מקסימום במינימום: להוציא את המרב מדירה קטנטנה

הדירות קטנות, השטח מצומצם והפריטים רבים וגודשים את הבית. בעזרת העצות הבאות תוכלו למקסם את מינימום המקום שיש לכם

המטראז' המאפשר לחיות בבית בנינוחות, לא תואם בדרך כלל את הקיים, ורבים נאלצים להצטמצם בדירות קטנות, בין אם הן חדשות מהקבלן ובין אם הן משופצות או מושכרות. כל עוד איננו מתנתקים מהמצוי, נוכל לפחות להיעזר בפתרונות הבאים כדי להגיע עד כמה שניתן אל הרצוי.

 

1. להשתמש בכל ס"מ


אחסון הוא אחד הפתרונות הנפוצים שאנו מאמצים כדי להתגבר על מחסור במקום. סריקה מדוקדקת בפינות הבית השונות יכולה לגלות נישות לא משומשות, פינה לא מנוצלת, חלק עליון פוטנציאלי או מרווח קטן מאחורי דלת או ליד הארון שתוכלו להתקין בו מדף, ארונית או אפילו מתלים שיפנו לכם מקום על הרצפה.

 

אחסון בגדים בארון אחסון סובב פתחים. עיצוב: סטודיו מטקה – הילה גל ואנה וייל. צילום: אלעד שריג

 

מדרגות שהן אחסון מדרגות עם אחסון. עיצוב: ליאת בני פלד. צילום: יואב גורין

 

2. לוותר על קירות


תארו לכם בית ללא קירות, כשמה שחוצץ בין הפונקציות השונות הם רהיטים, ארונות דו צדדיים או פרטי נגרות אחרים. אם אין צורך באינטימיות או בבידוד בחלק מסוים של הבית, אפשר פשוט לוותר על הקיר ולהעמיד במקומו ספרייה, ארון או אפילו שטיח המגדיר את האזור בנוכחותו.

 

פינת אוכל מול וילון לא כל פינת אוכל צריכה קיר. עיצוב: אסנת לבנת. צילום: גלעד לבנת

 

3. העיקר הפונקציונליות


אחד החלומות של בעלי דירות קטנות הוא מטבח גדול עם משטחי עבודה נרחבים, אי רחב ידיים גדוש אחסון ומקומות ישיבה למכביר. באין דרך להשיג את כל אלה בדירה קטנה, אפשר להישיר מבט למציאות ולהודות שלפחות יש במטבח את כל מה שצריך – כיור, תנור, מקרר, יכול להיות טוסטר ואפילו מכונת קפה לפינוק.

 

מסדרון פרקט מטבח שיש בו הכול. עיצוב: ליאת בני פלד. צילום: יואב גורין

 

4. מראה לאשליה של גודל 


אין כמו מראה גדולה, רצוי רחבה, שתכפיל את החלל לפחות למראית עין. נסו את זה בחדר השינה, בפינת האוכל או אפילו במבואת הכניסה המצומצמת ותראו איך החלל נראה פתאום גדול יותר. רק דאגו שתהיה מראה נאה וממוסגרת ברוח העיצוב שבחרתם לבית.

 

חדר שינה מלא בארונות אחסון עיצוב: Reuveni Interior Design – דדי ויפית ראובני. צילום: אלעד גונן

 

5. לשאוף לקאסטם מייד


בחנויות קשה למצוא רהיטים שיתאימו בדיוק לחלל הקטן שלכם. ואם כבר פסחתם על מכשול הגודל הסטנדרטי ומצאתם גודל מתאים, לא תמיד המראה מלבב. כדאי להזמין פריטים לפי מידה המותאמת בדיוק לחלל, וכך גם לשלוט בסוג הבד, בעץ ובתוספות עיצוביות המשדרגות אותם. כאן תמיד אפשר לצ'פר בבקשה לעוד מגירה או אחסון נסתר, שיפנה לכם מקום נוסף בבית.

 

צ'לו בבית פינת ישיבה מותאמת. עיצוב ואדריכלות: עמיחי שרון. צילום: טל ניסים

 

 

 

 

עמיחי-שרון
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...