של נחושת ושל אור: בית פרטי במושב שלא ויתר על המרחב

בית מודרני חם בשדה ורבורג, שבו מגדלים ילדים קטנים, שומר על פתיחות מרבית, אחסון שנטמע בחללי הבית בלי להרגיש וצבעוניות טבעית שמתכתבת עם הנוף

300,000
130 מ"ר
אורן עמוס
יפעת מושקוביץ
יפעת מושקוביץ

הדיירים: זוג + ילדים
המיקום: שדה ורבורג

דיירי הבית הפרטי במושב שדה ורבורג, המוקף סביבה כפרית וירוקה, ביקשו בית מודרני, חמים ומזמין שיתאים לגידול ילדים קטנים. הוא אומנם גדול יחסית, אבל כשהמעצבת נכנסה אליו לראשונה, כל הגודל נעלם בשל קירות וארונות מטבח גבוהים במרכז החלל, שחילקו אותו והסתירו את הנוף היפה.

קיר טלוויזיה בספרייה

דיירי הבית הפרטי במושב שדה ורבורג, המוקף סביבה כפרית וירוקה, ביקשו בית מודרני

קיר טלוויזיה בספרייה
קיר טלוויזיה בספרייה, סלון

במטבח היחידות הגבוהות פינו את מקומן לאי גדול

קיר טלוויזיה בספרייה
ספה פינתית

פינת האוכל והמטבח ליחידה אחת

ספה פינתית

האתגר הראשון שעמד בפניה היה לפתוח את החלל ולחבר את הסלון, פינת האוכל והמטבח ליחידה אחת, וכדי לעמוד בו, החומר העיקרי לעבודה היה החלל עצמו והמטרה לשמור עליו פתוח ככל האפשר. במטבח היחידות הגבוהות פינו את מקומן לאי גדול. מיקומו במרכז החלל מאפשר קשר עין עם היושבים סביבו ועם הסלון ופינת האוכל. הישיבה בסלון הופנתה לחלל הפנימי והטלוויזיה מוקמה על ספרייה דו צדדית המנותקת מהתקרה ומהקירות ומחביאה בתוכה את המערכות והחיווטים.

טלוויזיה בספרייה

הישיבה בסלון הופנתה לחלל הפנימי והטלוויזיה מוקמה על ספרייה דו צדדית המנותקת מהתקרה

טלוויזיה בספרייה
טלוויזיה בספרייה

תוכננו יחידות דו כיווניות שישרתו שני חללים במקביל.

טלוויזיה בספרייה
אחסון בספרייה
אחסון בספרייה

אתגר שני היה לשלב שטחי אחסון רבים כפי שביקשה הדיירת, ושאלה לא יחסמו את החלל וישתלבו בו באופן הרמוני. כדי לצמצם את כמות מקומות האחסון, תוכננו יחידות דו כיווניות שישרתו שני חללים במקביל. מדובר ביחידות מחוללות-חלל שכן מכל כיוון הן משפיעות על הסביבה, נראות כמו אלמנט פיסולי שמושך את העין ומייצרות מבטים מסקרנים לחלל שמעבר. בין הכניסה לסלון מוקמה יחידה, שמצד אחד תשמש לתליית מעילים ומצד שני לטלוויזיה כאמור, ובין לבין מדפים פתוחים לשני הכיוונים עבור אקססוריז. הספרייה מתחת למדרגות משמשת כארון כניסה לאחסון מפתחות, תיקים ונעליים, ובחלקה העליון מדפים שממשיכים את קו המדרגות.

שולחן אוכל
שולחן אוכל
פינת אוכל מול אי
פינת אוכל מול אי
אי משטח עץ, מטבח
אי משטח עץ
מדפים במדרגות, אחסון
מדפים במדרגות

פלטת הצבעים והחומרים שנבחרה לבית נעה בין גוונים לבנים לאפורים בהירים, בשילוב עץ אלון ונגיעות של נחושת בתאורה. גוונים ירוקים וצמחייה שולבו בתמונות ובאבזור. אלו יצרו רעננות וקלילות שמתכתבת עם הנוף שעוטף את הבית מכל החלונות.

המקלחת והאמבטיה מחוברים ליחידה אחת וביניהם ספסל המשמש את שני הצדדים, ושירותי האורחים כוללים חדר כביסה. הקירות חופו בקרמיקה המדמה בטון עם חריטות כמו פישבון. מעל הכיור מראת קיר שנמשכת לאורך כל הקיר ויוצרת תחושה של מרחב גדול ונקי שמבליט את החומר והצורה מהם בנוי חדר הרחצה.

אריחים אפורים, חדר רחצה

המקלחת והאמבטיה מחוברים ליחידה אחת וביניהם ספסל המשמש את שני הצדדים

אריחים אפורים
אריחי פישבון

שירותי האורחים כוללים חדר כביסה

אריחי פישבון

לחדרי הילדים נבחרו גוונים ירוקים – לילד הבוגר ירוק עמוק ועוצמתי, ולחדר התינוק ירוק רך ורגוע – ובשילוב אבזור מתאים כל חדר שינה קיבל אישיות ייחודית.

קיר ירוק

לחדרי הילדים נבחרו גוונים ירוקים

קיר ירוק
קיר ירוק

לחדר התינוק ירוק רך ורגוע

קיר ירוק

"רמות דיוק מאוד גבוהות התאפשרו בזכות חיבור טוב עם הדיירים שהפך את העבודה המשותפת למהנה ובזכות אמון שנתנו בי ואפשר לי לפתח את הרעיונות העיצוביים", אומרת המעצבת. "עיצוב בית מורכב מאלפי רגעים והחלטות קטנות, לכן חשוב לבחור מעצב שיהיה קשוב ושיידע להוביל לבחירות שישקפו את השאיפות שלכם ויאפשר ליהנות מהתהליך. בסופו של דבר בעלי הבית בונים את עצמם ואת הבית שלהם".

תוכנית הבית

תוכנית הבית

תוכנית הבית

 

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתי את החלונות הרבים המאפשרים כניסת אור לבית, קצת פחות התחברתי לשילוב ציבעי העץ עם הגוון האפור והשחור, האפור הוא צבע מתכתי קר, ואלו העץ הוא חם. ניגודים המפריעים האחד לשני לתת אמירה מוגדרת לבית.

בודק...