עיצוב בית בסגנון נורדי-סקנדיבי: הכירי את הטרנד המוביל והחם

העיצוב הסקנדינבי החל לצמוח בשנות ה- 30 ועם השנים החל לצבור פופולריות, ולהגיע לבתים רבים ברחבי העולם. סגנון זה התקבל היטב ואנשים למדו להעריך את ההיבט של הפשטות הטבעית והיומיומית.

עיצוב סקנדינבי
bring it home

כיום, עיצוב נורדי-סקנדינבי הוא אחד מסגננות העיצוב הפופולריים והטרנדיים שישנם. סגנון זה מקדם פשטות כדרך חיים, בעזרת פילוסופיה מינימליסטית אשר שמה דגש על קווים נקיים, עיצובים פונקציונליים המחוברים לטבע ולעולם בחוץ ומוצרים איכותיים וברי קיימא מחומרים טבעיים, שנגישים בקלות לכל האנשים.

אם סגנון העיצוב הנורדי- סקנדינבי נשמע לך כמו הבחירה האידיאלית, כזאת שתיתן לך חיבוק חם בכל פעם שתכנסי הביתה, תוך התאמה מלאה לצרכים שלך, אך אינך יודעת בדיוק כיצד לעורר אותו לחיים בבית שלך, לפניך כל הפרטים שחשוב לדעת, כדי ליהנות מכל מה שיש לטרנד הלוהט הזה להציע.

המינימליזם שולט

העיצוב הנורדי-סקנדינבי מאופיין עם מינימליזם, תוך התמקדות בפשטות ופונקציונליות. בחללים אלו אין הרבה בלגן ועומס, מה גם שהאסתטיקה הפשוטה והמינימלית מאפשרת התאמה מלאה כמעט לכל סגנון ולכל עידן. בסגנון עיצובי זה, היופי נמצא בפרטים הקטנים והיומיומיים, מה שהופך אותו לנגיש מאוד לסוגים שונים של אנשים ובתים, כולל הבית שלך.

אור טבעי

בבתים בסגנון נורדי-סקנדינבי, המרחבים הפנימיים המשותפים מאוד מזמינים ומרווחים, זאת הודות להקפדה על הכנסת שפע של אור טבעי. מבחינת עיצובית ניתן להשיג זאת על ידי טיפולי החלונות ששואפים למינימום, כדי שלא לחסום את האור ולהכניס כמה שיותר ממנו לתוך הבית. אם כבר מכסים את החלונות, הבחירה תהיה בווילונות מבדים קלים ונשפכים, שהאור משתקף דרכם בקלות.

עיצוב סקנדינבי
עיצוב סקנדינבי

עיצוב בהשראת הטבע

בתים בסגנון עיצוב נורדי סקנדינבי כוללים לרוב חומרי גלם טבעיים כמו למשל עץ, אותו ניתן לראות ברהיטים, בריצוף, במשטחים ובאביזרים. למרות זאת, בשנים האחרונות כן ניתן לראות שימוש שהולך וגדל גם במוצרים בגימורי מתכת או שילוב בין אלמנטים ממתכת לבין גימורי עץ. מעבר לכך, חלונות גדולים אשר מכניסים את החוץ לפנים, עציצים גדולים, את כל אלו ועוד ניתן למצוא בעיצוב הנורדי סקנדינבי.

שיפור חיי היומיום

סגנון עיצוב זה אינו רק נועד להיות יפה ואטרקטיבי מבחינה ויזואלית, אלא שמושם דגש רב על פונקציונליות ועל שיפור חיי היום-יום. הבית כולל את מה שצריך נטו, ולכל פריט יש מטרה מעשית. אין זה אומר שהפריטים לא יפים ומעוצבים, הפריטים הנבחרים בהחלט מוסיפים עניין ויזואלי, אך כל מה שנוסף לבית מגיע עם מטרה תכליתית לשיפור החיים והתאמה מדויקת לצרכים אישיים וספציפיים.

לוח צבעים ניטרלי בעיקרו

צבעים משמשים כמבטא בעיצוב פנים, אך בעיצוב הפנים המאופיין עם סגנון נורדי-סקנדינבי הצבעים הניטרליים יהיו הבסיס. ניתן לשלב צבעים נוספים כמובן כדי להכניס קצת צבע, לרוב אלו יהיו גוונים בהשראת הטבע כמו כחול, ירוק, חום ואפור, אך לרוב ההתמקדות תהיה בצבעים ניטרליים אשר שומרים על ווייב נקי ומרגיע בעיצוב הכללי.

איזון ודיוק

מאפיין נוסף של הטרנד הוא דיוק עיצובי או ליתר דיוק – איזון. המשמעות של איזון בעיצוב הבית היא לא פחות מדי, ולא יותר מדי מכל דבר, שכן סגנון זה ממש מקדם את פילוסופיית העיצוב "פחות זה יותר". ניתן ליצור איזון בין ישן לחדש, בין עכשווי לקלאסי, בין מינימלי לנעים וביתי. ניתן להוסיף צבע על ידי שימוש באביזרים, יחד עם זאת, כאשר משלבים אביזרים חשוב שלא ליצור תחושה של עומס או הסחת דעת מבחינה חזותית.

תאורה

בעיצוב הסקנדינבי להכנסת אור טבעי הביתה יש המון חשיבות, ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבסקנדינביה עצמה, אין הרבה אור יום, כך שהשימוש בתאורה גם משחק תפקיד חשוב. אור ותאורה נתפסים כמקור לחיים, לכך עליך לשלב סוגים שונים של פתרונות וגופי תאורה, על מנת להאיר את החלל כולו. תאורה גם מגדירה את מצב הרוח ומומלץ לבחור בגופי תאורה מודרניים בעיצוב עכשווי.

