איך נדע שהתכנית שלנו מצוינת? חוות דעת שנייה על תכנית אדריכלית

יש לכם תוכנית בנייה מהאדריכל ואתם רוצים לבדוק זווית ראייה נוספת? חושבים לשנות כדי לדייק יותר? מיכל ברעם – ייעוץ אדריכלי – זוהי אשת המקצוע שאתם מחפשים

מוריאל עציוני
מיכל ברעם

 

רגע קבלת התכניות הוא רגע מרגש בו נפרש לפנינו החזון האדריכלי של המקום שיהפוך להיות הבית שלנו, המקום בו נרצה להרגיש הכי טוב שאפשר. אחרי שצללנו לפרטים ודמיינו את תסריט חיינו בבית המתוכנן, עולה לעיתים קרובות השאלה: האם התכנית שלפנינו היא הטובה והמתאימה לנו ביותר?

ברגע הזה אנחנו מתחילים לחשוב על חלופות אפשריות. אולי ככה? ואולי ככה? אבל האם זה בכלל אפשרי? והאם זה מוזיל או מייקר? ואולי יש עוד אפשרות שלא חשבנו עליה?

כאן נכנסת לתמונה אשת המקצוע המומחית לייעוץ – מיכל ברעם, בעלת תואר הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, בוגרת מכללת תל חי. ברעם מספרת: "עוד כשעבדתי במשרד התכנון הראשון בקריירה שלי הייתי שומעת הרבה את המשפט: "אנחנו רוצים להתייעץ אתך". התחלתי מלתת ייעוץ לחברים, ומהר מאוד השמועה על האפשרות הזאת עשתה לה כנפיים. זה כמובן קרה בעיקר בזכות ערכה המשמעותי לתהליך התכנון. מעגל הפונים אלי לחוות דעת שנייה הלך וגדל עד שהפך לנישה מקצועית בפני עצמה".

מיכל ברעם

מיכל ברעם

מיכל ברעם

אם אתם עוצרים ושואלים את עצמכם: רגע, אבל יש לנו אדריכל/ית. למה בעצם דרוש לנו ייעוץ נוסף? זה לא קצת לא נעים? ברעם מסבירה: "אינני מהווה איום או בעיה לאדריכל המתכנן, אפילו להיפך. הייעוץ שאני נותנת בדרך כלל משדרג את התקשורת עם האדריכל מכיוון שהזוג עובר את שלב ההתלבטויות איתי וחוזר אל האדריכל כשהוא מגובש, החלטי, ועם פתרונות מקצועיים וישימים. זה חוסך לאדריכלים הרבה זמן."

הייעוץ של ברעם ניתן און ליין בשיחת וידאו עם מסך משותף בשעות גמישות לבקשת הלקוח כולל שעות הערב המאוחרות. הגמישות בשעות מקלה מאוד על הורים שעובדים במהלך היום ופנויים לבחון את התכנית האדריכלית ולדון בה רק לאחר שעת השינה של הילדים. התמחור מתבצע על בסיס שעתי דבר שמקנה ללקוח שליטה מלאה על גובה ההוצאה. לאחר הייעוץ מיכל מפרטת בכתב ושולחת ללקוח את הנקודות שעלו והפתרונות המוצעים.

להיות שלמים עם התכנית שלנו כשהיא עוד "על הנייר" זה הכרחי. זה השלב שבו תיקון טעויות יהיה הכי זול ויאפשר לנו להיכנס לתהליך בשטח לאחר שמיצינו את שלבי ההתלבטות ואנחנו מחזיקים ביד את התכנית הטובה ביותר שנוכל להשיג עבור הנכס הנתון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...