מחוברת לטבע: שיפוץ דירה פנורמית בצפון תל אביב

מודרנית, נוסטלגית, טרנדית וקלאסית: הדירה שלפניכם שייכת למעצבת פנים שחששה ליפול לקלישאות עיצוב, ולכן בחרה לא להרשים על חשבון נוחות, ולמקסם את המבט החוצה

350,000
80 מ"ר
מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג
מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג

הדיירים: משפחה בת 3 נפשות וחתול
המקום: רחוב רפידים שכונת מעוז אביב, בתל אביב

מעוז אביב הנה שכונה קסומה בצפון תל אביב, אי ירוק של שקט המלווה בציוץ ציפורים וחיי קהילה מגובשים. לשכונה, שתוכננה במקור על ידי רכטר-זרחי-רכטר בשנות ה-50, יש אופי ייחודי המאופיין בחיבור לסביבה, בטיפוח קיימות ושמירה על הטבע.

 

הדירה המדוברת היא דירת שיכון בקומה השלישית, שרכשה מעצבת הפנים. היא בחרה לרכוש דירה ישנה כך שתתאפשר לה יד חופשית בשיפוץ וללא ממ"ד, אשר מגביל מאוד מבחינה תכנונית בפרויקטים חדשים. הדירה, אשר תוכננה על ידי המעצבת ושותפתה מזה 6 שנים, עברה שיפוץ יסודי במהלכו כל פנים הדירה נהרס ונבנה מחדש וכל האלומיניום הוחלף.

 

בהיות בעלת הבית מעצבת בעצמה, היא חששה ליפול לטרנדים ולצורך להרשים ולחדש על חשבון נוחות. לפיכך, הקפידו המעצבות מבחינת חומרים ומבחינה סגנונית ליצור איזון בין מודרני (דוגמת שימוש בתעלת מיזוג) לנוסטלגי (מיקום קמין ברזל בסלון), ובין טרנדי (שימוש בגוונים של אפור) לקלאסי (רצפת פרקט) – מתוך מטרה ליצור בית חם ומזמין אך יחד עם זאת עכשווי.

בית מעוצב

ספה תכלת

מטבח אפור

מטבח אפור

מטבח אפור

ספה תכלת

פינת אוכל מעץ

ייחודה של הדירה בראש ובראשונה הוא בנוף הנשקף באופן פנורמי מכל החלונות – נוף ירוק של צמרות עצים ותחושה כללית של המצאות בתוך יער. לפיכך, ההשראה הישירה לתכנון הדירה הגיע מן הטבע המקיף אותה: אותם עצים ולהקות ציפורים האופייניים לשכונה הייחודית. האתגר שעמד בפני המעצבות היה למקסם את המבט החוצה, כך שניתן יהיה ליהנות מהנוף במלוא הדרו מכל מקום בבית.

לשם כך, נפתח חדר השינה המרכזי בו ממוקם חלון גדול, וההפרדה בינו לבין הסלון נעשתה באמצעות קיר זכוכית שקוף, שהבחירה בו נועדה לפתוח את החלל ולמקסם את תחושת המרחב בדירה. על מנת לאפשר פרטיות בחדר המרכזי השקוף, נבחרה זכוכית מבודדת רעש ונתלה וילון אשר בסגירתו יוצר הפרדה מוחלטת תוך שמירה על מראה קליל ואוורירי. הדרישה למקם פסנתר בחלל הציבורי הכתיבה את גודלו הסופי של חדר השינה, כאשר דופן הפסנתר הוצמדה לקיר הזכוכית של חדר השינה, כך שהפסנתר נשקף מן החדר בבירור ויוצר טשטוש גבולות בין החלל הפרטי לציבורי.

שולחן עבודה מעץ

מיטה זוגית

פינת העבודה מוקמה בתוך חדר השינה המרכזי, לאורך החלון, ולמעשה מהווה המשך לשידה ארוכה שתוכננה על ידי המעצבות. מאותו חלון חדר שינה אף נתלית הכביסה, ולפיכך תוכנן שהמשטח יתרומם על מנת לאפשר גישה נוחה לחלון ולחבלי הכביסה.

חדר שינה קירות שקופים

אתגר נוסף היה לשלב חדר רחצה כחלק מחדר השינה המרכזי, שלא יחסום את המבט החוצה וישתלב בתכנון הכללי. לשם כך תוכנן חדר רחצה צר אשר הכניסה ממנו הנה דרך הארון בחדר המרכזי. הכניסה לחדר הרחצה איננה נראית לעין ונראה כי מדובר בארון בגדים לכל דבר וענין. פתרון יצירתי נוסף נמצא לארגז החתול, שהוצנע בתוך ארון שירות בקצה המסדרון (בו מוקמו מכונות הכביסה וחומרי הניקוי) עם פתח כניסה לחתול. במקום אמבטיה בחדר הרחצה המרכזי/ילדים, הדרישה למקלחונים בלבד הולידה תכנון מקלחון רחב ידיים עם שני ראשי מקלחת המאפשרים להתקלח בו זמנית תוך שליטה נפרדת על כל צד.

