מכוונים את הזרקור: היכרות עם המעצב גיא סירוטה

סביר להניח שכבר יצא לכם לאכול במסעדה שהוא עיצב או לקנות בחנות שהוא תכנן. עכשיו זה הזמן שתכירו את המעצב גיא סירוטה

יואב גורין
גיא סירוטה

גיא סירוטה הוא מעצב פנים והנדסאי אדריכלות שמתמחה בפרויקטים מכל הסוגים – מחנויות, מסעדות ומשרדים, ועד וילות ודירות יוקרה. בין היתר הוא עיצב את מסעדת הדגל של השף שגב משה ״שגבארט״ בהרצליה, וכן מספר דוכני מזון של שגב אקספרס במתחם שרונה. בימים אלה הוא עובד על המסעדה החדשה של שגב בפתח תקווה, שכוללת גם קומת הסעדה וגם קומה המיועדת לאירועי בוטיק.

בין אם מדובר בפרויקט מסחרי ובין אם בפרטי, גיא סירוטה דואג ללוות את הלקוח מהסקיצה הראשונית ועד לתלייה של התמונה האחרונה. המעצב גם מקפיד להכין פרוגרמה יסודית שתשקף את הצרכים והרצונות של הלקוח, ומלווה את התהליך בהדמיות תלת ממדיות שמסייעות בבחירה נכונה של חומרים ורהיטים. במידת הצורך, גיא גם מתכנן בעצמו חלק מהרהיטים והאלמנטים האדריכליים, כדי להבטיח לכל לקוח עיצוב שמותאם בדיוק לטעמו. "הדבר הכי חשוב הוא להיות רגיש וקשוב ללקוח", מסביר המעצב, "ולהוציא בצורה הטובה ביותר את ה'חליפה' שנתפרה עבורו".

בר משקאות
בר משקאות
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה

אחד הפרויקטים האחרונים של גיא סירוטה הוא ה-TreeHouse – בר-מסעדה שנועד להיות מקום חם ומזמין עם אווירה קלילה. כדי להשיג זאת, המעצב החליט לקחת השראה מחצרות הבירה בבאווריה, ולשלב אלמנטים תעשייתיים ומודרניים. כך למשל, הוא השתמש בעץ שפורק ממשטחים כדי ליצור חיפוי קיר, ואילו את חלון הוצאת המנות הוא הסתיר עם בלוקים חשופים. היצירתיות ממשיכה גם אל חלל השירותים, שם ניתן למצוא חביות בירה אמיתיות שמשמשות ככיורים. לדברי המעצב, השימוש בחפצים קיימים מעניק למסעדה מראה לא מתאמץ ומכניס לה הרבה אופי ועניין.

בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה

לצד האלמנטים האורבניים, מסעדת TreeHouse מקושטת כולה בצמחייה מטפסת ותלויה, והתקרה מחופה בכפות תמר שיוצרות תחושה של גג טבעי. נגיעה נוספת של טבע מגיעה דרך ריצוף הדק שמחפה את האזור החיצוני של המסעדה. להשלמת החמימות, גם בפנים וגם בחוץ תלויות גרילנדות עם נורות פחם, שמבטיחות לכל היושבים אווירה תוססת ושמחה, ממש כמו בחצר בווארית טיפוסית.

לדברי גיא סירוטה, אחד הרעיונות שמנחים אותו בעיצוב הוא משפט ששמע מפי האדריכל אייל שואן שאצלו עבד בתחילת דרכו. "אייל אמר שאדריכל טוב הוא כמו די.ג'יי", מספר גיא. "הרי עשו כבר כמעט הכול וקשה להמציא את הגלגל, אז החכמה היא לשלב את החומרים והאלמנטים הנכונים במינון ובזמן הנכון ובאופן שמתאים לחלל, ממש כמו מיקס שדי.ג'יי עושה עם צלילים ושירים".

 

בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
בר מסעדה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...