צלם זאת בעצמך: הסודות של צלמי האדריכלות נחשפים

כתבה חובה למעצבים. רוצים לצלם את הדירה או הפרויקט שעיצבתם? בואו תלמדו כמה טיפים מצלמי אדריכלות ועיצוב פנים, שישנו לכם את הפרספקטיבה

הכי חשוב – האור 


אלן צ'פלסקי וסיגל קולטון הם צלמי פרסום ותעשייה בעלי ניסיון של מעל לעשרים שנה בתחומי צילום אדריכלות, מזון, תדמית ואמנות: "צילום אדריכלות ועיצוב פנים הוא צילום של יצירת אמנות אשר בו עלינו להתייחס לחלל, לעיצוב שלו, לחומרים ולפרטים השונים המרכיבים אותו, לטקסטורות, והכי חשוב – לאור. האור הקיים בחלל או מחוצה לו, הוא זה שלמעשה ממחיש את כלל המרכיבים ומייצר את האווירה במקום. תפקידנו 'לסייע' במקומות שבהם המצלמה עלולה לא להבחין בפרטים בעזרת הוספת תאורה עדינה משלנו. בדרך כלל ישנם בצילומים שילובים של אור טבעי ואור מלאכותי.
לאחר בחינת האור, עלינו לבחור בזווית הצילום המתאימה ביותר להמחשת החלל או המבנה, המחמיאה ומשקפת את מירב הפרטים. במידה והנוף לא מעניין ומחלונות המבנה מציצה מרפסת הכביסה הלא פוטוגנית של השכן, כדאי להסיט וילונות או לעמעם תריסים, אבל לא לסגור אותם לגמרי!
סלון אקלקטי
צילום בית יפואי של סמי כנפו שלום, צילום: סוזי כהן לוינסון
בצילום עיצוב פנים לבחור בזווית שתהיה בגובה אדם ממוצע על מנת לא לעוות את המציאות, אלא אם אנחנו רוצים לייצר דרמה בכוונה. בצילום מבנה, נבחר בזווית המשקפת עד כמה שניתן את תלת המימד. עוד דבר חשוב – רגע לפני שמצלמים כדאי לבדוק שהמקום נקי, נטול אבק, בדלי סיגריות, טביעות אצבע וכדומה, וטיפ אחרון – אם יש טלוויזיה בחלל – רצוי מאוד להדליק אותה, שלא תהיה סתם מסך שחור אלא שתוסיף עניין בצילום".
סלון אקלקטי
אם יש טלוויזיה בחלל, אל תשאירו אותה כבויה, צילום: אלן צ'פלסקי
 סטיילניג בחדר שינה
צילום חלל משלב בתוכו אלמנטים עיצוביים, אופנתיים ושורשיים. עיצוב והלבשה: גילי אונגר. צילום: שירן כרמל

שימו לב לפרטים ושנו זווית


עוד מוסיפה צלמת האדריכלות שירן כרמל: "אני מתחילה לצלם בחלל בו האור הטבעי הכי מרשים ומתאים לצילום בבוקר, וממשיכה ברחבי הבית בעקבות אור השמש. כמובן שאני מביאה איתי תאורה חיצונית, לכל מקרה שלא יהיה. אני מאוד אוהבת את השקט שבצילומי חללים. להתהלך בחלל, להתבונן בו מזווית שונות, לספר אותו דרך הצילום, להעביר דרך המבט שלי את מה שהאדריכל או המעצב ביקשו לספר. צילום חלל משלב בתוכו אלמנטים עיצוביים ואדריכליים, אופנתיים ושורשיים יותר. השילוב של חומרי גלם איכותיים, רהיטים חדשים וישנים, אקססוריז ופרטים אישיים של בעלי הבית – יחד יוצרים סיפור מיוחד וחד פעמי."
משקל רטרו
 חפשו פריטים מיוחדים וצלמו מזוויות מעניינות. עיצוב: שירי הולנדר, הלבשת הבית: יעל מנין. צילום: רחלי מנין חי
"כשאני מגיעה לצלם בית או חלל מעוצב אני מוסיפה תמיד תמונות מנקודת המבט האישית שלי, מעבר למה שהאדריכל והמעצב מבקשים" אומרת הצלמת רחלי מנין חי "אני אוהבת להתמקד בפריט מסוים שתפס את עיני ולהבליט אותו. אני מחפשת את הזויות המעניינות לצילום. זויות נמוכות למשל, יצרות העצמה ודרמטיות לרהיט או החפץ שבו מתמקדים. לעיתים קרובות אני גם מחפשת פריטים שיוצרים עניין בתמונה על ידי השתקפויות כמו צילום דרך מראות, כך אני מצליחה להעביר עוד חלקים מעוצבים מעניינים שיקבלו תשומת לב בחלל".
גוף תאורה ירוק
 צילום מראות מעביר עוד חלקים מעוצבים בתמונה, עיצוב: שירי הולנדר, הלבשת הבית: יעל מנין, צילום: רחלי מנין חי

