלבן.

מבואת כניסה
כריות צבעוניות
כריות צבעוניות

המטבח יצא מחושך לאור, והפך מחדר סגור לחלק אינטגרלי מהחלל הציבורי הגדול. מאחר שבעלת הבית בשלנית על וחלמה על מטבח פתוח עם אי רחב ידיים, פורק הקיר שחצץ בין הסלון למטבח. עמוד תומך שנמצא שם ולא ניתן היה להסירו, הוטמע אותו בתוך האי וכך נוצר אלמנט ייחודי וחמים שמחופה בריקים. עם פעולה זו התאפשר ליצור אי מרשים בן שלושה מטרים, שבצד הפנימי שלו תשע מגירות גדולות ברוחב כ-80 ס"מ, ובצד החיצוני ארונות אחסון נסתרים ומקומות ישיבה. האי מחופה בחלקו הפנימי (אזור העבודה) בשיש סיליסטון, ובחלקו החיצוני (אזור הישיבה) באלון כהה וחמים.

אי ורוד

עמוד תומך שנמצא שם ולא ניתן היה להסירו, הוטמע אותו בתוך האי וכך נוצר אלמנט ייחודי

אי ורוד
שטיח צבעוני

השטיח -wild card, צבעוני ונועז יותר שבסופו של דבר גם נבחר.

שטיח צבעוני
ספה טורקיז
ספה טורקיז

המטבח עצמו נקי עם אלמנטים כפריים: מספר דלתות מסגרת עם חריטת פסים, כיור כפרי עם חזית חשופה וידיות עם נוכחות. הוא נצבע באפור בהיר, ולאי נבחר צבע ורוד בהשראת הלק ג'ל האהוב על בעלת הבית ומתכשט אותו. "מה יותר טבעי מלהשתמש בגוון שנעים לך כבר זמן מה לחיות איתו על הגוף", מחייכת המעצבת. בנוסף, כרכובים ורדרדים דרמטיים בסגנון אירופאי מעטרים את האי, ואותם מכנה המעצבת "נגיעות ארמוניסטיות של יופי עם טוויסט של הומור שניתן באמצעות הצביעה בוורוד". קיר הכיריים מחופה באריחי פורצלן דמוי טפט שהוזמנו במיוחד מאיטליה, ומחברים את גוון האי לשאר המטבח.

חיפוי כיריים

המטבח עצמו נקי עם אלמנטים כפריים

חיפוי כיריים
מטבח לבן
מטבח לבן
אי ורוד

לאי נבחר צבע ורוד בהשראת הלק ג'ל האהוב על בעלת הבית

אי ורוד

לסלון הביאה המעצבת שלושה שטיחים לבחירה – האחד עם צבעוניות הרמונית בטוחה, השני שחור-לבן שמהווה קונטרסט מוצלח מול צבעים, ואחרון, ה-wild card, האחד שהיא אהבה אישית לפרויקט – צבעוני ונועז יותר – שבסופו של דבר גם נבחר.

סוויטת ההורים החדשה בקומת הכניסה נמצא ממש סמוך לפינת האוכל, וכדי להעניק תחושה של פרטיות הותקנה דלת קו אפס בגוון הקירות שמתמזגת עם הקיר וכמו נעלמת. לסוויטה נבחרו גוונים בהירים כדי להעניק תחושת מרחב ואור לחלל. חלונות עד גובה הרצפה מחברים את החוץ לפנים, והקירות נצבעו בלבן. הווילונות רכים, נשפכים ולבנים וכך גם ארון הקיר עם טלוויזיה אינטגרלית בדלת ההזזה. בקיר גב המיטה הודבק טפט תמונה "כשהג'ונגל פוגש את יוון העתיקה" שהוזמן לפי מידה. היתרון בטפט תמונה, מסבירה המעצבת, הוא שניתן לשחק ולשנות את האלמנטים ובכך להבטיח שגב המיטה לא יסתיר אותם, מה עוד שהוא אינו מעמיס על העיניים כיוון שאינו "חזרתי" כמו טפט רגיל.

חדר שינה טפט נמרים

לסוויטה נבחרו גוונים בהירים כדי להעניק תחושת מרחב ואור לחלל.

