לחשוב בתוך הקופסה

יצירתי, נכון ומדויק – האתגרים והפתרונות בעיצוב חללים קטנים שמוכיחים שעיצוב קומפקטי יכול להיות דרך חיים. כתבה שנייה בסדרה

 

עיצוב פנים: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 

 

בחודש שעבר כתבתי כאן על פתרונות דיור קומפקטיים, לאו דווקא קטנים. המילה קומפקטיות מתייחסת ליצירתיות, לחשיבה מחוץ לקופסה, במקרים שבהם אנחנו צריכים למצוא פתרונות מגורים עבור חללים מאתגרים במיוחד, והאתגר, מן הסתם, נובע מהשילוב בין הרצוי למצוי ובעיקר מהפער ביניהם. התחום הזה של עיצוב ותכנון קומפקטי (micro design) כל כך מרתק, שהייתי חייבת להציג בפניכם עוד כמה רעיונות.

 

 

עוד עיצובים בחללים קטנים:

לחשוב בתוך הקופסה: עיצוב קומפקטי כדרך חיים

מתמודדים עם חללים קטנים? קבלו פתרונות גדולים שיהפכו חלל קטן למרווח

השראה קטנה: סלונים קטנים שמצליחים להישאר מעוצבים

 

 

לא על חשבון הסטייל


תכנון יכול להיות קומפקטי אבל עם הרבה אווירה וסטייל. החדר הזה, למשל, היה יכול להיות הרבה יותר גדול, אבל הבחירה להקטין את גודלו לטובת יצירת "מרפסת" והעמדה של תמונת ענק בדיס-פרופורציה לחלל החדר, היא זו שממחישה כאן חשיבה שונה ומיוחדת, ומוכיחה שלאווירה שנוצרת בחלל יש תפקיד מרכזי גם בחללים קומפקטיים.

 

צמצום ותכנון מדויק


כאשר אנחנו רואים חלל קטן, אנחנו חושבים במונחים של דירת סטודיו או לופט. כל קיר/מחיצה או חדר מקטינים את תחושת המרחב, ויש לחשוב עליהם בקפידה ולתכנן את החלל בצורה אופטימלית לצורכי המשתמש. בעזרת תוספת של מחיצת משרבייה בדירה בגודל 27 מ"ר בברזיל נוצר בה ארגון וסדר – מסדרון ונישה שלתוכה נדחק חדר השינה מצד אחד, וארון קיר גדול מן הצד השני. כך מתקבלת תחושה של דירה קטנה אבל מאורגנת היטב.

 

לא מודולרי אבל בהחלט קומפקטי


דירה נוספת, שבה ניתן לראות ניצול חכם ומדויק של השטח הנתון, זו דירת 35 מ"ר בדרום תל אביב, שהצליחה כמעט להכפיל את גודלה בעזרת שימוש חכם בגובה התקרה (5.80 מ'), צמצום הצרכים ותכנון מדויק למידותיו של הדייר. לדברי מעצב הפנים, ניצן הורוביץ: "מרבית ההשקעה הייתה בהחלפת התשתיות המיושנות ובצמצום מיטבי של כל הצרכים. למרות ממדיה הקטנים זוהי דירה אמיתית לכל דבר ולא מודולרית. זו פשוט דירה שמגיעה בקטן".

 

חלוקה לשתי קומות. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 

בחדר השינה בקומה התחתונה ארונות קיר בגב המיטה ומתחת לגרם המדרגות. פינת העבודה חולקת את שטחה עם כיור ומקלחון צמוד, שהצליח להידחק בחוכמה לפינת החדר.

 

עיצוב פנים: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 

 

השלם גדול מסכום חלקיו


אחד הטריקים הידועים בהתמודדות עם חללים קטנים ומאתגרים במיוחד, הוא שימוש ברהיטים, ולפעמים אפילו בחדרים שלמים, שמתקפלים, נעלמים, מתרוממים או נערמים – כך שכל חלל נתון יכול כמעט להכפיל את שטחו ולספק חללים בעלי פונקציונליות משתנה.

 

 

רהיט מארגן


מעצבת הפנים נעה חסיד סביר תכננה רהיט, שסביבו מתארגן החלל הציבורי של הבית בלי להרוס את תחושת המרחב – סלון מצד אחד ופינת עבודה/משפחה מהצד השני.

 

רהיט עץ בשילוב ברזל, שמחלק את החלל לשניים ומשמש את שני צידי החדר. עיצוב: נועה חסיד סביר. צילום: טל ניסים

 

ומצד שני. עיצוב: נועה חסיד סביר. צילום: טל ניסים

 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחשב על יד הכיור? באמת?

בודק...