קטנות וחכמות: מנצחות למרות הגודל

הגודל לא קובע: גם דירה קטנה במיוחד יכולה להפוך לממלכה, אם רק תעצבו אותה בחוכמה. המומחים מספקים הצצה ומסבירים כיצד לעשות את זה נכון

  כל פינה מנוצלת בחוכמה. תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר

 

תנופת הבנייה בישראל לא פוסקת לרגע. נסיעה קצרה בין כבישי הארץ תחשוף בפניכם שלל פרויקטים בבנייה ושכונות בהקמה. הבנייה המואצת והעובדה כי חלק גדול מהציבור מעוניין לגור במרכזי הערים, גרמה באופן ישיר לירידה בשטח הדירות, ואם הדורות הקודמים לנו נהנו מדירות רחבות ידיים, אנחנו כבר צריכים לחשוב על פתרונות יצירתיים לחללים ביתיים שאינם גדולים. בכתבה הבאה תמצאו דירות קטנות במיוחד, שעשו את זה בגדול, הדירות הללו מתפרשות על פני לא יותר מ-40 מ"ר, אך כל פינה בהן מנוצלת בחוכמה. מתמודדים עם חלל קטן? הכתבה הבאה היא חובה בשבילכם.

מה שנחוץ לרווק


שלב התכנון נחשב תמיד למאתגר, גם כאשר מדובר בחללים גדולים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחלל בו כל סנטימטר חשוב במיוחד. הדירה שלפניכם מתפרשת על פני 40 מ"ר בלבד, וממוקמת בקומת קרקע של בית פרטי בזיכרון יעקב. הדייר: רווק. על מנת לנצל בחוכמה את שטח החלל, תוכנה הדירה כך שתוכל להסב את עצמה בקלות למשרד הפקות צעיר ודינמי מבלי לגעת ולשנות את המערכות השונות, ואלו תוכננו מראש כך שיוכלו לשרת את היעודים השונים.

הדירה תוכננה כיחידה כנפרדת לחלוטין מהבית הפרטי ולמעשה שוכנת בחלל שבו היו פעם עמודים. העבודה כללה חפירה של חלל הדירה מתחת לבית הבנוי והביאה עמה אתגרים ואילוצים רבים, שדרשו פתרונות יצירתיים. בשל מורכבות השלב התהליך כולו לווה על ידי קונסטרוקטור. אחרי החפירה בעומק הקרקע התקבל חלל הכולל מספר מפלסים וגבהי תקרה שונים, אשר היוו בסיס לתכנון אזורי הפנים. החלל תוכנן כדירת רווקים הכוללת אזור ציבורי ובו מבואת כניסה, אליה מגיעים דרך שביל פרטי, חלל אירוח, מטבח ופינת אוכל וכן אזור פרטי הכולל חדר שינה, ארון בגדים, נישה לכביסה, חדר רחצה ויציאה לגינה אחורית. באזור הפרטי תוכננה במה גבוהה עליה נבנה אזור השינה, על מנת לנצל את השטח באופן אופטימלי. בנישה שנוצרה מתחת למיטה מוקמו מכונת הכביסה והמייבש.

דירה לרווקדירה לרווק המתפרשת על פני 40 מ"ר בלבד, ממוקמת בקומת קרקע של בית פרטי בזיכרון יעקב. תכנון ועיצוב: קרן ניב טולדנו. צילום: ליאור טייטלר

 

משרד הפקות צעירהדירה יכולה להסב את עצמה למשרד הפקות צעיר ודינמי בלי לשנות את המערכות בדירה. תכנון ועיצוב: קרן ניב טולדנו. צילום: ליאור טייטלר

השמיים הם הגבול


גם הדירה הבאה תוכננה עבור רווק, ושטחה 36 מ"ר בלבד. הדירה השוכנת בלב שכונת פלורנטין תוכננה על ידי מעצב הפנים ניצן הורוביץ, ושימשה במקור כחלל מסחרי. מכאן גובה התקרה הלא אופייני – כמעט 6 מטרים. על מנת לנצל בחוכמה כל סנטימטר יקר, חולק החלל לשתי קומות- מפלס אחד בגובה מטר וחצי מעל פני הרחוב, והשני נמוך במטר שמונים ממנו. מחדר המדרגות של הבניין נפתחת הדלת אל מישור כניסה, וממנו יוצא גרם מדרגות המוביל לקומת המרתף, בה ממוקמים חדר השינה ואזור רחצה, ולקומת הגלריה, שם נמצא סלון, מטבח, שולחן אוכל וחדר שירותים קטן.

