שלוש נכדות ירשו בית מסבתא והפכו אותו ל-3 יחידות דיור נוסטלגיות

שלוש נכדות ביקשו להקים שלוש יחידות דיור על השטח בו עמד ביתם של סבן וסבתן, ולעצב אותן בצורה נפרדת אך מחברת שתהיה נאמנה לזיכרונות הילדות שלהן

365 מ"ר
ליאור טייטלר
"מגדלי ברקת"-סימי ועדן בסון.
איתמר רונן
איתמר רונן
הדיירים: שלוש משפחות
המקום: מושב במרכז הארץ
על חורבות הבית של הסב והסבתא הוקם בית חדש אשר מחולק לשלוש יחידות, כשבכל יחידה מתגוררת נכדה אחרת עם משפחתה. כל יחידה תוכננה ועוצבה בהתאם לצרכי בעלי הבית, כך שהאתגר האדריכלי והעיצובי היה לשלב את הצרכים הללו עם מעטפת אחידה והומוגנית לכלל המבנה. בשלבים הראשונים של התכנון, ולאורך כל שלבי הביצוע של הפרויקט, הושם דגש על הרצון ליצור שלוש יחידות שונות זו מזו, שביחד משלימות את אותו זיכרון – זיכרון הבית של סבתא וסבא.
היחידה הראשונה (155 מ"ר) תוכננה כמפלס אחד ובו שלושה אזורים עיקריים: חלל מרכזי הכולל את הסלון, פינת האוכל והמטבח, חלל פרטי הכולל את חדרי השינה והמקלחות והחלל הנוסף כולל קליניקה עם כניסה נפרדת לצרכי העבודה של אם המשפחה. היחידה השנייה (50+105 מ"ר) בעלת 2 מפלסים. במפלס התחתון ממוקמים חלל מרכזי וחלל פרטי כמו ביחידה הראשונה. המפלס העליון תוכנן באופן מודולרי כך שיוכל לשמש כחלק אינטגרלי מהבית או כיחידה עם כניסה ומרפסת שמש נפרדות לשימוש כמשרד/יחידה למתבגר/השכרה – בהתאם לצרכים העתידיים של המשפחה. היחידה השלישית (55 מ"ר) הינה יחידה קטנה ובה 2 חדרי שינה, מקלחת וחלל מרכזי.
היחידה הראשונה:
דירה משופצת
סלון מודרני
ספה -"אסף רהיטי איכות"
כורסאות לבנים
מטבח כחול ועץ
מנורות מעוצבות מעל מטבח
מטבח כפרי מעוצב
מטבח – "מטבחי זיו"
פינת אוכל עגולה מעץ
מיטה מסגרת עץ
תאורה – "GLOW"
חדר רחצה לבן ועץ
מרצפות ואריחים – "נגב קרמיקה"
שירותי אורחים מעוצבים
החללים המרכזיים בכל שלוש היחידות עוצבו על ידי שילוב של חומרים וגוונים מרגיעים. ביחידה הראשונה הגוון השולט הוא כחול-אפור בארונות המטבח, משולב בעץ אלון טבעי שנמצא בדלפק המטבח, ברהיטים ובדלת הכניסה. ביחידה השנייה הגוון השולט הוא ירוק זית בארונות המטבח, משולב בעץ אלון טבעי במדפי המטבח, ברהיטים, בדלת הכניסה ואף במדרגות לקומה השנייה. ביחידה השלישית הגוון השולט הוא לבן בארונות המטבח ובדלת הכניסה, משולב בעץ אלון טבעי ברהיטים.
 
היחידה השנייה:
חלל דירה מעוצבת
דלת כניסה – "שערי ברכה"

מדרגות עם מדף לטלויזיה – "אריכא"
פינת ישיבה מעץ באמצע הבית
גרם מדרגות
מדרגות מעץ
חדר שינה נער
חדר רחצפה ריצוף צבעוני
נגרות – עץ החיים, אריחי בטון – "המומחה"
ארון טורקיז
חלק מרהיטי ואביזרי הווינטג' נאספו ושופצו עם השנים על ידי בעלי הבית וחלקם מהבית הישן של הסבתא והסבא ובעלי ערך סנטימנטלי גבוה.
בבית החדש יש סינרגיה בין מערכות מודרניות וחכמות לחומרים ורהיטים אותנטיים מהעבר. מערכות החשמל בכל הבית הינן מערכות חכמות המאפשרות שליטה על כל התאורה, התריסים והמיזוג והותאמו בכל יחידה לצרכי בעלי הבית. בתחום התאורה נעשה שילוב בין תאורה פונקציונלית, מודרנית וחסכונית לגופי תאורה מעוצבים המתאימים לסגנון הווינטג'. החללים המרכזים בכל הבית רוצפו במרצפות טרצו שעברו תהליך ליטוש ואיטום, מה שיצר מראה של משטח אחיד ורציף. בחדרי האמבטיה ושרותי האורחים נעשה שימוש באריחי בטון מעוטרים מתוך כוונה לשמר זיכרון מהבית של סבתא וסבא.
שרטוט דירה
שרטוט דירה
שרטוט דירה
רשימת ספקים חלקית: 
קבלן מבצע: "מגדלי ברקת"-סימי ועדן בסון.
קונסטרוקציה והיתרים: רחאל בלולו.
קרמיקה, סניטריה ופרקט : "נגב קרמיקה".
מטבחים : "מטבחי זיו".
נגרות : "נגריית עץ החיים"-חיים יצחקי.
תאורה : " Glow".
אריחי טרצו ובטון :"המומחה".
ריהוט: "אסף רהיטי איכות".
דלתות : "שערי ברכה".
מדרגות ומעקות : "אפ אריכא".

