לעבור יחד ולהישאר בחיים: כל הכלים למעבר דירה זוגי מוצלח

עוברים לגור ביחד: רגע לפני שמאחדים כתובות, קבלו את כל הדברים שאתם חייבים לעשות, ואלה שאנחנו ממש ממליצים לוותר עליהם

יח"צ

הוא הגיע, הרגע המרגש לו חיכיתם, היום בו מערכת היחסים שלכם עולה שלב, והופכת למחייבת יותר ולצמודה הרבה יותר, כן, אנחנו מדברים על איחוד כתובות. אחרי לילות של שינה במיטות נפרדות, חפצים מפוזרים בין שני בתים, ותימרון אינסופי, מגיע הרגע בו הזוגיות שלכם מגיעה לנחלה. הרגע הזה מלווה בהרבה חששות ותהיות, אך אפשר לעבור אותו בהצלחה ואף ליהנות ממנו, אם רק תדבקו במספר כללי ברזל. בכתבה הבאה תלמדו איך לשרוד את מעבר הדירה המשותף ואיך להשתמש בו ככלי לחיזוק הקשר שלכם.

כתבות נוספות שבטח תאהבו:
זוגיות בשיפוצים: איך לשפץ בלי להתגרש?
מלוא החופן אהבה: מוצרים מעוצבים שעובדים טוב לשניים
לישון בסטייל: עיצוב חדר שינה בסגנון רומנטי

לא מומלץ: לעצב את הבית בסגנון שמזוהה רק איתכם

איך תעשו את זה:  צרו יחד חזון עיצובי משותף


זכרו שמדובר בבית משותף של שניכם, ולכן התוצאה הסופית צריכה להיות משותפת ולא לכלול רק מה שאתם אוהבים, או את החזון העיצובי שלכם בלבד, אלא כזה המשלב את הוויז'ן של שניכם.

המלצה שלנו: שבו יחד וחשבו כיצד תרצו שביתכם המשותף ייראה, ומה התחושה שתרצו לייצר. בן / בת הזוג פחות אקטיביים ופחות מתחברים לתהליך? חשבו אתם על סגנון רצוי והקפידו לוודא שהסגנון חביב גם עליהם.

 צרו יחד חזון עיצובי משותף. אילוסטרציה מתוך מאגר: Stock photos

 

לא מומלץ: לשאת בנטל ניהול הבית לבד

איך תעשו את זה: קבעו חלוקת תפקידים ברורה


שונא לנקות? מעדיפה שלא לפקוד את הסופר מרקט? משק בית לגמרי מתפקד כמו מכונה, וכאשר כל הגלגלים שלה מסונכרנים ופועלים בשיתוף פעולה, היא פועלת טוב יותר.
המלצה שלנו: בחרו מה החוזקות של כל אחד מכם, מה הוא מוכן לעשות וממה ממש מעדיף להמנע, ועל פי זה תוכלו לקבוע את חלוקת התפקידים בבית. אל תכפו על בן הזוג לעשות משהו שהוא שונא לעשות, ומנגד אל תקחו את כל האחריות בניהול הבית על גבכם בלבד, חשוב ששניכם תישאו בנטל המשותף, כך שאף צד לא ירגיש מקופח או לא תורם.
לא מומלץ: לייצר העדפה ברורה של החפצים שלכם על פני אלה של בני הזוג

איך תעשו את זה: תנו מקום לחפצים של בני הזוג ושלבו אותם בסביבת המגורים באופן שווה


כולנו קצת מאוהבים בחפצים שלנו, וקצת פחות באלה של בני הזוג, אפשר להבין, בכל זאת מדובר בחפצים שבחרנו בעצמנו, , אך חשוב לזכור שגם לצד השני יש כאלה. אל תתפתו לשכנע את הצד השני להיפטר מחפצים רק משום שאינם חביבים עליכם, או משום שאינם משתלבים בסגנון העיצוב בבית. זכרו שישנו אדם נוסף בתמונה שעלול להרגיש פגוע אם תייצרו את התחושה שהחפצים שלו חסרי ערך.

המלצה שלנו: תנו מקום לחפצים של בני הזוג, ואל תתנו עדיפות לפריטים אותם הבאתם אתם. בית זוגי מושלם הוא כזה אשר משלב בצורה הרמונית בין חפצים משני עולמות שונים, ויוצר ביניהם תמהיל חדש ומרגש.

קבלו באהבה את החפצים של בני הזוג, גם אם הם לא הכי פוטוגניים. אילוסטרציה מתוך מאגר: Stock photos

 

לא מומלץ: לאגור פריטים

איך תעשו את זה: היפרדו מחפצים מיותרים


עד כה הייתה לכם לגיטימציה לאגור ולשמור גם חפצים שאינם באמת משמשים אתכם, אך רגע לפני איחוד הכתובות, חשוב שתעשו סדר בבלאגן ותיפרדו מחפצים מיותרים ופריטים שאגרתם במשך השנים. רוב הדירות השכורות קטנות יחסית, בטח כאשר מדובר בזוג צעיר, ולתוכן אתם עומדים להכניס חפצים של שני אנשים, משימה לא פשוטה לכל הדיעות. על מנת שיהיה מקום להכל, עליכם להיפרד מחלק מהדברים המיותרים (ביי ביי סניקרס מגיל 15) וכן, זה כולל גם מתנות וזכרונות מהאקסים.

 הגיע הזמן לשחרר את האגרנות. אילוסטרציה מתוך מאגר: Stock photos

 
המלצה שלנו: התחילו בפריטים הגדולים אשר תופסים מקום רב, ומשם כבר תיכנסו לשוונג, עד שתגיעו לחפצים הקטנים ביותר זה יזרום חלק. בדקו מה החפצים שיש בהם כפילויות, יש לשניכם את אותו הספר? מסרו אחד מהם לחבר. יש לכם ביחד אוסף מרשים של 21 סירים? הגיע הזמן לוותר על חלק מהם. בדקו מה כל אחד מבני הזוג מביא איתו למעבר על מנת למנוע מצב של העברת חפצים מיותרים שאח"כ יתגלו כגוזלי מקום.

 

היפרדו מכלי מטבח כפולים, ארונות המטבח יודו לכם.  אילוסטרציה מתוך מאגר: Stock photos


לא מומלץ: להשאיר את נושא התשלומים בעלטה

איך תעשו את זה: קבעו חלוקה ברורה מראש


איך אפשר לדבר על מגורים בלי לדבר על הנקודה הכי כואבת, לפחות בכיס, התשלומים: שכר דירה, מים, חשמל, ארנונה, תיקונים, קניות והיד עוד נטויה.
המלצה שלנו: קובעים מראש מה תהיה דרך החלוקה כדי שלא תהינה הפתעות בהמשך. החליטו מראש האם תרצו לחלק כל חשבון לשניים, או לחלק את כל התשלומים בצורה שווה, כאשר כל אחד מבני הזוג משלם חלק אחד, כך שהסכומים יתקזזו לבסוף.
נקודה למחשבה, אחד מבני הזוג מרוויח משמעותית יותר מהשני? אפשר להציע חלוקה קצת פחות שיוונית, אשר תקל על בן הזוג השני.
המלצה נוספת: סגרו מדי תקופה סכום כסף שיוגדר מראש בקופה קטנה אשר תשמש אתכם להוצאות בלתי צפויות בבית, ריהוט חדש, קניות מיוחדות ועוד.
553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מצויין ! איך לא פגשתי כתבה כזו לפני 30 שנים ?

בודק...