דלת פנים

חדר רחצה אריחים לבנים

אחסון בחדר רחצה

הצורך למקסם את האחסון ולנצל את המרחב באופן מיטבי, הוביל לכך שכמעט כל הריהוט בבית תוכנן על ידי המעצבות ונמסר לנגר לביצוע. דוגמא נוספת היא חדר השינה של הילדים, בו תוכננה מיטת גלריה כפולה עם מדרגות באמצע. באופן זה לכל ילד נוצרה פינה משלו: מיטה למעלה עם תאורה ואחסון לספרים, ומתחת לכל מיטה פינת עבודה ומחשב. המדרגות עצמן אף נוצלו לשם אחסון ומהוות כוורת דו צדדית לאחסון כדורים וספרים.

חדר ילדים מעוצב
הקונספט המוביל שלא להגביל את המבט החוצה ולתת לנוף להיות השחקן המרכזי, הוביל אף להחלטות בנוגע לתאורה ולמיזוג. לתאורה התלויה נבחרו גופים מזכוכית שקופה דרכן ממשיך להשתקף הנוף. למיזוג החלל המרכזי בחרו המעצבות לעשות שימוש בתעלת פח צבועה לבן על מנת להימנע מהנמכות וליצור אלמנט מוביל ועוצמתי מהכניסה ועד לקצה המסדרון.

דלת כניסה אפורה

בית מעוצב בתל אביב


הבית לפני השיפוץ:


לפני השיפוץ

תוכניות לפני:


תוכניות אחרי:


רשימת ספקים חלקית:

נגרות מטבח, ארונות אמבטיה, ארונות כלל הבית, חדר ילדים, פינת עבודה, ספסל פינת אוכל – נגריית אפולון (אורן רבו)

אלומיניום – קליל

תאורה – לייט אין תאורה, הנדיב הרצליה

פרקטים – מטרו פארק פרקטים

קרמיקה וחיפויים – ויה ארקדיה

מיטת הורים – ד"ר גב

שטיחים – שטיחי איתמר

שולחן סלון וכיסאות פינת אוכל – קסטיאל as is

וילון חדר שינה וחדר ילדים – טלי שקד וילונות

ידיות – גולדשטיין

ספה – קיאנו רהיטים, רחוב הרצל ת"א

שולחן אוכל – שון ריהוטים, הרצל ת"א

כסאות בר – קנה קש

שידת טלוויזיה מחודשת – חיית וינטאג', שוק הפשפשים

תמונה מעל ספה + ציפורי ברזל – יוחנן הרסון

ציור ארנבת בפינת אוכל  – אירנה אייזן

ציורי שחור לבן מעל טלוויזיה  – לנה גוברמן

תמונות בחדר אמבטיה ילדים – גלי מאור

553
40 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיפוץ לטעמי
הבית מודרני אך חמים אפור אך לא אפרורי, כל חדר נראה כמיקסום הפוטנציאל של החלל. בהתחלה קצת היה מוזר לי קירות הזכוכית אך כדי לא לוותר על מקור אור הוחלט לוותר על בלאגן בחדר השינה. או פרטיות. הצמידות לסלון... אני מצליחה להבין ...בערך...אבל... פתרון יפה שדורש וויתור שאני אישית לא הייתי מסתדרת איתו. קצת מוזר הסיפור של הכביסה. לא הבנתי איך. הבנתי מה כתוב אך מכיוון שיש חפצים ומסך על משטח העבודה לא הבנתי את הנוחות. יש כל יום כביסה. הבית מקסים ומעוצב בטוב טעם ובהמון תשומת לב לפרטים הפונקציונליים. התייחסות לנוף שמשדרג הכל. כל הכבוד.

דירה מקסימה!

מאוד יפה, שימוש מדוייק בחלל. כל הכבוד!

נפלא
תכנון ועיצוב ראויים לשבח דירה מקסימה ומתוקה תהנו

בית יפהפה וחכם.
יצירתי כל כך!!

הוקסמתי מהכנסת הירוק והכפר לתוך דירה אורבנית

איזה יופי!

יופי של עיצוב!
מקסים, עיצוב למופת! אם אצטרך לעצב אשמח להשתמש בשירות המעצבות האלה.

הייתי שמחה לחיות בבית כזה!