553
39 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים
פרויקט מקסים!!! תכנון פרקטי ונח. עיצוב יפיפה

מבחר צבעים מרשים
חבל שאין יותר מהצבע האולטימטיבי - לבן.

יפה מאוד
יפה מאוד. בחירת ריהוט/עיצוב עם פרטים מאוד מרגיעים. נראה שהחלוקה נעשתה עם הרבה מחשבה.

מצד אחד שאפו על התכנון המורכב
של 3 יחידות דיור במבנה אחד. מצד שני - הקריבו פה לגמרי את המגרש! לקחו מגרש גדול (כנראה למעלה מדונם) ופילחו אותו לחלקות גינון קטנטנות. ואפילו אליהן אין ממש קשר ראוי מתוך (רוב) הדירות. הדירה הראשנה/חזיתית הנוף מהמטבח הוא כביש הגישה. ומהסלון צופים על הפילרים ויוצאים לרחבת הכניסה לבית. איזור הישיבה בכלל בצד. לדירה השניה, הפנימית, יש אמנם יציאה מהסלון אבל בדלת קטנה. כנ"ל גם לדירה השלישית, שחלון השרותים שלה נפתח אל המרפסת של שכנתה! מבחינת עיצוב הפנים - נאה וחביב, אבל קצת אנמי וחסר אופי. מרוב זהירות וחשש נשארו עם הלבן/אלון/אפרפר (בין אם אפרפר חכלחל או ירקרק)....

יפה מאוד אבל קצת מוזר...
התכנון יפה ונעים לעין אבל משהו לא מסתדר... ידוע שבמושבים אסור לחלק את הבתים למספר יחידות דיור וכן אין שום אפשרות שיהיה יותר מזוג או אדם בודד בעלים של נחלה במושב. אולי אפשרי בהרחבות לעשות קומבינה אבל קשה להאמין שהסבתא גרה בהרחבה של מושב...

מצד אחד שאפו על התכנון המורכב
של 3 יחידות דיור במבנה אחד. מצד שני - הקריבו פה לגמרי את המגרש! לקחו מגרש גדול (כנראה למעלה מדונם) ופילחו אותו לחלקות גינון קטנטנות. ואפילו אליהן אין ממש קשר ראוי מתוך (רוב) הדירות. הדירה הראשנה/חזיתית הנוף מהמטבח הוא כביש הגישה. ומהסלון צופים על הפילרים ויוצאים לרחבת הכניסה לבית. איזור הישיבה בכלל בצד. לדירה השניה, הפנימית, יש אמנם יציאה מהסלון אבל בדלת קטנה. כנ"ל גם לדירה השלישית, שחלון השרותים שלה נפתח אל המרפסת של שכנתה! מבחינת עיצוב הפנים - נאה וחביב, אבל קצת אנמי וחסר אופי. מרוב זהירות וחשש נשארו עם הלבן/אלון/אפרפר (בין אם אפרפר חכלחל או ירקרק)....

כששלוש נכדות חיות יחד גם סבתא חיה עימן
כל כך נדיר, והיום כולנו מרוחקים פיזית ונפשית, ואתן בחרתן לחיות יחד. שאפו. נרא טוב ונחמד ונעים לעין ולא הכל יכול להיות מושלם, ובכל זאת זה קרוב מאד.

מגיב 4 -טל - לא ברור לך שתמיד יש פשרות?
שמשהו על חשבון משהו ? לפעמים דברים יוצאים כמעט הכי טוב, אי אפשר תמיד לחפש את המושלם. אני בטוחה שלא הפתעת אותן בכלום ובכל זאת - אתה לא יודע הרבה יותר מאשר אתה חושב. אולי יש שם בסוף פרדס? הר? כביש? די מאסתי בתגובותיך ה"פרפקציוניסטיות".

פעם ראשונה שאני נדהם
הפעם זה באמת יצא שווה. אין מילים!!! יפה ממש! הרבה נחת ואושר במשכן החדש

אשמח לדעת...
מהיכן השטיח סלון שביחידה השנייה? ובלי קשר, תתחדשו! יצא מהמם!

