איזה עולם קטן: מעצבי המיניאטורות שעושים את זה בענק

הם בוראים עולם שלם בתוך קופסה, או על צלוחית זעירה בגודל של ציפורן. הצצנו בכמה מעבודותיהם של מעצבי המיניאטורות, וחזרנו מוקסמים מהדיוק ומהפרטים הקטנים, שלא לומר הקטנטנים

גם אם אתם לא נמנים על אנשי ה"עשה זאת בעצמך" או על אלה שמתרגשים בקלות, קשה להישאר אדישים לעבודותיהם של אמני המיניאטורה. בחדרים קטנטנים או בפריטים זעירים, הנעשים בעבודת יד מדויקת, הם משמרים מציאות או יוצרים אחת חדשה עבור המתבונן, ולפעמים אפילו מנסים להחזיר זיכרון ישן לחיים. לעיתים העבודה נעשית בהזמנה על פי רצונותיו של הלקוח, ולפעמים היא אמירה אישית של היוצר. אם גם אתם כבר נשביתם בקסם, ומחפשים רעיון למתנה מקורית ומעוצבת, שתקשט קיר או פינת חמד בבית – כדאי שתציצו על המיניאטורות שאספנו עבורכם בפינצטה:

 

בונה תפאורות: אחינעם חרמש, Belina


החדרים המיניאטוריים של אחינעם חרמש, בוגרת לימודי עיצוב תפאורה בשנקר, ידועים באווירה הקסומה שלהם, והם בעלי לוק מדליק ועכשווי. במהלך לימודיה היא התוודעה לתהליך בניית התפאורה, כאשר לפני שבונים את התפאורה מכינים דגם מוקטן שלה. היא התאהבה בדגמים המוקטנים ומאז יוצרת אותם כחדרים מיניאטוריים.

 

חרמש מספרת כי בעבודה שלה תמיד יש אתגרים חדשים, כיוון שאנשים שולחים לה תמונה של דגם והיא מרכיבה אותו על ידי אלתורים שונים ומגוונים. את החומרים שלה היא מוצאת בטמבוריות, חנויות "הכל בדולר" וחומרים מיוחדים שמזמינים מחו"ל (למשל, שני חומרים שהערבוב שלהם יוצר אפקט של מים עומדים).

 

להשיג ב: אתר המעצבת או בחנות המרמלדה.

 

חדר מינאטוריצילום: אחינעם חרמש

 

מדמיינת דמויות: אסתי כהן עקריש, אסתי'ס אמנות פרקטית


השפה העיצובית של אסתי כהן עקריש פונה בעיקר לילדות ואימהות, כיוון שהיא גילתה שלילדות יש חולשה למיניאטורות. היא התחילה לעבוד עם פימו בגיל שמונה, ומעצבת בחומר עד היום. מאז ומתמיד היא נמשכה לעיצוב בקטן, וכל דבר שעשתה, תמיד יצא מיניאטורי. את ההשראה לרעיונות לפיסול היא שואבת מהאינטרנט ובעיקר מתמונות אישיות של אנשים בפייסבוק. בין עבודותיה אפשר למצוא דמויות, תכשיטים, אביזרי שיער ועוד.

 

להשיג ב: אתר המעצבת

 

בובות קטנותצילום: אסתי כהן עקריש

 

חולמת ריאליזם: שרית דויטש, המיניאטורות של שורה


המוטו של שרית דויטש הוא: "אם אפשר לחלום את זה, אפשר ליצור את זה". עבודותיה מאופיינות בקו אותנטי וריאליסטי, ומורכבות מפריטים בעבודת יד, חפצים ממוחזרים ואוספים. דויטש, בעלת המותג "שורה", נחשפה לעולם המיניאטורות דרך חברה, אולם עסקה באמנות ואסתטיקה עוד מימי הילדות. היא מעידה על עצמה שהיא יודעת איך תהליך היצירה מתחיל אבל בסיום תמיד מפתיעה את עצמה מהתוצאה, וגם כשלקוחות מבקשים ממנה משהו ספציפי הם משאירים מרווח בעבודה שייתן ביטוי ליצירתיות שלה. לכן היא אינה קוראת לעיסוק שלה עבודה, מכיוון שהיא מפיקה ממנו הנאה צרופה.

 

 להשיג ב: אתר המעצבת

 

עיצוב מיני בצבע תכלתצילום: שרית דויטש

 

בונה רהיטים: גולדי הולנדר, mini2love


גולדי הולנדר, מעצבת פנים, קיבלה לפני כעשרים שנה במתנה ערכת יצירה לבניית מיניאטורה של חנות בדים – וכך היא נשאבה לעולם המיניאטורות. בעקבות הידע והניסיון שצברה כמעצבת פנים היא בונה את רוב הפריטים בדגמים בעצמה, בין אם מדובר בעבודת נגרות לצורך בניית הרהיטים הקטנים (היא מייבאת עץ מיוחד מחו"ל לצורך זה), ובין אם בתפירת פריטים. את ההשראה היא שואבת מחיי היומיום, מתוך סרטים עם תפאורות מעניינות או אפילו מתמונה בעיתון. למשל, זמן קצר אחרי הפיגוע במערכת עיתון שארלי הבדו בצרפת, עיצבה הולנדר את דוכן העיתונים הצרפתי שבתמונה למטה, אשר מורכב ממנורה שהיא קיבלה במתנה, ובתוכה דגמים מוקטנים של עיתונים צרפתיים וביניהם העיתון שארלי הבדו.

 

להשיג ב: אתר המעצבת או בחנות האטסי

 

עיצוב מינאטוריצילום: גולדי הולנדר

 

מבשל תכשיטים: שי אהרון, Shay Aaron


מיניאטורות לא חייבות להיות חדרים בקופסה. הן יכולות להיות גם ארוחות זעירות ומעוצבות שאפשר לענוד או לתלות. אז מה בתפריט? עגילי סלמון, שרשרת פלאפל, עגילי סושי, תליוני קאפקייק ועוד. האמן התל-אביבי שי אהרון יוצר תכשיטים עם דגמים של מאכלים, בקנה מידה של מיניאטורות קלאסיות (1:12). העבודה שלו מתאפיינת בעיצוב הריאליסטי שלה. החומר העיקרי ממנו נעשות המיניאטורות הוא פימו, המשלב בתוכו גם אלמנטים נוספים כמו זכוכית, עץ וצבעים מיוחדים.

 

להשיג ב: חנות האטסי של המעצב

 

עיצוב מינאטוריצילום: שי אהרון

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה אין לינקים??
בנין ודיור, אני אוהבת את הכתבות שלכם ונכנסת רבות לאתר אבל זה שאין לינקים (באופן קבוע!!) לשום חנות או מעצב, באף אחת מהכתבות שלכם - ממש מוריד מהחשק להיכנס שוב. לתשומת ליבכם

בודק...