מוזמנים לבקר: דירת פנטהאוז שמתאימה לאירוח

אחרי 15 שנות מגורים, החליטו הדיירים לצאת לתהליך שיפוץ מקיף. התוצאה: דירה מרווחת ומפנקת שעושה חשק לארח כל יום

180+ 100 מרפסת מ"ר
אלעד גונן
סטודיו ליעד יוסף

הדיירים: זוג + 4
המיקום: ראשון לציון

השנים עוברות, המשפחה גדלה, ובהתאם לכך משתנות גם הדרישות מהבית. אחרי 15 שנות מגורים, החליטו הדיירים שהגיע הזמן לשפץ את דירת הפנטהאוז שלהם. השיפוץ המקיף כלל שבירת קירות וחלוקה מחודשת של חללי הדירה השונים. "לדיירים היה חשוב להפוך את הדירה לנעימה ומזמינה לאירוח", מספר מעצב הפנים ליעד יוסף. "הם ביקשו לשלב בין חום ומשפחתיות לבין עיצוב קלאסי, וליצור אווירה של בית מלון".

סלון ומטבח בסגנון מודרני

שילוב בין חום ומשפחתיות לבין עיצוב קלאסי, וליצור אווירה של בית מלון

שילוב בין חום ומשפחתיות לבין עיצוב קלאסי, וליצור אווירה של בית מלון

אחת הדרישות המרכזיות של הלקוחות הייתה כאמור להתאים את הדירה לאירוח. מהסיבה הזאת החליט המעצב להתחיל את תהליך השיפוץ המקיף דווקא מאזור המרפסת. בשביל להותיר רושם על האורחים ולהבטיח חוויית אירוח ייחודית, המרפסת עוצבה כמו גן אירועים של ממש. בין היתר שולבו בה במות עץ, שרשראות תאורה והרבה צמחיה חיה. פינת הישיבה המרכזית כוללת ספה, כורסאות ושני שולחנות, וסביבה פזורים מספר פופים צבעוניים שיוצרים אווירה קלילה ופחות מחייבת.

מרפסת מעוצבת

המרפסת עוצבה כמו גן אירועים של ממש

המרפסת עוצבה כמו גן אירועים של ממש.

מהמרפסת עבר המעצב לטפל בחלל המרכזי. המטבח והסלון תוכננו בסמיכות זה לזה, כך שנשמר קשר בין שני החללים. המטבח כולל קיר של ארונות גבוהים, שבמקביל אליו ניצב אי ארוך המשמש לעבודה ואכילה. בין האי לארונות, יש קיר אלכסוני שמכיל מקומות אחסון נוספים. הגוון השולט במטבח הוא אפור מעונן, אך כיסאות הבר מכניסים נגיעה בהירה של עץ.

הצבעוניות של המטבח ממשיכה אל חלל הסלון. גם כאן יש שילוב של גוונים אפורים לצד חיפוי קיר שעשוי מפורניר אגוז אמריקאי. הבזק צבע מעניין נוסף מגיע מאחת הכורסאות שמרופדת בבד כחול. את עיצוב הסלון משלימים שולחנות עגולים עם רגלי מתכת, גופי תאורה מדויקים ומוצרי טקסטיל אלגנטיים.

מטבח וסלון מודרני

המטבח והסלון תוכננו בסמיכות זה לזה, כך שנשמר קשר בין שני החללים

המטבח והסלון תוכננו בסמיכות זה לזה, כך שנשמר קשר בין שני החללים
אי ארוך המשמש לעבודה ואכילה

אי ארוך המשמש לעבודה ואכילה

אי ארוך המשמש לעבודה ואכילה

מלבד המטבח והסלון, החלל המרכזי של דירת הפנטהאוז כולל גם את פינת אוכל. בעוד שבמרבית הבתים פינת האוכל מצטמצמת על שטח מוגבל, כאן היא נהנית ממרחב שלם שמוקדש רק לה. "כיוון שתכננתי את הבית כמעט מחדש, בחרתי לתכנן חדר אוכל של ממש ולא סתם 'לזרוק' שולחן איפשהו ולהגיד הנה פינת אוכל", אומר המעצב ליעד יוסף. "פינת האוכל קיבלה מקום של כבוד והיא תחומה בין קירות לבין ארון אחסון שמשמש לכלי הגשה וסרוויסים".

להשלמת העיצוב של פינת האוכל, נבחרו שתי יצירת אמנות גדולות, גוף תאורה תלוי ומרשים, ושטיח בגוון אפור. בנוסף, שולבו ביחידת האחסון חפצי נוי שונים שמוסיפים לחלל צבעוניות ואופי.

פינת אוכל מודרנית

פינת האוכל תחומה בין קירות לבין ארון אחסון שמשמש לכלי הגשה וסרוויסים

פינת האוכל תחומה בין קירות לבין ארון אחסון שמשמש לכלי הגשה וסרוויסים

תהליך השיפוץ המקיף של הדירה כלל גם טיפול בחדרי השינה. חדר ההורים החדש תוכנן במקום שבו היה בעבר המטבח, וכעת הוא מעוצב כסוויטה מפנקת, וכולל חדר רחצה מרשים עם קירות זכוכית ורצפת טיק בורמזי.

כדי להגיע אל חדרי הילדים יש לעבור דרך מסדרון. במקור, המסדרון היה צר ולא נוח, אך במהלך השיפוץ הוא הורחב ותוכננו בו ארונות אינטגרליים שמספקים מקומות אחסון חשובים. הדלתות של חדרי הילדים תוכננו בקו אפס עם הקיר, ונראות כמעט כחלק מהארון.

סוויטה מפנקת

חדר השינה מעוצב בסוויטה מפנקת

חדר השינה מעוצב בסוויטה מפנקת
טיק בורמזי

קירות זכוכית ורצפת טיק בורמזי.

קירות זכוכית ורצפת טיק בורמזי.

בעיצוב הדירה הוקדשה מחשבה רבה לבחירת החומרים והצבעים. השטח הציבורי של הדירה מרוצף ברצפת בטון, אך בחדרים עצמם יש פרקט שיוצר תחושה אינטימית וחמימה יותר. מבחינת הצבעים, יש שימוש רחב בגוונים של אפור, שאותם מאזנות נגיעות צבע בהירות. "הצבעים הם נעימים וקלאסיים ויכולים להתאים לכל תוספת של צבע אותה ירצו הדיירים להכניס לבית", מסביר המעצב. "גם חומרי הגלם נבחרו בקפידה כך שיתאימו לבית עם ילדים ובעלי חיים".

המעצב ליעד יוסף מציין כי האתגר הגדול בשיפוץ המקיף היה לתכנן מחדש את חלוקת הדירה באופן שיענה על דרישות הלקוחות. מעבר לכך, הוא דאג ליצור בדירה אווירה נעימה שתעשה טוב גם לבני הבית וגם לאורחים. "התוצאה הסופית היא דירה מזמינה מאוד, עם אלמנטים חמים, ומקומות שמתאימים לישיבה ולבילוי משותף לצד פינות אישיות ופרטיות", מפרט המעצב. "כל הפריטים, האביזרים והרהיטים נבחרו כך שיוכלו להתאים לכל השלמה שהמשפחה תרצה להוסיף בהמשך".

מסדרון רחב

המסדרון הורחב ותוכננו בו ארונות אינטגרליים שמספקים מקומות אחסון חשובים.

המסדרון הורחב ותוכננו בו ארונות אינטגרליים שמספקים מקומות אחסון חשובים.
ט.מקלחת צילום אלעד גונן
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...