ומה עם חיות ובני אדם? 


"בעבר, לא היה נהוג כלל לשלב בני אדם בצילומי ארכיטקטורה עילית, מחשש שהמידע הנוסף ימשוך את תשומת הלב מהיופי האדריכלי הטהור" אומר ליאור רוזנפלד, מבעלי שחר רוזנפלד אדריכלים, "אולם בשנים האחרונות, חל שינוי מהותי כשצלמי אדריכלות בולטים, כמו גם אדריכלים בינלאומיים מובילים, בוחרים לשלב בצילומיהם בני אדם, לרוב בתנועה בסביבתם הטבעית. הכוונה היא להראות כי המבנה אינו מושלם ללא הקונטקסט האנושי, מכיוון שאדריכלות לא יכולה להתקיים ללא בני אדם. גם אנחנו אימצנו את הגישה האנושית לצילומי אדריכלות, ואנו משלבים באופן קבע בני אדם במרבית צילומי הפרויקטים שלנו".
מרפסת מעוצבת

צילום מהמרפסת הלוכד גם את הסלון בזכות מיקום המצלמה. עיצוב: אלברט אסקולה, צילום: שירן כרמל


לסיום הנה עוד כמה טיפים שימושיים למעצבים, או לכל מי שרוצה ללמוד לצלם לבדו חלל בצורה נכונה, מסוזי לוינסון, צלמת אדריכלות ועיצוב פנים


מצלמים בסמארטפון? דאגו תמיד לפני כל צילום לנקות את עינית העדשה בעזרת מטלית לניקוי משקפים, או אפילו בחולצה.
אל תצלמו בסמארטפון עם פלאש ואל תקרבו זום בעזרת האצבעות, הזום מטשטש את התמונה.
המתינו שניה לאחר הצילום המצלמה בנייד לפעמים עושה קליק אבל מצלמת שבריר שניה אחריו.
הזמן הכי טוב לצלם בו הוא שעה לפני השקיעה או מייד עם הזריחה – זמן זה נקרא Golden hour.
כשאתם נמצאים בחלל פנימי, הקפידו לצלם כאשר השמש מאחוריכם, כך תוכלו לקבל חדירת אור מכיוון אחורי וגם את הנוף ממול.
קומפוזיציה וסטיילינג : פתחו את הראש – צאו מהקופסא וצרו סקרנות וטעם של עוד.
קחו בחשבון: הזווית המעניינת לצילום היא רוב הזמן לא בגובה העיניים.
נסו לצלם דרך דלתות וקירות, תנו הצצה אל החלל דרך חלל אחר.
פריטים קטנים נבלעים בחלל גדול. מקמו אותם קרוב יחסית למצלמה ואת הגדולים רחוק יותר.
כרית רקומה
מקמו פריטים קטנים קרוב למצלמה, עיצוב: שירי הולנדר, הלבשת הבית: יעל מנין, צילום: רחלי מנין חי
ספריה צבעונית
בחרו זוויות לא שגרתיות. עיצוב: שירי הולנדר, הלבשת הבית: יעל מנין, צילום: רחלי מנין חי
פינת אוכל
הבית מתכונן כולו לקראת יום הצילום. עיצוב: לארה רוסנובסקי וטל בק, צילום: שירן כרמל
צלם553(1)
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איזו מלצמה הכי טובה לצילומי פנים ואדריכלות???

בודק...