מעצבי המוצר של המחר, הכירו

מעצבי מוצר מוכשרים מקבלים במות שונות בעולם - מהמעצב הישראלי שמפסל תאורה למותג ספרדי, דרך מעצבי מוצר מאירופה שרוצים לשמח ועד בית אופנה קנדי שפורס חסותו על מעצבים צעירים

 

המעצבים של Rrudiהמעצבים של Rrudi וסדרת המנורות שלהם. צילום באדיבות Rrudi

 

 

התערוכה האחרונה במילאנו הזכירה לנו שחידושים המציפים את חיינו המעוצבים, מתחילים לא פעם במעצבי מוצר, שמקבלים במות שונות להציג את עבודותיהם. מעצבים ישראלים מעצבים לחברות מחו"ל, אחרים מקבלים במה בחסות בתי עיצוב ואופנה, ויש כאלה שחשוב להם להתבטא ומוצאים את הדרכים היצירתיות שלהם כדי לעשות זאת. הנה כמה מהם:

 

 

הסטיק של הענף 


שיתוף הפעולה של המותג הספרדי העולה VIBIA עם המעצב הישראלי אריק לוי ממשיך להניב תוצאות. החדשות האחרונות מגיעות אלינו עם קולקציית STICKS שהושקה בתערוכת העיצוב במילאנו. STICKS היא מערכת תאורה שיוצרת מערכת יחסים בין החלל לבין האדריכלות שלו. ההתכתבות הייחודית עם החלל נוצרת בזכות העובדה שכל STICK יכול להאיר לכל כיוון על ידי תמיכה בקירות ותקרות החלל הקיים. התוצאה: התאורה הופכת להיות כלי פיסולי.

מנורות עם אמירה


מעצבי מוצר נפעמים מצורה, צבע וחומר, ויצר הסקרנות והחדשנות מביא אותם לביטויים אסתטיים של חזונם העיצובי. Rrudi (קיצור של Rudimentary, ראשוניות) היא קבוצה של שלושה מעצבים, Jan König, Jonas Lang ו-Jakob Weth, שמקבלים את השראתם מפריטי יום יום וממצבים מוכרים ומייצרים מהדורות מוגבלות של מוצרים שמחים, לעיתים בעלי אמירות חברתיות ביקורתיות. הפעם הפליאו בסדרת מנורות קיר get lit, ציטוטים של תנועת הפופ-ארט, המאזכרים את שלטי הניאון הקלאסיים ומגשרים בין עולמות העיצוב והאמנות. קווי המתאר של המנורות עשויים פרופיל אלומיניום, נורת הלד שלהם מופעלת בשליטה מרחוק ומחובר אליהן כבל בד באורך 3 מטרים. בסדרה יש גם בננה, פיצה, חביתה, נחש, נתח בשר ועוד. להשיג ב-https://rrudi.com

 

המעצבים של Rrudiמנורת watch out של Rrudi. צילום באדיבות Rrudi

 

 

העולם שייך לצעירים


קיבוץ מספר מעצבים יחד הוא גורם משיכה לחובבי ומקצועני עיצוב, אבל אין לשכוח גם את הצד הכלכלי שמוציא את כולם נשכרים מהיוזמה. בית האופנה הקנדי הוותיק Simons פרס חסות על מעצבים ואמנים קנדיים מדיסציפלינות שונות, החל מעיצוב הבית, טקסטיל, תאורה ואמנות מודרנית ועד אביזרי אופנה וציוד משרדי, והעלה אתר מכירה שיתמוך ביצירה שלהם תוך שמירת ערכיות יצירתית ודחיפה קלה לכלכלה הקנדית. Simons עצמם מעורים היטב בתחום המסחר האלקטרוני כבר כעשור, וכעת מצמיחים עסקים חדשים בעזרת הידע והמומחיות שלהם. "אין כל סיבה שהעיצוב הקנדי לא ייהנה מרמת העניין שלה זוכים עיצובים סקנדינביים ואחרים", אמר פיטר סימונס, הבעלים, שיודע דבר או שניים על הקורה בעולם העיצוב ומרגיש מחויב למיזם. מקורם של מרבית היוצרים ב-Fabrique1840 מקוויבק, מקום מושבה של Simons, אבל בין כלל 50 היוצרים יש נציגויות גם מערים אחרות בקנדה, כמו מונטריאול, טורונטו וונקובר.

פונקציונליות מתקפלת


אין שום דבר מרתק בכיסא מתקפל, המוכר לנו מהמרפסת הביתית או המחסן הספון אי שם בקרקעית הבניין, אבל כשהופכים אותו ליצירת אמנות – הוא מושך מתמיד. Möbel של Tianyi Shi ו-Max Hampton-Fischer הוא "רהיט מודרני שזז איתך" משום שהוא נוח, מעוצב והופך את הניידות להרבה יותר רכה. הכיסא עשוי שכבות של לבד ממוחזר המסודרות בפאטרן של חלת דבש, מה שמעניק לו חוזק מצד אחד וקלות נשיאה (במשקל 9 ק"ג) מצד שני. סטודנטים, צעירים המרבים לעבור דירות ומחפשים לחסוך בעלויות וכל בעל דירה קטנה וצפופה שהמטראז' חשוב לו, יראו בו רהיט פונקציונלי פוטנציאלי להתרברב בו.

כובע עף לגובה


גם אם חלל יהיה מעוצב למשעי, יש מי שלא יסתפק בכך ויחפש את הטוויסט שיקפיץ את המכלול. המעצב הבלגי Alain Gilles עיצב לחברת BuzziSpace קולקציה של גופי תאורה שובביים, שנראים כמו כובעים תלויים מהתקרה. כל "כובע" משלב שני צבעים סולידיים, וטבעת בגימורים מטאליים של שחור, לבן, אדום או זהב חובקת אותו ומקנה לו מראה של לבוש אופנתי. יתרון נוסף של המנורה בזכות הבד העוטף אותה הוא יכולת ההתאמה האקוסטית לחללים, שכן הבד סופג קול.

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...