משחקי השף: שני מפלסים סביב מטבח אחד

תשוקתו של בעל הבית לבישול הכתיבה תכנון מטבח פרקטי ומדוקדק, וקירות נהרסו כדי ליצור קשר עם הסלון שבו גובה תקרה קיצוני. שאר התכנון התארגן לעתיד עם ילדים בבית עם קו צעיר ומרענן

250,000
90 מ"ר
עידו אדן
אלעד בן-נחמיאס EB Design

חלל כפולחלל כפול עם סלון מרכזי ותקרה מרשימה בגובה 4.5 מטרים

מספר נפשות בבית: זוג

מיקום: נווה צדק ת"א

זוג צעיר בתחילת שנות ה-30 לחייו החליט לשפץ בית צמוד קרקע בבעלותו, שבו שני מפלסים וחצר קסומה בכניסה. בבית, המצוי בשכונת נווה צדק בתל אביב, חלל כפול עם סלון מרכזי ותקרה מרשימה בגובה 4.5 מטרים. במפלס הקרקע סלון ומטבח וגם חדר שינה וחדר רחצה, ובמפלס העליון חדר שינה עם חדר רחצה צמוד וחדר שינה נוסף.

סלון בסגנון מודרני רך עם נגיעות צעירותסגנון מודרני רך עם נגיעות צעירות ומרעננות

הבריף הכללי לסגנון העיצובי של החללים היה התרכזות בסגנון מודרני אך רך, משולב בנגיעות צעירות ומרעננות, תוך התמקדות במספר פונקציות פרוגרמתיות מחייבות. תשוקתו הגדולה של הבעל, עורך דין במקצועו, לבישול הצריכה תכנון מפורט ביותר, שכלל הריסת קירות על מנת לייצר קשר עין ישיר מהמטבח לסלון, משטחי עבודה גדולים במטבח להכנות ותפעול מכשירי חשמל כמו מיקסרים או מכשירי אידוי, כיור גדול עם ברז שחור, כיריים 5 להבות ומיקסום של מגירות ותאי אחסון, כולל פירוט מה יהיה בכל מגירה ותא אחסון – ממספר התבלינים ועד למספר המגבות. גובה התקרה הקיצוני (203 ס"מ) במטבח אתגר במעט את חישוביהן של יחידות האחסון העליונות, שהצריכו תכנון ומחשבה יחד עם גישה נוחה לכלים ספציפיים.

גופי תאורה

גרם מדרגותתשוקתו הגדולה של הבעל לבישול הצריכה תכנון מפורט ביותר במטבח

משטחי עבודה גדולים במטבחמשטחי עבודה גדולים במטבח להכנות ותפעול מכשירי חשמל

בחלל המרכזי תוכנן ארון מתחת לגרם המדרגות, שמיועד לאחסון כללי וצעצועים לילדים המתוכננים לבוא. האישה, שעוסקת בחינוך לגיל הרך, ביקשה להתייחס בתכנון לבית עבור זוג עם שני ילדים. תכנון זה בא לידי ביטוי בחדרי הרחצה, שם האמבטיות עם זכוכית קבועה אך מתאפשרת גישה נוחה לשטיפת ילדים, וגם בקומה העליונה, שחולקה מחדש ונוספו לה חדר קטן לתינוק וחדר רחצה, המקשר בין החדר שלו לחדר השינה של ההורים.

ארון מתחת לגרם המדרגותארון מתחת לגרם המדרגות מיועד לאחסון כללי וצעצועים לילדים המתוכננים לבוא

חדר שינה קלאסי

חדר רחצה הורים

הזוג ביקש עבודות גימור עדינות וניטרליות ורצה להשקיע יותר בחללים המרכזיים, כמו הסלון והמטבח, שבהם הוא מבלה את רוב זמנו. עבודת העיצוב התבטאה בפרטים מדויקים וחומרים איכותיים כגון עץ מלא ואבן טבעית, המשדרים ביטוי עיצובי גבוה בעל נראות על זמנית. כמו כן, בחירה בבעלי מקצוע טובים הוכיחה במקרה זה, כי ניתן להגיע לתוצאות יותר ממספקות. המטבח, למשל, תוכנן עם גמר פורמייקה ולא בצבע בתנור והפתיע עם תוצאה טובה מהצפוי כשנוספו לו ידיות משופעות בגוון שחור. גם ארון האחסון שמתחת למדרגות כולל במרכזו יחידה ניידת/נשלפת על גלגלים, שחייבה ניתוק בין היחידות. המעצב בחר להדגיש את הניתוקים ביניהן בפרט ניתוק נסוג בגוון כחול כהה (אינדיגו) המייצר קומפוזיציה לא שגרתית.

מאסטר בד רום

חדר רחצה לבן

החצר והמדרגות המובילות אליה מחופות באריח קרמיקה דמוי אבן בגדלים משתנים. בשילוב עם טיח חוץ בגמר גס גוון אפור עם טון ירקרק, התקבל מראה חם.

וילה מבחוץאריחי קרמיקה דמויי אבן

מרכזית
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חבל שלא ציינתם ספקים
חבל שלא רשמתם רשימת ספקים - מטבח ריצוף מקלחונים וילונות גופי תאורה ספה

בית נחמד וידידותי - תהנו.....

המחיר חייב להיות שגוי
שיפוץ הכולל הריסה וחוץ לא יורד מ5000 שח למר. זה מחיר עלות בסיסי ללא הסתבכויות בנווה צדק . איפשהו בכתבה נשמטו לפחות 200,000. (או שחלק ממה שמתייחסים אליו בכתבה כבר היה קודם ? כמו טיח חיצוני כמו חשמל ומיים? אולי השיפוץ לא כולל כמו שמשתמע?) .

מפוספס משהו.
תכנון גרוע עם מדרגות שיורדות הישר לתוך דופן הספה. וגם העיצוב לא משו.

בודק...