חדר שינה טפט נמרים

שלושת חדרי הרחצה ושירותי האורחים פורקו, נאטמו ושופצו. לחדר הרחצה של סוויטת ההורים מראה אלגנטי וקלאסי עם ארון מקלחת שחופה בפורניר אלון ופלטת שיש לבנה עדינה של סיליסטון וכיור שיש שחור מסטודיו קרמיקה. על הקיר השחור בולטים אלמנטים בגוון פליז, כמו המראה ומנורות קונוס וינטג' מיוחדות, ונטמעים אלמנטים שחורים כמו ברז הקיר ולחצן האסלה. ריצוף קלאסי בגווני שחור לבן אפור מט שמאוד נעים לדריכה, מעניק תחושה כמעט "גירית", ושאר החלל חופה באריחים דמויי טיח גדולים ובהירים. פינה האהובה בחדר הרחצה הזה היא ספסל הישיבה והאחסון שממנו נשקף אזור קטן ואינטימי בחצר. וילון גלילה אטום מייצר אינטימיות לעת הצורך.

חדר שינה טפט נמרים

בקיר גב המיטה הודבק טפט תמונה "כשהג'ונגל פוגש את יוון העתיקה" שהוזמן לפי מידה

חדר שינה טפט נמרים
פינת ישיבה

לחדר הרחצה של סוויטת ההורים מראה אלגנטי וקלאסי

פינת ישיבה

במקלחת הילדים הייתה במקור אמבטיה פינתית גדולה, וכדי לשכנע את אחת הבנות לוותר עליה הבטיחה המעצבת מקלחת מהחלומות עם אווירה וצבעוניות מיוחדת, כשהשטח שהתפנה יאפשר התקנת מקלחון גדול ומפנק ואף תליית מגבות נוחה לייבוש בתוכו. במקלחת אף נוצרה פינת הלבשה – ספסל תכלת לאחסון מגבות וחומרי ניקוי שמאפשר תלייה נוחה של בגדים. טפט דגי קוי כתמתם-זהבהב בשילוב ארון בכחול עמוק ורצפה דמוית פרקט ראסטיק יוצרים שילוב קונטרסטי ושיקי.

טפט דגי קוי

הבטיחה המעצבת מקלחת מהחלומות עם אווירה וצבעוניות מיוחדת

טפט דגי קוי
פינת ישיבה

במקלחת אף נוצרה פינת הלבשה - ספסל תכלת לאחסון מגבות וחומרי ניקוי שמאפשר תלייה נוחה של בגדים

פינת ישיבה

מקלחת הילדים השנייה חופתה באריחים אפורים, שהם למעשה גרסה של האריחים השחורים ממקלחת ההורים. על מנת להוזיל עלויות הוזמנה נגרות בפורמייקה, והידיות הכסופות משתלבות עם הקיר האפרפר ועם כלי הסניטריה בניקל, שזולים משמעותית מהמקביל המוזהב.

אריחי חדר רחצה

מקלחת הילדים השנייה חופתה באריחים אפורים

אריחי חדר רחצה

שירותי האורחים הם המקום להתפרע, סבורה המעצבת, ו"אם עושים זאת במסעדות, למה לא לעשות זאת אצלנו בבית?". היא ביקשה לייצר תחושה של כניסה לעולם אחר, ולכן בחרה טפט נמרים מנוקד ושיקי של חברת Cole & Son, כשאריחי שיש שחורים מחפים את הרצפה וחלק מהקירות. שאר הקירות נצבעו בתכלת עדין שמעניק אור, וארון הקונסולה שהוזמן מנגר ומאחסון נייר טואלט וחומרי ניקוי, הוא שחור, צר ומבריק ובעל רגליים מעוקלות. מעבר לספוטים שמאירים את החלל, שולבה תאורת אווירה בצורת מנורת בטון שולחנית שמצאו במהלך הרכישות, והיא מהווה אלטרנטיבה למנורות קיר או תקרה קונבנציונליות.

טפט נמרים

בחרה טפט נמרים מנוקד ושיקי

טפט נמרים

"זכיתי לעבוד עם אנשים כיפיים, מפרגנים עד הירח וחזרה עם ראש פתוח, שיצרו מבחינתי פרויקט מהחלומות. אפשר לומר שזכיתי לעוד משפחה", מסכמת המעצבת, שמספרת כי בסוף הפרויקט צחקו בעלי הבית כי היא הכניסה לבית "גן חיות". "יש משהו יפה וטבעי יותר מבעלי חיים", היא אומרת, מרוצה שאהבו את הבחירה. למשפצים היא ממליצה כי לאחר בחירת מעצבת והכנת רשימת צרכים ותקציב, "לתת לה לעוף. מניסיון הפרויקטים הכי מיוחדים ומוצלחים שתכננתי היו כשהלקוחות זרמו איתי".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...