מדוע כדאי ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?

מחפשים מקצוע מבוקש, מעניין ויצירתי המאפשר לכם להשתלב בקלות בשוק העבודה וליהנות ממגוון אפשרויות תעסוקה? רוצים או רוצות לעבור הסבה מקצועית לתחום מבוקש כמו אדריכלות ועיצוב פנים? אם כן, כדאי לכם להירשם ללימודי אדריכלות ועיצוב פנים.

אמנם, מדובר בשני תחומים בעלי לא מעט קווי דמיון אך תחום האדריכלות נבדל מתחום עיצוב הפנים, ולמעשה אלו שני מקצועות נפרדים. אדריכל עוסק בתכנון מבנים והוא אחראי על תוכניות הבנייה והמראה החיצוני של הבניין, כמו גם חלוקה נכונה של חללי הפנים, בעוד מעצב פנים אחראי מתוקף תפקידו על עיצוב החללים השונים ועליו לתכנן עיצוב פונקציונלי ואסתטי בהתאמה אישית לסגנון ולאורח חיי הדיירים.

למי מתאים ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?

רבים מעוניינים ללמוד אדריכלות אך תנאי הקבלה ומשך הלימודים גורמים ללא מעט מהאנשים לחפש תוכנית לימודים קצרה וממוקדת יותר. בנוסף על כך, יש לא מעט ישראלים המעוניינים לעסוק בעיצוב ויש להם חוש אסתטי מפותח, לכן הם מחפשים תוכנית לימודים שתעניק להם את הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשים לעבוד כמעצבי פנים.

יש קורסים קצרים להכשרת מעצבי ומעצבות פנים, אך רבים מהמועמדים ללימודי עיצוב פנים מעדיפים תוכנית לימודים מקיפה ויסודית יותר בסיומה הם יכולים לקבל דיפלומת הנדסאי, ובפועל הם רוצים לצאת לשוק העבודה עם תעודה המאפשרת להם יותר אפשרויות בתחום, לכן הפתרון המומלץ עבורם הוא לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים.

מסלול הלימודים מתאים לבעלי אוריינטציה מדעית ולבעלי רקע אמנותי מסוים, הלימודים מתאימים מאוד לבעלי חוש אסתטי מפותח לאנשים יצירתיים ובעלי יכולות תכנון והבנה בחומרים, שיטות בנייה, פונקציונליות, פרקטיות ועוד.

לימודים
לימודים

מה היתרונות ללימודי אדריכלות ועיצוב פנים?

אם אתם מחפשים מקצוע יוקרתי ומבוקש המשלב בין תחומי ידע הנדסיים ומדעיים לבין יצירתיות ואמנות, כדאי לכם ללמוד הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. הלימודים מקנים את כל הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשים לתכנון מבנים פשוטים עד לגובה של 4 קומות, להגשת תוכניות בנייה ולתכנון עיצוב הפנים.

בנוסף על כך, בוגרי מסלול הלימודים זוכים לתעודת הנדסאי מוערכת ופותחת דלתות, הדיפלומה מאפשרת לבוגרים לעבוד בשני התחומים ולהציע שירות מקצה לקצה ללקוחות, כלומר תכנון אדריכלי, עיצוב פנים והלבשת הבית. חשוב לזכור כי לקוחות רבים מעדיפים לקבל שירותי מאדריכל שהוא גם מעצב פנים, כך הם חוסכים עלויות, עובדים מול בעל מקצוע אחד ומקבלים פתרון מלא ואיכותי לצרכים הייחודיים שלהם.

חשוב לציין כי ענף הנדל"ן השתנה מאוד לאורך השנים. אם בעבר הלא רחוק רק בני העשירון העליון ובעלי הממון פנו לאדריכלים ולמעצבים מוכשרים ויצירתיים, כיום רוב הישראלים, מכל המעמדות והמגזרים, פונים לבעלי המקצוע כדי לקבל שירות מקצועי, בהתאמצה למגבלות התקציב ולוחות הזמנים.

רבים מהישראלים הבינו כי תכנון אדריכלי הכולל תוכניות מפורטות גם לעיצוב הבית או הדירה, מאפשר להם להגשים חלומות ולחיות בנכס העונה במדויק על סגנון החיים והטעם האישי והייחודי שלהם. מעבר לכך, בעזרת האדריכל ומעצב הפנים ניתן לחסוך עלויות שונות, לבחור נכון את חומרי הבנייה והגמר, ליישם פתרונות אחסון חכמים, להלביש את הבית וליהנות ממגורים בנכס מטופח במראה אסתטי ויוקרתי.

מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים?

בוגרי מסלול הלימודים, כולל בוגרי ההסבה המקצועית לתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, יכולים לעבוד בתפקידים כגון:

-הנדסאי אדריכלות במשרד אדריכלים.

-תפקידי פיקוח ורישוי ברשויות המקומיות.

-משרד עצמאי לתכנון אדריכלי ולעיצוב פנים.

-ניהול פרויקטים בבנייה.

-שרטוט ממוחשב.

-מעצבי פנים (משרדי תכנון, סטודיו לאדריכלות, חברות בנייה, חברות שיפוצים וכו').

-תפקידי שיווק ומכירות בתחומי הבנייה ועיצוב הפנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...