גרים בדירה קטנה? כך תגרמו לה להרגיש גדולה ומלאה בסטייל

דירה קטנה היא חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. רבים מאתנו מכירים את ההתמודדות הלא פשוטה עם מרחב מחיה מצומצם, אבל לא כולם יודעים שגם דירה קטנה יכולה להרגיש גדולה ולהיות עמוסה בסטייל! כל מה שצריך זה רק בחירת ריהוט נכונה שתהפוך אותה להרבה יותר נוחה ומרווחת ותוסיף לה שיק.

 סלון צעיר
צילום באדיבות: שאטרסטוק
האתגר למצוא רהיטים יפים, שימושיים וכאלה שישתלבו מושלם גם בחלל קטן – הוא אתגר גדול. לכן פנינו לשגיא כהן, מנהל השיווק של מותג הריהוט אונליין KUALA, שבו הרעיון כולו הוא התמקדות בריהוט מעוצב שמתאים גם ובעיקר לחללים ודירות קטנות.
אחרי ששאלנו את כל השאלות הנכונות, אלו הטיפים שיעזרו לכם לבחור נכונה את פריטי הריהוט ההכרחיים שיוסיפו לסטייל ולנוחות, מבלי להעמיס על המרחב:
הכניסה: אל תשאירו אותה ריקה
ההתמודדות עם מגבלות שטח המחייה בדירה קטנה, עלולה לגרום לחלקנו לרצות לוותר על פריטי ריהוט, ולהשאיר אותה מה שיותר ריקה.
אבל מסתבר שזו בחירה מוטעית, שעלולה ליצור מראה ריק ודל, וחוסר במקומות נוחים וזמינים, שבלעדיהם הבלאגן משתלט!
אם נמאס לכם לחפש בכל פעם שאתם יוצאים מהבית את המפתחות, המשקפיים או הארנק, מה שאתם זקוקים לו הוא פריט מבוקש שצובר פופולאריות רבה בשנים האחרונות – קונסולה, או כמו שהרוב מכירים אותה״שידת כניסה״.
בין אם מדובר בשידת כניסה מעץ, מתכת או זכוכית, בסגנון מודרני או דווקא קלאסי וכפרי – אין ספק שהיא תתרום משמעותית לארגון ולנוחות היומיומית, ותשרה אווירה ביתית עם טאץ' של עיצוב מוקפד.
איך להוסיף סטייל ולהרוויח עוד מקום אחסון בקונסולה שלכם?
הקונסולה תוחמת למראית עין את האזור בו היא מונחת, ולכן אך טבעי לתלות בקיר מעליה פריטים נוספים ומשלימים.
כך, במקרה של מראת קיר מעוצבת, שגם מעניקה אשליה של מרחב גדול יותר הודות להשתקפות, וגם נוחה מאוד לרגעי התארגנות לפני היציאה מהבית.
אפשרות נוספת היא לתלות ממש מעל הקונסולה מדף מעוצב, בסגנון תואם, שירחיב מעט את שטח האחסון, או לחילופין יאפשר לכם להניח אי אילו חפצי נוי על גביו.
הסלון: ניצול נכון של חלל זה המפתח
כשמדובר בסלון, יש מרכיבים שהם בגדר חובה בכל דירה, לרבות דירות קטנות: ספה, שולחן סלון ומזנון טלוויזיה, כשניצול חכם ונכון של החלל יבטיח תחושה נוחה ומרווח מחייה אופטימלי. מדובר בחחל המאתגר ביותר כאשר מעצבים דירה קטנה.
הספה: בדירה קטנה, כל פריטי הריהוט, לרבות הספות, צריכים להיות קטנים יחסית. אחת החלופות הטובות ביותר לספות גדולות וכבדות היא ספה בצורת ר', רצוי בדגם מפנק מסוג 'שזלונג', שממש כיף להשתרע עליו בנוחות בסוף היום.
את ספת השזלונג טוב למקם בחלל פינתי, ולהשלמה ניתן להוסיף כורסאת טלוויזיה נוחה ומעוצבת.
אם הדירה שלכם ממש קטנה ולא מאפשרת ספת ר׳ ההמלצה היא ללכת על ספה דו מושבית, אלו מגיעות מבחבר סגנונות עיצוביים ולרוב מרופדות ונוחות. גם פה ניתן לשקול הוספה של כורסאת טלוויזיה או כסא מעוצב להשלים את הסטייל ולהוסיך מקומות ישיבה הכרחיים.
שולחן הסלון: שולחנות לסלון מהווים פריטי ריהוט שמזמנים המון מקום ליצירתיות וביטוי של הסגנון האישי.
חומרי הגלם והסגנונות נעים בין שולחנות סלון כפריים מחומרי גלם טבעיים, כמו עץ מלא, נצרים, ראטן ואפילו שיש, לבין סגנון מודרני, שהולך טוב עם מתכת, זכוכית ובטון.
לדירה קטנה מומלץ לבחור בשולחנות קטנים, שלא ישתלטו על החלל: שולחן קפה או צד, ואפילו סט שולחנות קטנים, שמהווה טרנד חזק מאוד לאחרונה, יאפשר לכם להניח כוסות השתייה וצלחות בשיא הסטייל והנוחות – מבלי לגזול מרחב יקר.
מזנון טלוויזיה: מזנון טלוויזיה גם הוא מאסט בכל סלון, אלא שבניגוד לעבר – הטלוויזיה, שהעניקה לפריט הריהוט הזה את שמו – לא חייבת באמת להיות מונחת עליו.
כשמסך הטלוויזיה השטוח תלוי על הקיר, מתפנה המון מקום אחסון במזנון שמתחתיה.
זאת ועוד: גם המזנון עצמו לא חייב לעמוד על רצפת הסלון, וניתן כיום להשיג דגמים חדשניים ומרהיבים של מזנונים תלויים.
בכל מקרה, אל תשכחו להתאים את סגנונו העיצובי של המזנון לזה של הסלון כולו.
סלון אקלקטי
צילום באדיבות: שאטרסטוק
חדר השינה: לא לוותר על הנוחות
זה שהדירה שלכם קטנה, לא אומר שאתם צריכים לוותר על הנוחות בחדר האינטימי ביותר בבית.
קבלו את פריטי הריהוט הקטנים והמפנקים, שיוסיפו סטייל לחדר השינה שלכם:
שידות לילה: שידות לצדי המיטה מוסיפות המון יוקרה, ובכלל מדובר בפריט חובה ממש!
אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם טובעים בבלגאן, כדאי שיהיה לכם מקום להניח את הספר, המשקפיים, קרם הלחות ושאר הפריטים בהם אתם משתמשים לפני השינה, מבלי לקום מהמיטה.
שידת אחסון: גם במקרה זה מקומות אחסון מסודרים הם הנשק הטוב ביותר כנגד האויב הטבעי של כל דירה קטנה: הבלגאן.
שידת אחסון טובה צריכה להיות גם נוחה ומאורגנת, וגם כזו שמעוצבת בטוב טעם, בסגנון התואם לחדר השינה כולו.
הדום: הדום לחדר שינה, או ספסל מעוצב וקמפקטי, הוא תוספת נהדרת לפרונט של המיטה, שתקל עליכם להתלבש בכל בוקר, ותוסיף המון סטייל יוקרתי לחדר השינה שלכם.
רוצים להוסיף עוד קצת מרחב אחסון? – בחרו בהדום מעוצב עם תא אחסון (כי מה שלא מונח במגירות בסוף נזרק על הרצפה).
חדר מקלחת ושירותים: אחסון, אחסון, אחסון 
גם בחדר המקלחת והשירותים, יצירת מרחב מספק לאחסון חייבת להיות בראש סדר העדיפויות, על מנת לנצל נכונה את השטח העומד לרשותכם.
קבלו את הפריטים המעוצבים שיאפשרו לכם ניצול מיטבי של חדר הרחצה:
שידת אחסון מעוצבת: שידות אחסון לחדרי רחצה מגיעות במגוון עצום של גדלים ודגמים, כך שבטוח תוכלו למצוא את השידה התואמת בשלמות לחדר המקלחת והשירותים שלכם.
בחרו שידה שכוללת די מקום לאחסון, לחיסכון בשטח בחרו בדגם תלוי, וודאו שהעיצוב תואם לסגנון בחדר כולו.
 