נעים. גם זה שמשפחה גרה ביחד, גם האוירה.
הגוונים קצת שקטים אבל במשך הזמן מן הסתם יהיו עוד רהיטים וחפצים שיוסיפו צבע. נחמד במיוחד שהוסיפו את תוכנית המגש. הגינות לא קטנות לדעתי. להחזיק גינה זה עניין יקר ומעייף למי שלא חובב גינון מטבעו. עץ אחד שניים וקצת ירוק בעיניים - לא צריך יותר. רק דבר אחד הפריע לי- הצילומים המעוותים. בעל מקצוע שלא יודע להשתמש בעדשות הנכונות?...

אשמח לדעת מהיכן ידיות האמבטיה? תודה

ידיות האמבטיה
הידיות נרכשו בחבושה בהוד השרון

איזה עיצוב חסר נשמה

הלכו על בטוח-אפרוים שחורים לבנים ללא סיכון
האתגר היחיד הוא בחלוקת החללים. כל השאר ממש ללכת על הצבעים הבטוחים והנוחים ללא כל התמודדות אינלקטואלית או אומנותית עם צבע, צורות, מרקמים של בד, וילונות אפילו אין אבל נעים, נקי ובטוח.

לא הבנתי כלום
הורישו לנכדות ולא לילדים שלהם ? הנכדות קטנות או בוגרות ונשואות ? זה נחשב כאילו כולם גרים ביחד או שכל קומה זה כניסה נפרדת ? כאילו WTF ???

איזה גאונות הדרגות ממשיכות לtv
העיצוב לא פלצני והכי אהבתי את השילוב בין המדרגות לטלויזיה

אומנות ממש
דרושות ידי אומן לתכנן ולעצב ברמה שהתקבלה. כל הכבוד לבנות ולאדריכל. הרבה שלווה בביתכם החדש!

למה יש שלושה פלפלים עם סכין על קרש על השיש?
זה מה שמבשלים? ולמה יש שלוש מגבות מגולגלות ליד השרותים אבל אין גלילי נייר טואלט?

איזה כיף לעשירים ולנכדות של העשירים

הבית המעוצב
כל המחשבה התכנון והתוצאה הסופית מושלמים. שהבתים האלה יבורכו בכל. ממש אהבתי.

איזה יופי.תכנון מושלם ועיצוב חם נעים ויפה. ..שיהנו

המעקות לא תקניים אלא אם יש זכוכית מאחוריהם

Art Works?
אשמח לחבר את העיצוב המקסים לאומנות שלי ! www.rachelgitai.com

עיצוב
עיצוב מושלם

חסר מקוריות ומצ'עמם.

שידת הטלויזיה ביחידה הראשונה
העיצוב מקסים. אשמח לדעת מהיכן נקנתה שידת הטלוויזיה ביחידה הראשונה. תודה

שולחן אוכל
מאיפה השולחן אוכל והכיסאות??

רעיון נהדר!! הייתי שמחה לשלב את האקססוריז שלי.

איזה טיפשות.
הן תקועות אחת עם השנייה לעולם, אף אחת מהן לא תוכל למכור את היחידה שלה ולהתקדם הלאה. איך אפשר להכניס מישהו זר לגור במתחם. כסף לפח. המדף טלוויזיה מחובר למדרגות: איזה טימטום, הטלוויזיה תרעד (ובסוף תתקלקל) בכל פעם שמשהו יעלה/ירד במדרגות. לא הבנתי איך דיירי יחידות 2+3 מגיעים מהאוטו בחנייה לכניסה לביית? נראה לי שבטעות הפכו את התוכנית! ביחידה 1 היה צריך להחליף בין המטבח לסלון, ביחידה 2 היה צריך לייצר כניסה באזור המטבח ולהזיז את המטבח ימינה. היה מתקבל חלל יותר גדול ויפה וכניסה מרווחת יותר ולא דרך כוך. ועוד ועוד טעויות תכנון בסיסיות, כמו שכתבתי, הפכו את התוכניות. מילה טובה - העיצוב נקי ויפה. בסה"כ: ציון 3.

הייתי נכנסת לגור אז-איז
לא הייתי משנה כלום! אנרגיה מעולה והחום נכנס בעזרת הדיירים

משובח.

החלק היפה בסיפור "שלוש נכדות ירשו
בית מסבתא." התמונות לא לטעמי.

גם אני הייתי מאוד שמח יחידה
סבתא לא ירשה לי שום דבר, גם הוריי לא ירשו לי כלום

מאיפה כסאות הבר ביחידה הראשונה?

איום ונורא - וזו רק מחמאה

עודף פרקט קצת קיטשי כאילו שבדי - איימיש
יש overkill בשטיקים הכפריים כביכול וה VINTAGE צורף מלאכותית למרקם הכולל. יותר מדי תכלת קרם עד כדי מראה של צימר נחמד. האמבטיה שוב יותר מדי ממה שניסו להשיג בגלל הכיורים. בעוד חמישים שנה זה יראה עם עודף גדול של הסטנדרט מן הסוג הזה. החללים טובים וגם האור. בסה"כ 78.

כל הכבוד על השיתוף בבית ועל העיצוב ההרמוני.

אשמח לדעת מאיפה הכיסאות בר ביחידה הראשונה

בודק...