כשרגש, מקצועיות ודיוק נפגשים: הצצה לפועלה של דקלה צדיק

מעצבת הפנים דקלה צדיק לא עוצרת לרגע: מאז פתחה בשנת 2008 את משרדה המצליח היא הספיקה להוציא תחת ידיה שלל פרויקטים מגוונים בתחום הבניה הפרטית, מגורי היוקרה, דירות לשיפוץ ודירות קבלן, אותם היא מתאימה במדויק לצרכיהם, מאווייהם וטעמם של לקוחותיה. לא בכדי בחרנו בה כמעצבת השבוע.

מעצבת הפנים דקלה צדיק מאמינה שעיצוב נכון הינו יצירה חד פעמית הטומנת בחובה רעיונות, טכניקות, שילובי חומרים, פרקטיקה ואסתטיקה שמתקיימים יחד בהרמוניה: "השילוב המנצח בין כל אלה הופך כל יצירה עיצובית לאמנות בפני עצמה, המחברת בין הרמוניה עשירה והמון רגש", כך היא מסבירה בראיון שערכנו עמה.

מעצבת הפנים דקלה צדיק

PHOTO-2022-04-27-15-37-24.png

מה מושך אותך בתחום העיצוב, מדוע החלטת להתמקצע בתחום והיכן למדת?

הדבר שמושך אותי יותר מכל במקצוע המופלא בו בחרתי לעסוק הוא השילוב בין המוח לרגש והכמיהה העזה והיום יומית לעבוד בעבודה יצירתית. מעצבת טובה אוהבת אדם, אוהבת אסתטיקה ותמיד חושבת מחוץ לקופסה. הידיעה שאני נוגעת באנשים ומשנה את חייהם ממלאת אותי באושר ומניעה אותי קדימה.

פניתי ללימודי עיצוב פנים מכיוון שיצירתיות, באשר היא, מרגשת אותי. אני נהנית לשחק בדמיון ולשדרג כל חלל. למדתי עיצוב באורט הרמלין ולאחר מכן בביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין שנתן לי פוש רציני קדימה. הלימודים בו מבוססים על פרקטיקה וכוללים שנה של התמחות מעשית, כך הבוגרים יוצאים בתום הלימודים מלאי ביטחון ומוכנים לעבודה כמעצבים עצמאיים.

נהנית לשחק בדמיון ולשדרג כל חלל.

אביב-קורט-1.jpg

שתפי בפרויקט שזכור לך במיוחד

נתבקשתי לתכנן בית פרטי ובסמוך אליו ארבע יחידות דיור קטנות. בתחילה, שטח כל יחידת דיור עמד על 20 מ"ר אך תוך כדי עבודה ירד ל-17 מ"ר בלבד. מטראז' מאתגר מאוד בהתחשב בעובדה שהפרוגרמה דרשה סלון, חדר שינה, מטבחון ואזור רחצה. חשבתי שמדובר במשימה בלתי אפשרית אבל צלחתי אותה. שמחתי מאוד לראות את הפרויקט יוצא לפועל ונבנה.

מותאם-800-דקלה_2.jpg

מהם החומרים בהם את אוהבת להשתמש בעיצוביך ומדוע?

"כל חומר הוא עולם בפני עצמו, וכיום, הודות לטכנולוגיות הייצור והעיבוד המתקדמות, כל חומר ניתן להשיג במגוון גימורים, כאשר כל אחד ואחד מהם יוצר אווירה שונה בחלל. לכן, השאלה הראשונה שאני שואלת את עצמי כמעצבת היא איזו תחושה ארצה ליצור ומשם מגיעה ההחלטה באילו חומרים להשתמש, אילו טקסטורות, גוונים וגימורים יתאימו לקונספט ולתחושות שארצה ליצור במרחב. כך למשל הזכוכית, שיכולה להגיע כמבריקה, בגימור מט, זכוכית סבתא, זכוכית משוריינת וכיוב', כל גימור שונה לגמרי בנראותו ולוקח אותי למקום אחר. זה נכון אגב לגבי כל החומרים עמם אנחנו משתמשים. כנ"ל לגבי עצים, מתכות בדים ועוד".

כל חומר הוא עולם בפני עצמו.

מותאם-800-דקלה_3.jpg

מהו פרויקט חלומותייך?

"במהלך לימודי התמחיתי בשיטת SHIFFT DESIGN -שיטה המשלבת בין עולם העיצוב לעולם המוח ועולם התת מודע, ומתבססת על גירוי והפעלה של כל מערכת החושים.

לפני מספר שבועות ביקרתי בקופ"ח וראיתי שלט בו כתוב: "ריפוי בעיסוק". הסתובבתי במתחם ויצאתי כבויה. אני בטוחה שהמטופלים זוכים לטיפול מקצועי ומסור אבל החדרים עצמם חסרי חיים, אפילו מדכאים. הייתי שמחה להיכנס למקום הזה ולהפוך אותו לנעים, מחבק ואופטימי".

עיצובים חמימים, נעימים ואופטימיים.

אביב-קורט-3.jpg

מהו הטיפ שתרצי לתת למשפצים ולמעצבים.

"לא לפחד מצבע אך לפני שאתם משתמשים בו ערכו מבחן. צבעו שטח קטן על גבי הקיר ובחנו אותו מספר פעמים ביום מכיוון שבכל שעה הצבע יראה מעט אחרת בשל כמות האור שחודרת לחלל. בנוסף, הקפידו לשמור תקציב לאומנות- זו הנשמה של הבית".

לא לפחד מצבע

מותאם-800-דקלה.jpg
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...