דוגמא נהדרת לאופנתי אבל עם טעם אישי
זיהיתי את הטרנדים והם קיימים, אבל במתינות ולא על חשבון ייחודיות אישית וטעם טוב. וזה בעצם כל הסיפור מבחינתי.

מקסים. מהיכן הקמין?

סוף סוף בית יפה

כמה ביתי ומקסים! חדר הילדים אליפות

לא הבנתי אף פעם איך מחליפים מצעים במיטת קומתיים
נראה לי סיוט להחליף לזו שבקומה השנייה

איזה יופי של דירה
אחד הבתים היפים !!! עיצוב מקסים וייחודי..

יופי של שיפוץ
אני לא הייתי בוחר לוותר על פרטיות בחדר הורים - אבל זאת בחירת הדיירים וזה הבית שלהם. הפטנט לתלית כביסה לא משכנע בעיני, שולחן עבודה שצריך לקפל כל יום אינו מוצלח במיוחד, ואם כבר אז אולי עדיף שולחן מתקפל שיפתחו אותו כשרוצים לעבוד? לחילופין היה אפשר למקם שולחן נייח וקבוע על הקיר מול הפסנתר. גם האפור הטרנדי המאוס - לדעתי לא מוסיף פה. בטח לא בחדר הילדים. חוץ מזה - העיצוב חכם, נעים, ומוצלח, בפרט שמתחיל מנקודת המוצא הנכונה והיא ההתיחסות לנוף המקסים מהדירה.

מקסימה, חוץ מ..
שטיח ושולחן סלון

בינוני ומטה
חסר פה סטיילנג המעיד על ייחודיות ומעוף. סתם עוד דירה ששופצה בשמרנות

סוף סוף בית יפה

בית יפייפה!! כזה אני רוצה!! ;) כל הכבוד!!

ניצול חכם ונעים של שטח די קטן. כל הכבוד!

מה טוב כשרואים ב-9 מ-16 תמונות -ספריות מלאות
ספרים בסיפריות, אכן אנו עם-הספר!

צילום לפני ואחרי
מדוע התמונות של ה"לפני" תמיד מדכאות וחשוכות. וה"אחרי" מוארות וברורות.

בית מהמם.תהני

מהמם . אהבתי מאד

מקסים
אשמח לדעת מאפה ניתן להשיג את השטיח הטורקיז העגול

אהבתי מאוד! בעיקר
את זה שנמנעת מלשים את הכיתובים ההם "LOVE ENJOY KITCHEN וכדומה וממש אהבתי את הציפורים בסלון!! מאיפה הם? עיצוב נהדר ותהנו!!

שולחן + שולחן
דירה מקסימה. מאחלת הנאה ושמחה לדיירים. נשגב מבינתי למה אנשים מתעקשים להכניס לדירות קטנות גם שולחן במטבח וגם פינת אוכל, בצפיפות ובסמיכות. אפשר להסתפק בפינת אוכל ולאכול בה כל יום, היא בכל מקרה נמצאת ממש ליד המטבח. ההפרדה הגיונית רק בבתים גדולים שבהם יש פינת אוכל רשמית וגדולה מרוחקת מהמטבח.

עמוס טרנדים אבל מקסים
עמוסת טרנדים אבל התוצאה הסופית מקסימה. ניצול נהדר של שטח קטן עם המון מחשבה. תתחדשי, עבודה נהדרת.

נהדר

נעים ואסתטי אך לא פרטי
ביקרתי בדירה והיא אכן מאוד נעימה לעין ומעוצבת בטוב טעם. אבל - תוך כדי שיפוץ ויתרו כמעט לחלוטין על מקומות האחסון שהיו קיימים בדירה המקורית. נוצרה דירה למשפחה בת ארבע נפשות שכמעט ואין בחדרי השינה ארונות. חדר השינה של ההורים קטן וחסר פרטיות (כן, גם עם הווילון) ולא ברור למה מיקמו כאן את חבלי הכביסה, תוך פתרון מאולץ ולא בחדר הילדים. מקווה שהדיירים נהנים מן התוצאה , אבל אישית נראה שבכמה היבטים העדיפו את הייצוגיות על פני הפונקציונליות היום- יומית.

הדירה יפה, אבל חדר השינה החשוף?

נהדר

אהבתי

רחוב רפידים?צפון ת"א?
יותר קרוב לבני ברק מאשר לצפון ת"א....

נפלא וחכם!

מקסים!!!
באיזה סכום תקציב מדובר?

נעים ותרבותי ונראה כמו בית ולא כמו מוזאון

עיצוב לזמן קצר
חדרי שינה איומים אבל בחירה יפה של צבעים

מקסים, אך ללא מעלית, לא אקנה אף פעם....

בודק...