למי מאיתנו לא קרה, שהיה צריך בעל מקצוע, לשפץ קיר שבור בבית, לתקן פיצוץ בצינור, לחדש את הפרקט ועוד כהנה וכהנה עבודות, שפשוט צריך איש מקצוע כדי לבצע אותן? למי מאיתנו לא קרה, שהיה צריך לחכות ימים עד לטיפול בבעיה, או שהבעיה לא טופלה כראוי, או אפילו שנוצרה בעיה חדשה, בגלל עבודה לא טובה? כנראה שמדובר בבעיה גורפת, מפני שלפני תשע שנים, החליטו כמה אנשים שפשוט נמאס להם מהמצב והחליטו לעשות שינוי.
איך הם עשו את זה ואיך העשייה שלהם השפיעה בעבר ומשפיעה עד היום על תחום השיפוצים כולו? קבלו את האנשים שעושים מהפכה בתחום השיפוצים בישראל.
עושים סדר בכאוס של עולם השיפוצים בישראל – שיפוצים פלוס מחזקים את הטובים
עם מערכת סינון קפדנית, אלפי לקוחות מרוצים, אלפי עסקאות שנסגרו דרך האתר ובקרה מתמדת על כל בעלי המקצוע, מנהלי אתר "שיפוצים פלוס" יכולים לנשום לרווחה.
שנים של עבודה סיזיפית, ליווי פרויקטים בשטח, שיחות עם קבלנים, לקוחות ואנשי מקצוע, הם יכולים להגיד בפה מלא: "אנחנו יודעים מה צריך לבדוק, כדי לאתר את אנשי המקצוע הטובים באמת".
מקימי האתר וחלוצי התחום בראשית דרכו, אומרים כי החזון שהוביל את העשייה היה הרצון לתת לאדם הפשוט, שרוצה לשפץ את הבית, שקט נפשי ואפשרות לבחור אנשי מקצוע טובים באמת, כאלה שאפשר לסמוך עליהם ולהיות רגועים בידיעה, שהעבודה מבוצעת על הצד הטוב ביותר ושהם משלמים מחיר הוגן וראוי לגודל העבודה.
מה שהתחיל כניסיון ראשוני להנגיש לאנשים את המידע הבסיסי הזה – מיהם אנשי המקצוע המומלצים ומה אתם צריכים לצפות מהם כשהם מגיעים לעבוד אצלכם בבית, הפך למערך שלם:
אגף טכנולוגי, בו דואגים לכם – משתמשי האתר – לממשק ידידותי וחווית משתמש איכותית במיוחד, אגף בקרת שירות, עזרה וייעוץ לגולשי האתר, בו עונים על כל שאלה בטלפון או במייל – בין אם מדובר בתמיכה טכנית לשימוש באתר ובין אם מדובר בסיוע למציאת אנשי מקצוע מתאימים.
בין ניהול הצד הטכנולוגי של האתר לבין תמיכה וסיוע לגולשים, נדמה כי עיקר העבודה – מיון וסינון של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה – מתבצע כבר בכוחות עצמו.
אנשי המקצוע שנרשמים לאתר, אמנם עוברים תהליך סינון קפדני, הכולל מתן גישה ישירה לצוות האתר לפנקס החשבוניות של בעלי המקצוע, שיחות טלפון ללקוחות וקבלת חוות דעת ממקור ראשון, אבל לאחר שאנשי המקצוע עוברים את הסינון ונכנסים לאתר, הם נשארים תחת פיקוח הדוק של צוות האתר ושל הגולשים.
הגולשים הם גם הלקוחות של אנשי המקצוע והם מתבקשים להשאיר באתר חוות דעת אמיתית וכנה לגבי רמת השירות והמקצועיות שקיבלו מאנשי מקצוע שמבקשים להמשיך לפרסם בשיפוצים פלוס.
משמח לגלות, שרוב הביקורות המופיעות באתר הן חיוביות ומפרגנות ולא בכדי – אנשי מקצוע המעוניינים להתפרסם בפלטפורמה ציבורית ופופולרית כמו שיפוצים פלוס, יודעים מראש שהם עלולים להיות חשופים גם לביקורות לא מחמיאות ומעדיפים להישאר בחוץ, שם יוכלו להמשיך לתת שירות ברמה נמוכה מבלי להסתכן בשיימינג ציבורי בפלטפורמה כל כך נצפית.
יחד עם זאת, מדי פעם נכנסים לאתר גם אנשי מקצוע שלא מצליחים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של האתר, אבל ברגע שהדירוג שלהם יורד מתחת ל-9, הם נאלצים להיפרד משירותי האתר ולמצוא לעצמם פלטפורמה אחרת לפרסם בה.
המדדים שתצטרכו לעבור בהצלחה, כדי לפרסם ב"שיפוצים פלוס"
צוות האתר מודע היטב לכך, שכל פרסום באתר חייב להיות אמין ולכן אין סיכוי שיאפשרו לאנשי מקצוע חסרי מקצועיות לקלקל להם את היחסים הטובים עם הגולשים.
בין היתר, הם עושים זאת על ידי בחינה של מספר פרמטרים, אותם בחנו וגילו שהם קריטיים לשביעות רצון הלקוח:
– רמת המקצועיות של בעל המקצוע נבחנת על ידי מענה על שאלות הקשורות לתחום המקצועי, אופן העבודה וצוות הפועלים. הצוות המתשאל מחזיק בידע מקצועי רלוונטי ויש לו מספיק ניסיון ומיומנות בתחום, כדי לזהות במהירות חאפרים ולהודיע להם שהם לא יכולים לפרסם באתר.
– רשימת השאלות הארוכה, עליה צריכים בעלי המקצוע לענות בהצלחה, מאפשרת למוקדניות של האתר לתשאל ביסודיות ולגלות גם פרטים אודות האישיות של בעל המקצוע: עד כמה הוא אמין וישר? עד כמה חשובה לו הגינות מול הלקוחות? האם יש לו תודעת שירות גבוהה וכן הלאה. כל אלה הוכחו במחקרים כפרמטרים חשובים עבור לקוחות אצל בעלי מקצוע שהם מכניסים הביתה לתהליך שיפוצים, או תיקון תקלות.
– הבדיקה האחרונה והחשובה ביותר, נעשית באמצעות תשאול של הלקוחות – אנשי המקצוע המבקשים לפרסם באתר, צריכים לספק לצוות האתר פנקס חשבוניות, כדי שאלה יוכלו להתקשר ללקוחות שלהם ולבקש מהם חוות דעת לגבי נושאים שונים, כמו איכות העבודה, עמידה בזמנים, אדיבות, תמורה למחיר ועוד. על אלה משוקללים לכדי ציון אחיד, אבל כדי לעבור גם את המבחן הזה בצלחה, הציון צריך להיות לפחות 9. אחרת בעל המקצוע יישלח על ידי צוות האתר לחפש לו פלטפורמה אחרת לפרסום העסק. אבל כאן לא נגמר התהליך.