נגישות מעוצבת: שיפוץ והתאמת דירה לניידות בכיסא גלגלים

מעברים רחבים, דלתות גדולות, התאמת גבהים ומיקום מאחזים – איך מבצעים את כל השינויים ההכרחיים הללו בבית בו אחד הדיירים משתמש בכיסא גלגלים, מבלי להתפשר על אווירה ביתית מזמינה ונעימה?

170 מ"ר
אודליה ברזילי 

הדיירים: זוג הורים, בן, מטפלת ושני חתולים
המקום: גבעתיים

המציאות הפתיעה את המשפחה שלפניכם באמצע החיים, והפגישה אותם עם צרכים חדשים בסביבה הביתית. כשהם רכשו דירה בגבעתיים הם ביקשו להתאימה לניידות בעזרת כיסא גלגלים: מעברים רחבים, דלתות רחבות, התאמת גבהים, מיקום מאחזים ועוד, וכל זאת תוך שמירה על צביון חלל מגורים. יחד עם זאת, הדרישה הראשונית של הדיירים הייתה שהבית לא יראה כבית עם נגישות לכיסא גלגלים.
המשפחה אף נוהגת לארח בביתם: בעל הבית אוהב לבשל, בעלת הבית מציירת והמשפחה אוהבת ספרים, מוזיקה, אדריכלות, עיצוב ואמנות. לפיכך הם ביקשו ליצור בית חם, מזמין, נעים ונגיש.

 

 

החלל המרכזי בבית פתוח וכולל מטבח וחדר מגורים. במרכז חדר המגורים ממוקמת ספריה גדולה עשויה ברזל ועץ, שתוכננה על פי צרכים ודרישות של בעלי הדירה, ובאותו ליין עיצובי תוכננו השולחן בחדר המגורים והשולחן המרכזי במטבח. תקרה משופעת יוצרת קו הפרדה עיצובי בין המטבח לחדר המגורים, אשר במרכזו ממוקמת תעלת מיזוג האוויר, שמודגשת בגימור מתכתי שחור ובתאורה של שני פסי צבירה שחורים עם תאורה מתכווננת. קיר שלם משמש כחלון ויטרינה ויציאה למרפסת, וקיים קשר עין בין הפנים לחוץ כאשר ניתן לצפות בגינת המרפסת מאזור המטבח וחדר המגורים. הבית מואר רוב שעות היום בתאורה טבעית. לרצפה נבחר ריצוף פרקט אלון בגוון צרפתי מעושן, שיוצר קונטרסט לקירות הלבנים ולצבע המטבח.
ספה
ספרייה
ספרייה מעוצבת
סלון מעוצב
אגרטל עם פרחים
מנורה שחורה
המטבח, שהיה קטן במיקומו המקורי ועם מעט מאוד מקום אחסון, הוסב לחלל המרכזי בבית באופן פונקציונלי' המציע גישה נוחה ומעברים מותאמים לכיסא גלגלים. המטבח החדש נבנה בסגנון מעט כפרי, בגימור צבע בתנור עם קיר מחורץ, ועליו מדפים ותנור גדול שעומד במרכז המטבח. משטח המטבח הנבחר הוא נאוליט – חומר חזק ועמיד שניתן להניח עליו סיר רותח ללא חשש, וניתן אף לחתוך עליו. בלב המטבח עוצב שולחן מרכזי ונגיש לכל, ובכך הסלון והמטבח הפכו למרכז הבית. במקומו המקורי של המטבח, אגב, תוכנן משרד ביתי לבעל הבית.
תנור עם קולט אדים
שולחן אוכל מעץ
שולחן עץ
לבית שתי כניסות – כניסה אחת לאורחים וכניסה שנייה פרטית מהחניה לדירה. מכניסת האורחים המרווחת ניתן לראות את כל החלל המרכזי, המטבח, חלל המגורים ומרפסת גדולה, כאשר מולו ממוקמת ספריה גדולה בגוון הקיר. מהכניסה הפרטית של דיירי הבית עוצב רהיט שתוכנן במיוחד עבור הכניסה באותה שפה עיצובית של שאר הריהוט בבית, בגימור של ברזל ועץ עם שתי מראות עגולות וגדולות. כל המעברים בבית הורחבו ואזור המסדרון עוצב באווירה רגועה, ובו הותאם ריהוט הכולל ארון גדול ודלתות בקו קיר בגימור נקי.
מסדרון
ספרייה פינתית
אזור החדרים תוכנן מחדש, כאשר לכל אחד מבני הבית אזור פרטי מיוחד משלו. עבור בעלת הבית תוכנן סטודיו לציור, ועבור הבן תוכנן אזור פרטי הכולל חדר שינה, חדר רחצה ויציאה למרפסת. חדר השינה של ההורים גם הוא גדול ומרווח. בחדר הרחצה של ההורים הושקעה מחשבה רבה כדי שיתאים לשני בני הזוג. בצד שלו – מגירות נשלפות מתחת לכיור, כיור בגובה סטנדרטי ומעליו מראה. בצד שלה – חלל פתוח מתחת לכיור המאפשר גישה לכיסא הגלגלים, כיור נמוך בהתאם וכמו כן מראה במיקום מתאים.
מראה עגולה עם מסגרת עץ
מסגרת עץ למראה עגולה
גם שירותי האורחים הורחבו – שונה והותאם גובה האסלה, הותקנו מאחזים לתמיכה וכמובן מידוף מותאם לספרים. ליצירת עניין בשרותי האורחים הוכן קולאז' גדול.
שירותים
המרפסת רוצפה בדק במבוק, וכל הגינון עוצב בגובה קו הדק, על מנת שניתן יהיה ליהנות מיופייה של הגינה ומיופיו של הנוף מגובה כיסא הגלגלים.
דק מרפסת
תוכניות הבית לפני:
תכניות לפני בית
תוכניות הבית אחרי:
תוכניות בית
רשימת ספקים חלקית:
כלים סניטריים – נגב קרמיקה
פרקט – נגב קרמיקה
נגרות – נגריית קלוד
ריהוט – האסם
תאורה – האסם , ספרה תאורה
דק – ברנד בויטל
גינון – רב נוי
וילונות – זיו שובלי
553
30 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נ ה ד ר !
איזה בית יפה ונעים!

