עיצוב דירה שכורה: גם אם היא לא שלנו, מגיע לה להיראות טוב

לכל מי שיצא לגור בדירה שכורה, מכיר מצד אחד את הרצון להרגיש בבית ומצד שני עיצוב דירה שכורה עלול להתקבל כזריקת כסף, אז זהו שאפשר גם אחרת

מטבח בדירה קטנה
טל ניסים הלנה מור

יש דירות שכורות שכל מה שצריך זה לארוז מזוודה ולעבור לדירה החדשה, אבל תקציבית זה לא בדיוק מה שאנחנו מחפשים, איך בכל זאת נוכל באמצעות עיצוב דירה שכורה להפוך אותה לבית שלנו שתרגיש בו הכי טוב בעולם.

קודם כל נתעטף בצבע אהוב

שאומרים מעטפת מתכוונים לקירות. ואכן זה הבסיס, בתקווה שמי שמכיר את הדירה דאג לתת לכם אותה נקייה עם קירות שלמים, נחליט על הגוונים האהובים עלינו, נפשיל שרוולים, נקנה כמה פחיות צבע בהתאם לשטח הקירות, וביומיים גג,  נצבע את כל הדירה. תזכרו שלכל צבע יש אין ספור גוונים אתם אפשר לשחק על הקירות, באמצעותם אפשר לסמן גבולות של פינות מסוימות בבית או סתם לקשט את הקירות בכל מיני צורות.

קיר צבוע בשני גוונים

שני צבעים על קיר אחד

קיר צבוע בשני גוונים
צילום: שירן כרמל | עיצוב: רשת אורבן

נאסוף סביבנו את כל מה אנחנו אוהבים

אין כמו להתאהב בבית בו אנחנו גרים, אבל מה לעשות שבדירה שכורה, אף אחד לא מבטיחה לנו שהיא תשרוד לאורך זמן, לכן האופציה הנוספת היא להתאהב במה שיש בבית שאותם נוכל לקחת אתנו לכל דירה אחרת אליה נצטרך לעבור. ואל תשכחו שבאהבה צריך להשקיע, אז אין כמו צמחייה טבעית בבית, אנחנו נטפל בה והיא תקבל אותנו בשמחה. וכמו שאפשר לראות בתמונה מה שהכי חשוב בחדר הם הצמחים, המיטה הם סתם מזרונים על הרצפה והתאורה…ממש חגיגה

צמחייה בבית

חדר שינה כיפי שהדבר הכי בולט בו זו הצמחייה

חדר שינה כיפי שהדבר הכי בולט בו זו הצמחייה
צילום: קנבה

קיר כוח מתפרק לפרטים

כשאנחנו יושבים בסלון וצופים בטלוויזיה אין דבר יותר מבאס מקיר משעמם. אז בואו נשנה את זה, רוכשים אחת ולתמיד ספרייה שניתן לפרק אותה, וממלאים אותה בפירטי סטליילינג שיעשו לנו שמח, היפה בקיר כזה שכול פעם אפשר לעצב אותו מחדש.

ספריה מברזל לבן

ספריה מתפרקת עם המון סטייליניג

ספריה מתפרקת עם המון סטייליניג
צילום: טלי תלמיד | עיצוב: ראן גרוס

מה עושים עם הרצפה ?

הדבר אחרון שהיינו רוצים להשקיע בדירה שכורה זה החלפת הריצוף. אז מה אפשר לעשות אם הרצפה שבורה במקומות מסוימים או שהמראה שלה מדכא? פשוט מכסים אותה בשטיחים. קיימים היום בשוק שטיחים סינטטיים שגם קל לנקות אותם, אין שום בעיה לקחת אותם איתנו כשמחליפים דירה והם ישנו נו את כל האווירה בבית. אפילו במטבח

שטיח במטבח

שטיח מגן מהחלקה ומוסיף מימד חמים וביתי

שטיח מגן מהחלקה ומוסיף מימד חמים וביתי
צילום: נויה שילוני חביב | עיצוב: ליאת זליג

אפרופו מטבח

ואם כבר הזכרנו את המטבח, בואו נשמח אותו בקיר צבוע בצבע עז כשעליו מדפי ברזל שבקלות ניתן לפרק אותם מהקיר לקחת אותם אתנו. ואם אתם ממש אוהבים את הרעיון של מדפים אפשר ליצור באמצעותם שפה עיצובית שתופיעה גם בחדר שינה או הסלון כשהקיר מאחוריהם צבעו באותו גוון או גוונים אחרים לכל חדר בנפרד.