•מדפים מעוצבים: יתרונם העיקרי של המדפים הוא בכך שאינם תופסים מקום על הרצפה, אך בהחלט מרחיבים את מרחב האחסון – מה שמפנה לכם את השטח.
ואם כבר מדפים – היום ניתן להשיג מגוון דגמים מעוצבים, מקוריים ושיקיים, שיוסיפו טוויסט לעיצוב.
יש מרפסת?
אם יש לכם מרפסת, שמרחיבה לכם את מרחב המחייה בדירה, אז כדאי לצייד גם אותה בפריטים מפנקים, נוחים ומעוצבים:
כסאות ישיבה: כסאות ישיבה יאפשרו לכם ליהנות מהשהייה במרפסת שלכם מדי יום, ואם כבר, אז כמובן שמוטב לכם לבחור בדגמים שמעוצבים בסטייל.
האם כבר שמעתם של הטרנד של היום בכיסאות חוץ?
קוראים לזה כסאות סטרינג!
סטרינג, או מיתר באנגלית, מרמז על עיצובם המרושת הייחודי של כיסאות מסוג זה, שמזכיר אוסף של מיתרים ססגוניים, היוצרים יחד מראה אוורירי.
•שולחן קפה: אין כמו שולחן קטן ומעוצב שיאפשר לכם ליהנות מכוס קפה (או תה) במרפסת שלכם, כשמעבר לעיצוב חשוב להקפיד על חומרי הגלם העמידים, שיאפשרו לו להחזיק מעמד במצב מעולה לאורך זמן, גם בחוץ.
מרפסת
צילום באדיבות: שאטרסטוק

533-2
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קואלה אתר מדהים
אחלה כתבה! במקרה רכשתי בקואלה 2 שידות לילה ומזנון טלוויזיה לפני שבוע ועכשיו אני רואה את הכתבה. חייבת לפרגן להם מוצרים מהממים ובאמת מלאים סטייל! עזרו לי לשדרג את הדירה הקטנה שלי :)))

בודק...