עיצוב על זמני

זהו אומנם סגנון עיצוב טרנדי שנחשב למאוד פופולרי, אבל מה שהכי יפה בטרנד הזה הוא שהוא כל כך רב תכליתי, מאפיין שהופך אותו לעל זמני להפליא. הוא יכול להתאים לכל תקופת זמן ולכל סגנון עיצובי, ושלא כמו כל טרנד, מדובר בסגנון עיצובי ניטרלי אשר ישמר לאורך זמן ולא יוחלף כאשר האופנה תחלוף, הוא תמיד יראה עדכני ורלוונטי.

אז איך עושים את זה בפועל?

אם תמיד ראית את היופי שבפשטות, עיצוב נורדי סקנדינבי הוא הבחירה המושלמת עבורך. אחרי שהבנת את כל המאפיינים של הסגנון הטרנדי המשלב בין מינימליזם לפונקציונליות בצורה שיקית ומלאה בסטייל, הגיע הזמן להכניס את כל השיק הזה לתוך הבית שלך.

אספנו לך כמה טיפים שיעזרו לך במשימה:

גימורים טבעיים – שולחן אוכל או סלון בגימור טבעי יהיה פרטנר מושלם, שיתאים לכל סגנון עיצוב וייתן טוויסט חם וביתי. העיצוב לא חייב להיות כפרי, אפשר גם לבחור בדגם מודרני בעל קווים נקיים אך מעניינים.

טקסטיל חמים ונעים – הכניסו מרקם לבית בעזרת מוצרי טקסטיל כמו צמר, אנגורה ואחרים, שמהווים חלק מהאסתטיקה הסקנדינבית. בעת בחירת שמיכות, כריות או כיסויים מומלץ לבחור בגוונים של אפור, מרקמים טבעיים כמו יוטה, פחם או גוונים עמומים.

עציצים גדולים – עיצוב סקנדינבי כולל צבעים ניטרליים. אם אתם מחפשים להכניס חיים לחלל מבלי לפגוע בווייב העיצובי, עציצים גדולים יעשו את העבודה. עציצים מוסיפים אלמנט טבעי לבית, כמו גם פופ של צבע ירוק.

פנסי נייר – לתאורה שבוחרים לשלב יש המון ערך בעיצוב, כאשר פנסי נייר גדולים בצבע לבן מפיצים זוהר רך, ויכולים ליצור מיצב תאורה מעניין וייחודי. פנסי נייר אינם דורשים המון השקעה ואפשר פשוט לקנות אותם AS IS ולהלביש על המנורה.

ריצוף פרקט בהיר – הסגנון הנורדי-סקנדינבי מאופיין עם חללים בהירים ומרווחים, מה שהופך את הרצפות העץ הבהירות למושלמות. בנוסף לבחירה בפרקט לרצפה, לסגנון זה יחמיאו גם חיפויים מעץ על הקירות.

מדפים צפים – פתרון אלגנטי ויפה לבית. מדפים צפים מספקים שפע של אחסון ולכן נחשבים לפונקציונליים, הם אינם תופסים שטח רצפה וקיר ומושלמים לאחסון ספרים, פריטים דקורטיביים או להנחת תמונות מעוצבות שישלימו את העיצוב.

אמנות מונוכרומטית – הצבעים המאפיינים את הסגנון לרוב ניטרליים, לכן שילוב יצירות אמנות מונוכרומטיות יהיה מתבקש. את היצירות הנבחרות תוכלו לשלב בין חדרי הבית השונים, כאשר אתם שמים דגש על פחות זה יותר.

זרימת אור לחלל עיצוב סקנדינבי שם דגש על זרימת אור לחלל. לכן טיפולי החלונות צריכים להיות מינימליים. כאשר בוחרים וילונות, עיצובים ניטרליים ופשוטים יהיו בחירה מעולה אשר מתאימה ביותר עבור אסתטיקה זו.

אהבתי, איפה מתחילים?

הסגנון הנורדי-סקנדינבי, שם דגש על כל פריט ופריט ומוביל אתכם לבחור רק את מה שצריך לבית, כך כל פריט מקבל משמעות והופך למוערך יותר. כמובן שכדי לעצב את הבית בהתאם לטרנד המוביל והאהוב, יש למצוא חנות לעיצוב הבית אשר מחזיקה פריטים בסגנון עיצוב נורדי-סקנדינבי, ואם אינכם בטוחים היכן להתחיל, אנו ממליצים על bring, אתר אשר מביא אליכם עד לבית, פריטים ומוצרים השומרים על קו מינימליסטי ונקי.

כל מוצר ב- bring מעוצב בקפידה עם המון תשומת לב לכל פרט ופרט, כאשר לרשותכם מגוון רחב של מוצרים: משולחנות לסלון, דרך מדפים ושידות צד ועד תמונות לקיר. המותג נולד מתוך אהבה והערכה לסגנון העיצוב הנורדי-סקנדינבי וסופג ממנו השראה במטרה למלא את הבית שלך בפריטים איכותיים, יפים ושימושיים וליצור חלל מרגיע ונעים שיעזור לך להעריך את הרגעים הקטנים, היומיומיים והחשובים בחיים.

אז אם גם את התאהבת בסגנון העיצוב המדהים, מוזמנת לבדוק את הקולקציות והמוצרים של bring!

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...