מדפי ברזל על קיר צהוב

מדפי ברזל על קיר צהוב נותן טאצ' עיצובי

מדפי ברזל על קיר צהוב
צילום: עידן גור | עיצוב: עמית פפו

עקב אכילס בדירות שכורות 

חדר הרחצה הוא המקום שבו אנחנו צריכים להרגיש הכי טוב, אבל מה עושים אם דווקא החדר הכי אינטימי עלול להיות מלא בסימני עובש שחורים? טוב אז קודם כל מנקים, אבל זה לא תמיד מועיל, לכן, מה שאפשר לעשות זה לרכוש בכלום כסף, רובה, זה החומר שנכנס בחריצים שבין האריחים. ממלאים אותם בצבע לבן כמו האריחים או כל צבע אחר שיכול להיות גם מנוגד לצבע של האריחים, ומי שרוצה להגזים, אפשר גם לצבוע את חזית הארון בצבע עליז. והנה לכם חדר רחצה מזמין.

 

חדר רחצה לבן

חדר רחצה לבן עם חזית ארון ירוקה

חדר רחצה לבן עם חזית ארון ירוקה
צילום: עידן גור | עיצוב: עמית פפו

מתחממים ומתפנקים

רוצים אווירה נעימה בכל אחד מחדרי הבית, גם אם החדר הוא לבן או אפור, אם זה חדר השינה או הסלון, תוספת של וילונות וכריות ימלאו את החדר בחמימות מפנקת שתמיד תישאר איתנו גם אם נאלץ לעבור דירה.

 

טקסטיל בחדר שינה

הכריות והווילונות עשו את החדר

הכריות והווילונות עשו את החדר
צילום: יח"צ | עיצוב: רחלי טרוינה

הפינה שהכי אהובה עלינו

גם אם נתאהב בכל הדירה ונרגיש בה הכי בבית שיש, תמיד יש פינה אחת שנעדיף אותה. ליצור פינה כזאת שכיף סתם לשבת ולנוח אחרי יום עמוס, לקרוא ספר או לשחק בטלפון. זה קלי לקות. תבחרו לכם כורסה אחת נוחה במיוחד שיכולה גם להיות הכורסה של סבתא, תשאירו אותה כמות שהיא או תרפדו אותה מחדש והכי חשוב,  תזכרו  להצמיד אליה גוף תאורה עומד כי אור עושה לנו טוב.

פינת קריאה

פינת קריאה עם גוף תאורה עומד

פינת קראיה עם גוף תאורה עומד
צילום: רונן קוק | עיצוב: אורלי ערן

בואו נחזור לקירות

אם הקירות לא כל כך חלקים, או שבא לנו ללכת על האקסטרים, קודם כל אפשר במקום צבע חלק שמבליט כל בליטה בקיר, בוחרים בטיח, גם כזה המיועד לקירות חיצוניים, יש לו כושר כיסוי מעולה ועשוי להסתיר סדקים ושאר פגעים בקיר. אפשר גם לבחור טפטים עליזים , כמו צילום של מסטיקים עגולים, סוכריות גומי וכדומה, בטח שזה ימתיק לכם את החדר אבל לא תוכלו לקחת את הטפט כשתצטרכו לעבור דירה. מה שכן תוכלו לקחת זה קיר שתעשו בעצמכם. עשרה קרשי בניין ישנים, כאלה שהילדים אוספים למדורות ל"ג בעומר, משייפים אותם קצת משאריות הבטון וצובעים כל אחד מהם בצבע אחר, מחברים אותם מאחרו עם שני קרשים אחרים והנה לכם קיר שמח שיכול להתאים לסלון וגם לחדר שינה.

קיר צבעוני

קיר צבעוני עשוי קרשי בניין

קרשים צבועים בשלל גוונים עלקיר י לבן
צילום: קנבה

אומנות השקעה טובה

בואו, בתקציב שיש לנו לא נהפוך לאספני אומנות, אבל, בהיצע העצום שיש היום אפשר למלא את הקירות גם בסלון וגם בכל אחד מחדרי הדירה באומנות, זה יכול להיות ציורים, צילומים, פלקטים של סרטים, פוסטרים מעניינים בקיצור, כל מה שימצא חן בעינינו וישקף את האופי שלנו. ויותר מכך אתם יכולים לצורך העניין להפוך לאומנים, עם קצת דמיון וכמה פחיות צבע אפשר להפוך תריס ישן לפריט אומנותי משיפיע על כל החדר

סלון אקלקטי

בסלון אקלקטי תריס ישן שצבוע כיצירת אומנות

בסלון אקלקטי תריס ישן שצבוע כיצירת אומנות
צילום: גאיה שטיינברג | עיצוב: ליאור אלון

 

 

 

מרכזית
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הטעיה
לא נעים להגיד אבל התמונות שאתם מראים כאן ממש לא שייכים לקירות בבתים ישנים - אפשר לראות את הרצפה שמתחת לשטיח - .... תראו לי אמבטיה ישנה שככה נראת האמבטיה בעצמה ... קצת כבוד

כתבה לא ברורה
לא כל כך מבינה מה הקשר בין הכתבה לתמונות..איפה פה יש בדיוק דירה שכורה????

מסוג הכתבות המאכזבות...

ליאת אביב

אני לא רואה דירה שכורה

בודק...