מופע שנות ה-90: כך עוצבה התפאורה לסדרה פאנץ'

הסדרה החדשה מבית yes מחזירה אותנו אל שנות התשעים – גם מבחינת התוכן, וגם מבחינה העיצוב. המעצב האמנותי ניר אלבה מספר על התהליך המרתק

לפני כחודשיים הגיעה אלינו סדרה חדשה מבית yes – פאנץ'. הסדרה עוסקת בשנות ה-90, ומספרת את סיפורם של חלוצי הסטנד-אפ בישראל. אחד מהאתגרים שניצבו בפני מפיקי הסדרה היה לדמות את רוח התקופה. למלאכה נרתם המעצב האומנותי ניר אלבה, שכבר מורגל לעצב חללים, סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע.
צחי גרראד
רחוב שוקן חוזר בזמן | שחקן: צחי גרראד
עולם משלנו
לטובת הסדרה הוקצו שני חללים תל אביביים שייעודם המקורי היה כמחסן ומוסך לאופנועים ברחוב שוקן בתל אביב. היה צורך לפנות אותם לחלוטין ולהתאימם לצרכיי התסריט.
"הסדרה פאנץ׳ היא תוצר של תהליך יצירתי מחשבתי משותף בין הבמאי דרור סבו ,הצלם בועז יעקב ואנוכי", מספר המעצב אלבה. "המטרה העיקרית הייתה ליצור עולם משלנו מבחינת הקונספט הויזואלי , צבעוניות וטקסטורה ".
הכול התחיל במוסך
מטרתו של המעצב  הייתה ליצור מקום ריאליסטי ופעיל ככל האפשר, ולשוות תחושה אמיתית של מועדון סטנד-אפ. "ניסינו לבנות עולם חדש, עשיר וגדוש", אומר אלבה. "בתחילתו של התהליך דרור ואנוכי היינו יושבים בחלל של פאנץ ריק מתוכן , משוחחים  ומנסים לדמיין את הסצנות בכדי להבין את הצרכים הנדרשים לתסריט וכך נקבע היכן יהיה המשרד , המטבח, הבמה , מה תהיה הצבעוניות  ובאיזה חומרים נשתמש ,לאחר מכן לקחתי את כל הנתונים והורדתי אותם לסקיצות לבנייה , צבע וטקסטורה ועיצוב פנים.
ובעזרתו של הצוות המדהים שאני עובד איתו הצלחנו להעביר את התחושה במועדונים ".
 צחי גראד ומאור שוויצר
דיבור צפוף במועדונים של שנות התשעים | שחקנים: צחי גראד ומאור שוויצר
מאור שוויצר
אסתטיקה מחוספסת | שחקן: מאור שוויצר
 
רוח התקופה
" הסדרה נעה מאמצע שנות ה 80 עד אמצע שנות ה 90 כך שמנעד הזמן נתן לנו מרחב נשימה,. המחשבה בעיצוב הסדרה הייתה לא ללחוץ על שנות ה-90, אלא לתת להן להיות שם", אומר אלבה, ומשתף באתגרים נוספים. "תחלית שנות ה-90 אומנם נשמעות קרובות אך צריך להבין שמדובר בשלושים שנים אחורה", הוא מסביר. "במושגי קולנוע הסדרה נחשבת תקופתית, וזה אילץ אותנו להשיג ואף לייצר הרבה אביזרים שכבר לא קיימים, כמו גם להסתיר אלמנטים ששייכים לתקופה מאוחרת יותר".
 סרטוט רצפה
 סרטוט רצפה, רגע לפני שהעיצוב קורם עור וגידים

מאור שוויצררוקנרול של שנות התשעים | שחקן: מאור שוויצר

 

מאור שוויצר ודר זוזובסקישחקנים: מאור שוויצר ודר זוזובסקי

 

דני קומושביץשחקן: דני קומושביץ

 

מאור שוויצר, דר זוזבסקי, צחי גראדשחקנים (ימין לשמאל): מאור שוויצר, דר זוזבסקי, צחי גראד

 

נווה צור ושי יום טובשחקנים (ימין לשמאל): נווה צור ושי יום טוב

 

אורלי זילברשץ' בנאי ועוז זהבי
שחקנים: אורלי זילברשץ' בנאי ועוז זהבי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...