מפגש פסגה: מעצב פנים מנוסה מול מעצב פנים עולה

מהם החלומות של מעצב פנים עולה בתחילת דרכו, והאם הם יתגשמו בהמשך? איך משיגים לקוחות ואיך הופכים לשם דבר? ומה השיעור הכי חשוב שמעצב צעיר יכול ללמוד מעמיתו המנוסה? ירון טל ואורון מילשטיין עונים

אם נעזוב לרגע את העיצובים והשרטוטים, את הפגישות עם הלקוחות ואת הסיורים בחנויות, נשאר עם המעצב – האדם, החלומות, השאיפות והתוכניות המקצועיות – איך הכל התחיל ואיך באמת המציאות בשטח. ישבנו לשיחה עם המעצב המנוסה והוותיק ירון טל, ועם אורון מילשטיין, מעצב צעיר ועולה, וניסינו להבין מהם איך החיים המקצועיים נראים בתחילת הדרך, ואיך צפוי להיראות ההמשך.

ירון טל אורון מילטשטייןצילום ירון טל: אביעד הרמן, צילום אורון מילשטיין: תום מרשק

 

ירון, מה היה החלום שלך כשהתחלת לעבוד כמעצב פנים, והאם הגשמת אותו? 

"החלום שלי היה לעבוד במשרד פרסום מגיל 15. אחרי שהגשמתי אותו נוכחתי לדעת שזה לא באמת מה שאני רוצה, ומשם עברתי לתחום עיצוב הפנים.

 

אין לי זיכרון לחלום בעיצוב פנים, כי אני בנאדם שרץ קדימה ודואג לקפוץ לבריכה גם כשאין בתוכה מים. עצם העובדה שאני עובד בתחום מסחרי גורמת לי כל פעם להגיע למקומות שלא חלמתי עליהם, כמו לעצב את המשרדים של גוגל, ולעצב פרויקטים במדינות כמו ארצות הברית וסין.

 

מסעדת בנדיקטמסעדת בנדיקט. עיצוב: ירון טל, צילום: יואב גורין

 

עם הלקוח הראשון התחלתי לעבוד כשעוד למדתי עיצוב גרפי. עשיתי עיצוב פנים למסעדה על פי העיצוב הגרפי שלה. זאת הייתה הצלחה כבירה. עוד בזמן הלימודים טענו שאני איש של תלת מימד ולא של דו מימד, כמו שמלמדים בעיצוב גרפי.

 

במשך הארבע-חמש שנים הראשונות שלי בתחום עיצוב הפנים, לא באמת עצרתי לחלום כי הייתי עסוק בללמוד את התחום תוך כדי עבודה. הייתי אוטודידקט. ומהרגע שהרגשתי בטוח בתחום כבר הייתי באמצע העשייה".

 

אורון, מה החלום שלך לעתיד ומה אתה עושה או מתכנן לעשות על מנת להגשים אותו? 

"החלום שלי הוא להשריש שפה עיצובית ייחודית ומובהקת. כשאני רואה את החלום קורם עור וגידים בפרויקטים בארץ ובעולם, וצופה בתהליך מתחילתו ועד סופו, אני מאושר.

 

כדי להגשים את זה, סיגלתי לעצמי תפיסת עיצוב שהייתה מאז ומתמיד שונה מעט בנוף. בפרויקטים שלי אני שם דגש על החיבור בין עולמות עיצוב הפנים ובין אופנת העילית של גדולי המעצבים. השימוש בדוגמאות, במרקמים ובאלמנטים מהוקצעים שמגיעים הישר מבית האופנה המובילים, יוצרים מארג מרגש מלא רבדים שביחד מדגישים את המראה העשיר, ועם זאת, הנקי והמהוקצע.

 

הדמיה אורון מילטשייןעיצוב והדמייה: אורון מילשטיין

 

הקשר ההדוק שלי לתחום עיצוב האופנה החל כבר בשנות ה-20 המוקדמות של חיי. עם הרבה אמביציה ורצון ליצור, הקמתי ליין מצליח של טי שרטים עבור חברה אוסטרלית. לתפיסתי, עיצוב פנים מודרני לא חייב להיות מונוכרומטי וגנרי, הוא בהחלט יכול לשדר מראה ביתי, חמים ומתוחכם וחשוב לא פחות להיות מקושר לצרכים והמאווים הספציפיים של כל לקוח, ולאזור עצמו".

 

ירון, איך לקוחות מגיעים אלייך כיום? 

"אני כבר 20 שנה בתחום. היום  הסטודיו מופיע בספרים ובמגזיני עיצוב, בבלוגים ובאתרים שונים. ככה הרבה יותר קל להגיע למקומות חדשים. פעם היה סוג של 'מפה לאוזן', אבל כיוון שהתחום שלי הוא עיצוב מסחרי, תמיד הייתי על במה מרכזית עם חשיפה גדולה – מעין עיצוב להמונים. למזלי, אני נמצא בנישה די מצומצמת שניתן לספור על כף יד את כל העוסקים בה בארץ. יש לי התמחות ספציפית ומעט מתחרים – ובכל זאת, עדיין אני תמיד שואף להיות מקורי ולא להפסיק לרגש".

