לעבור בשלום: 10 דברים שכדאי לדעת לפני מעבר דירה

מתי ממיינים את החפצים? איך אורזים את הטלוויזיה? ומי ירכיב מחדש את הארון? מדריך מעבר דירה שיעשה לכם סדר בארגזים

כשאנחנו חושבים על מעבר דירה, אנחנו מיד מדמיינים משאית גדולה עמוסה בארגזים, אבל בפועל הלוגיסטיקה מתחילה עוד הרבה לפני יום ההובלה. כדי להבטיח מעבר קל ונוח, צריך לקבוע מראש אילו חפצים ימשיכו לדירה הבאה ואילו יישארו מאחור, וגם לתכנן איך לנייד כל דבר. אז רגע לפני שאתם מתחילים לארוז, הנה עשרה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון.

1# מיון

מעבר דירה הוא הזדמנות נהדרת להיפטר מחפצים שנצברו עם השנים, ולהיכנס לבית החדש רק עם דברים שעושים לכם טוב. מלבד תחושת ההתחדשות, פעולת המיון גם יכולה לחסוך לכם כסף, כיוון שכמות ארגזים משפיעה על עלות ההובלה. אם ממיינים בעצמכם כדאי שתתחילו מספיק זמן לפני מועד המעבר, כדי שלא תיכנעו ללחץ ותארזו בסוף דברים מיותרים. אם אתם בוחרים להיעזר בחברת ההובלה, חשוב מאד שתהיו איתם בזמן שהם אורזים, כדי שחלילה לא יזרקו דברים שיקרים לכם.

מדריך מעבר דירה

מעבר דירה הוא הזדמנות נהדרת להיפטר מחפצים שנצברו עם השנים,

מעבר דירה הוא הזדמנות נהדרת להיפטר מחפצים שנצברו עם השנים,

2# הצעת מחיר

בשביל למנוע 'הפתעות' מלחיצות ביום מעבר הדירה, חשוב לדאוג מראש להצעת מחיר כתובה ומחייבת מחברת ההובלה. בהקשר הזה עומדות לפניכם שתי אפשרויות – האחת היא לעשות בעצמכם רשימה מדויקת של כל הציוד והריהוט, והשנייה היא לבקש מנציג של החברה להגיע לביתכם, ולהעריך את עלות ההובלה. על פי רוב האפשרות השנייה היא עדיפה, כיוון שכך הנציג גם יוכל לקבוע אם יש צורך לסחוב רהיטים במדרגות או באמצעות מנוף – גורמים שעשויים להשפיע באופן משמעותי על עלות ההובלה.

3# ביטוח

בבדיקת חברת ההובלה המתאימה לכם ביותר מבחינה תקציבית, שימו לב אם יש לחברה "ביטוח סחורות בהעברה". הצגת כל ביטוח אחר לא מכסה שבר או כל נזק שעלול להיגרם על אף האריזה המושלמת.

הובלה

חשוב לדאוג מראש להצעת מחיר כתובה ומחייבת מחברת ההובלה

חשוב לדאוג מראש להצעת מחיר כתובה ומחייבת מחברת ההובלה

4# פירוק והרכבה

אם יש לכם רהיטים המיועדים לפירוק, אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, אבל קחו בחשבון שמעטים הם אלה שיסכימו לחבר מחדש ארון או כל רהיט שמישהו אחר פירק. פתרון אחר הוא להיעזר בחברות ההובלה. לרובן יש שירות פירוק והרכבה, שיכול לחסוך לכם הרבה מאמץ וכאב ראש.

5# אריזה

אריזת פריטים שבירים היא אחד האתגרים הגדולים בהובלת דירה. אפשרות אחת היא לרפד את החפצים עם מגבת או שמיכה, אבל ההמלצה שלנו היא להשקיע בניילון פצפצים ובניירות דקים. חברות ההובלה ישמחו לספק לכם את החומרים האלה, והמחיר שהן יגבו יהיה לרוב זול יותר מהמחיר שתמצאו בחנויות.

מדריך מעבר דירה

אריזת פריטים שבירים היא אחד האתגרים הגדולים בהובלת דירה

אריזת פריטים שבירים היא אחד האתגרים הגדולים בהובלת דירה

6# סימון הארגזים

גם אם זה נראה סיזיפי ומייגע, סימון ארגזים יחסוך לכם בסופו של דבר הרבה מאד כאב ראש. במקום לכתוב מילים כלליות כמו "בגדים" או "כלים", כדאי לפרט את תכולת הארגז, וגם לציין לאיזה חדר הוא מיועד. המלצה נוספת היא למספר את הארגזים, וכך לוודא ששום דבר לא מתפספס בזמן מעבר הדירה. עוד טיפ חשוב, הוא לסמן ארגזים שמכילים חפצים שבירים, כדי שתוכלו לדעת לנהוג בהם בזהירות יתרה.

7# ניקוי וחיטוי

חשוב מאד לדאוג לניקיון הדירה החדשה, עוד לפני שעוברים אליה. אם הדבר מתאפשר, גם כדאי להזמין חברה שתחטא ואולי אפילו תדביר את הדירה. במקרה כזה, פעולות החיטוי צריכות להיעשות לפחות יומיים לפני מועד המעבר, במיוחד אם מדובר במשפחות עם ילדים ו/או עם חיות מחמד.

מדריך מעבר דירה

סימון ארגזים יחסוך לכם בסופו של דבר הרבה מאד כאב ראש.

סימון ארגזים יחסוך לכם בסופו של דבר הרבה מאד כאב ראש.

8# היזהרו מקנסות!

התחלתם לארגן את הדירה החדשה וגיליתם רהיט מיותר? אל תשאירו אותו סתם כך זרוק ברחוב. בכל אזור מגורים יש ימים ספציפיים שבהם העירייה דואגת לאיסוף גרוטאות, ובכל זמן אחר אתם מסתכנים בקנסות גבוהים. אפשרות אחרת (ועדיפה) היא לתרום את הציוד שאתם לא צריכים לעמותות או לאנשים שיוכלו ליהנות מהם.

9# חיסול חשבונות

כדי לחסוך אי נעימות עם רשויות כמו העירייה, חברת המים, חברת החשמל וספק הגז, צריך להסדיר מולם את כל החשבונות לפני עזיבת הדירה. כמו כן יש לעדכן את דואר ישראל, משרד הפנים, וחברת הביטוח של המבנה, ובמקביל לעשות עדכון כתובת. כשבועיים לפני מעבר הדירה, גם כדאי ליצור קשר עם חברות התקשורת ולדאוג לטלפון קווי, אינטרנט וחבילת טלוויזיה.

10# בלילה שלפני

הלילה האחרון לפני המעבר הוא לא פשוט. לצד ההתרגשות, גם קשה מאד להתנהל בבית כשכל הדברים ארוזים. בשביל להקל על המצב, רצוי להכין מראש את הבגדים שתלבשו, ולוודא שאתם משאירים בחוץ כלי רחצה חיוניים, וכמה כלי אוכל. אם אתם משפחה עם ילדים, אתם יכולים להפוך את הלילה הזה למסיבת פיג'מות, ולהצטופף ביחד על מיטה שהוקצבה לכך או על המזרנים שהורדו מהמיטות. וכך, הלילה האחרון בדירה הישנה ייצרב בזיכרון של כולם כחוויה נעימה.

מדריך מעבר דירה
לעבור בשלום: 10 דברים שכדאי לדעת לפני מעבר דירה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...