עיצוב מקסים אבל ממש לא נגיש
העיצוב מדהים, אבל רחוק מלהיות נגיש ובטח לא למתנייד על כסא גלגלים. אדם המרותק לכסא לא יכול להשתמש במטבח היפה כלל. החדרי רחצה פרט לכיור לא נגישים ולא ניתן לעשות מעברים מכסא גלגלים לאסלה והטעות הכי קרטית היא להתקין דלתות שנפתחות פנימה...רק לדמיין שאדם נופל בתוך השרותים עם הכסא ולא ניתן לפתוח את הדלת. בקיצור, ממליץ על המעצב אבל פחות בנושא הנגישות.

שאפו למעצבת !!! ממש כיף לראות את התוצאה

כל הכבוד בית ממש יפה ומתוכנן היטב

דירה מקסימה, נעימה, רגועה. יופי!!
אהבתי את הסלון היפה, את הכוננית ואת השארת צינור המיזוג חשוף. אקלקטי ועדיין לא בומבסטי.

אודליה אלופה
אודליה - מעצבת מספר אחת! נראה מדהים כרגיל כשרונית בטירוף.

מקסים !
מקסים ! מקסים! מקסים! ועושה חשק להכינס לגור!!!!!! מקבלים שם אורחים? (:

מהמם!!!

מקסים!!!

יפה מאוד

your desing
Absolutely stunning!!!

מהמם
מקסים

כל הכבוד!
נראה טוב

דירה מעוצבת להפליא כל פינה פנינה ממש!!!

בית מעלף שאפו למעצבת ולבעלי הנכס
בית נקי , יפה ומואר . העיצוב ,התאמת הריהוט והצבעים מתאימים בול ומשדרים חום ואסטטיות... אהבתי גם את המיזוג ה"תעשייתי" שאפו ענק!!!

תכנון
ממש יפה, כל הכבוד!!!

מקסים!
אהבתי מאוד!!!

עיצוב מהמם!
רואים שהושקעה מחשבה בכל פרט

מאיר פנים
מאיר פנים

מאד חם ובעייתי. מקסים.
יש לך נשמה את.

מאד חם וביתי!!!! מקסים.
יש לך נשמה את.

מובח
עיצוב נחמד רציתי לדעת של איזו חברה התנור במטבח

בית מושלם
שאפו למעצבת על עיצוב מושלם והתאמה לצרכים אני עכשיו משפצת לוקחת אותה שתשפץ לי מהמםםםםםםםםםם

כריות בספה בסלון
מאיפה נקנו כריות בספה בסלון?

עבודה מצויינת
חושבת ומתחשבת במגבלות ויוצרת סביבה נעימה ובייתית להפליא

בית מוששששלם perfecto

הדירה
יפה מאוד!

יפה מאוד חוץ מאפקט בית הסוהר עם כל הפסים

תודה לכל המפרגנים!
כיף לשמוע ומחמם את הלב :-)

המעצבת המושלמת
ביקרתי בפנינה הזו לראות במו עיניי - אין מילים לתאר את הנכס הזה! הרבה יותר מושלם אפילו מהתמונות. מציע שהכתבה הזו תתפרסם בג'ורנלים הגדולים בחו"ל.

בודק...