 

עיצוב מסעדהמסעדת קיסו. עיצוב: ירון טל, צילום: יואב גורין

 

אורון, איך אתה פועל כדי להשיג לקוחות חדשים? 

"בעידן הרשתות החברתיות, אתר אינטרנט פעיל ועדכני ואינסטגרם בהחלט מסייעים לי בנושא. אני מקפיד לעדכן את האתר, להפוך אותו לחי ורלוונטי באופן תדיר. הפרויקטים החדשים, לצד כתבות שפורסמו בכלי התקשורת השונים ועדכונים בלייב תוך כדי עשייה בשטח, נותנים ערך מוסף ומאפשרים ללקוחות פוטנציאליים להיות מעורים ב'כאן ועכשיו' שלי. כך גם לגבי האינסטגרם, שהיכולות הוויראליות שלו מוכיחות את האפקטיביות שלו.

 

פינת אוכל מעוצבתעיצוב: אורון מילשטיין, צילום: גדעון לוין

 

עם זאת, בסופו של יום, שיטת 'מפה לאוזן' ממשיכה להוכיח את עצמה. היכולת ליצור מערך לקוחות מרוצים שחוו את התהליך לכל אורכו, ומעריכים את רמת המקצועיות שהפגנת ואת התוצר הסופי, הם אלה שבסופו של דבר ממליצים בחום לחברים, וכך המעגל ממשיך ומתרחב".

 

ירון, מה השיעור הכי חשוב שאתה מלמד מעצבי פנים צעירים שעובדים לצידך? 

"אנחנו מעצבים חוויה – בין אם מדובר בחנות, במלון או במסעדה. אני אומר למעצבים הצעירים שהם צריכים לדמיין את עצמם בחלל, ואיך הם משתמשים בכל הפרמטרים שמתרחשים שם. בנוסף, אני תמיד אומר להם שכבר משלב החשיבה על הפרויקט כדאי שהם יחזיקו עפרון ביד. העבודה עם עפרון שונה מעבודה עם עכבר. אני מאמין שהעפרון משחרר את העכבות ומזקק את המחשבה".

 

הדמיה מסעדהמסעדת DADA&DA. עיצוב: ירון טל, צילום: יואב גורין

 

אורון, מה השיעור הכי חשוב שלמדת ממעצבי פנים מנוסים שאתה עובד לצידם? 

"הדבר החשוב ביותר שאני לוקח איתי לכל פרויקט הוא להיצמד לתפיסה שלך כאיש מקצוע ולא לוותר בקלות על שום פרט או אלמנט שאתה מאמין בו ובחשיבותו להצלחת הפרויקט. תפיסה זאת היא גם הכוח שלנו לבדל את עצמנו אחד מהשני, כי הרי לכל אחד מאתנו ראייה ייחודית שגורמת לכל פרויקט לקבל אינטרפרטציה אחרת ועדיין לשמור על היבטים פונקציונליים ותכנוניים. מבחינתי, מעבר לעיצוב עצמו, גיליתי כי תכנון שנאמן לצרכים מדויקים ומעניק ספציפיקציה מושלמת, וכמובן גם כזה ששם דגש על היבטים טכניים וטכנולוגיים, הוא הדרך האמיתית ליצירת פרויקט מוצלח ומתפקד".

תמונה גדולהעיצוב והדמייה: אורון מילשטיין

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעצב מתחיל מעצב ותיק.
כבר בתמונות שלהם רואים את ההבדל... ירון נראה מאד בטוח בעצמו לעומת אורון. העבודות של אורון מאד נעימות ומשלימות עם הרמוניה מלאה. ירון וואו יש לו ביצים לבחור...אין שום הרמוניה בעבודות שלו אין קשר בין רצפה לקיר....ובכלל... זה או שאהבת או לך הביתה !!!

מעצב תעשייתי ומעצב פרטי
השוואה בינהם לא סימטרית כי שניהם מתמחים ( כך לפחות זה מוצג ) בשני תחומים שונים. תחום של טל דורש תעוזה חזקה , מקוריות , בקיצור לתת בראש ! על מנת לשרוד ולהיות עוצמתי בתחום. בתחום הפרטי צריך להיות טוב ויצירתי על מנת לשרוד ולהוביל. וכאן ההבדלים הגדולים גם שניתן לראות מהכתבה. מכאן גם מה שכתבה קודמיי , לא מסכים עם זה כי סטנדרט יש הרבה אבל ב ו ם ! אין הרבה.

בודק...