כל אחת מהקומות קטנה וקומפקטית, ושתיהן תוכננו בקפידה תוך שימוש בחומרים שישוו לחלל מראה מרווח וגדול. תהליך השיפוץ כלל הריסה של כל הקירות הפנימיים. עמוד תומך שהחזיק את הגלריה הוחלף בקורה. קיר ארונות מרכזי מחבר בין שתי הקומות והוא האלמנט הבולט בדירה. קיר הארונות מתחיל בחלל המרכזי, שם הוא משמש כמטבח עם מקרר. במרכז הארון ממוקמת נישה עם משטח עבודה. בנוסף, מכיל הקיר גם את הטלוויזיה הגדולה, ומאחוריה מוסתר ארון חשמל ומערכת קולנוע ביתית.

מקלחת, פינת עבודה ומיטהמקלחת, פינת עבודה ומיטה, והכול באותו חלל. תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר

קומפקטית ומדויקת


הדירה הבאה הצליחה לעשות את ה(כמעט) בלתי אפשרי. היא מתפרשת על פני 22 מ"ר בלבד, וממוקמת במגדל חדש בתל אביב. בקשת הדייר ותנאי השטח השפיעו רבות על תהליך התכנון, וכך התבקש מעצב הפנים אורון מילשטיין לתכנן מטבח באזור בו ממוקם חדר הרחצה. אילוץ נוסף שדרש התמודדות מיוחדת היה עמוד, שהכתיב את צורת המטבח. כדי ליצור מטבח פרקטי ומראה אוורירי נבחרו דלתות נירוסטה היוצרות השתקפות, ומשטחי קוריאן עם כיור אינטגרלי. על מנת להגדיל את שטחי האחסון, תכנן המעצב עבור הקיר שמחבר בין המטבח לפינת האוכל מדפים המשמשים לאחסון כלים, ומשמשים בו זמנית את שני החללים.

דירה לרווק בשטח של 22 מ"רדירה לרווק בשטח של 22 מ"ר בלבד. תכנון ועיצוב: אורון מילשטיין. צילום: יח"צ

הצבע הלבן תורם לאשליההצבע הלבן תורם לאשליה של מרחב בחלל. תכנון ועיצוב: אורון מילשטיין. צילום: יח"צ

 

להרגיש כמו בבית מלון


דירת הנופש שלפניכם ממוקמת בפרויקט בגבעת אנדרומדה שביפו ושוכנת בלב מתחם המציע בריכה משותפת לאורחים ולדיירים ומתקני ספא שונים. בבואה לתכנן את החלל ביקשה המעצבת רחלי לוי טרוינה ליצור חלל נעים, רגוע ומרווח שישדר תחושת חופש וקלילות, המתכתבת עם המראה הים תיכוני. חלל הדירה נוצל באופן מקסימלי, תוך מתן דגש על מספר פונקציות שנועדו לשרת את האורח או המשכיר. הדירה יועדה מראש לזוג או ליחיד ולכן הקו העיצובי-תכנוני הינו בהתאם.

על אף שמדובר בחלל שאינו גדול, תוכנן בדירה אזור כניסה מרווח, מתוך רצון לייצר תחושה מזמינה ונעימה לנכנסים. סמוך לכניסה ניתנה עדיפות לפינת ישיבה ואזור עבודה עתידי על פי בקשת הדיירים. הספה בסלון כוללת אפשרות פתיחה למיטה זוגית לטובת אירוח מרובה משתתפים. פינת האוכל המסורתית הוחלפה בבר עם כסאות ישיבה, אשר משמשת גם כחוצץ דקורטיבי בין אזור הסלון למטבח. כל הנגרות עוצבה בהתאמה אישית על פי צרכי החלל, למשל ריהוט קליל וכזה אשר ניתן להזזה.

דירת נופש ביפודירת נופש ביפו. תכנון ועיצוב: רחלי לוי טרוינה. צילום: יח"צ

שילוב של כל פונקציות רצויותניצול מרבי של החלל באמצעות שילוב של כל הפונקציות הרצויות בחלל אחד. דירת נופש ביפו. תכנון ועיצוב: רחלי לוי טרוינה. צילום: יח"צ

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להמחשה צריך שרטוט מבט על
התמונות לא משקפות היטב את המציאות, בזווית הצילום. יש צורך במבט על, אפילו בשרטוט.

דירות קטנות
מוזמנים לאתר שלי. דירות קטנות 32 מ"ר בה גרתי עם משפחתי היום גרים ב42 מ"ר לקוחות שביקשו חדר לכל ילד עבור 3 ילדים בדירת 63 מ"ר ועוד...https://raizee18.wixsite.com/racheltzirin

בודק...