איפה הם היום: חוזרים למעצבי "פותחים דלת לתעשייה"

מעצבי המוצר שליווינו בתחילת דרכם עברו כברת דרך, שמציבה אותם היום במקום אחר. חזרנו לארבעה מהם כדי לשמוע על התפתחות אישית ומקצועית ועל חלומות ישנים וחדשים

כל יצירה מתחילה מרעיון, וכשאותו רעיון קורם עור וגידים, משתלבים בו חומרים, כישרונות וגם חלומות. במשך שנתיים הענקנו במה למעצבים צעירים, שעשו את צעדיהם הראשונים בתעשיית העיצוב. התרגשנו איתם, חלמנו איתם וכעת חזרנו לארבעה מהם, כדי לשמוע אילו צעדים נעשו מאז, היכן נמצא העסק הצעיר שלהם היום, והאם החלומות של אז התגשמו או התחלפו.
באלאנס ואורך רוח

יוצרת: מיכל גל מרקו, "מיקוש"
מיכל גל מרקו
כתבנו עליה אז שהיא: "מאיירת ומייצרת מוצרי לייף סטייל מאוירים, החל ממוצרי נייר בסיסיים כמו גלויות וספרי מדבקות ועד כריות, מתלים, הדפסים למסגור, מגשים ותחתיות לסירים".
בשנתיים האחרונות מאז הכתבה: "המותג שלנו צמח והתרחב בצורה משמעותית, המטרות של העסק התחדדו, הידע גדל, הסגנון התגבש ונהיה יותר מדויק, ואפשר לומר שעבר תהליך של התבגרות, קצת כמו שאני עברתי. במבט לאחור אני מאוד מרוצה מקצב ההתקדמות ומאמינה שאנחנו בדרך הנכונה לנו ולעסק. דרוש לזה לא מעט באלאנס ואורך רוח – שני דברים שהיו מאוד חסרים לי בתחילת הדרך ולמדתי אותם במהלכה".
מוצרים שפיתחת ושאת גאה בהם: "המותג פונה היום לקהל רחב יותר, ויש לנו שלוש קטגוריות של מוצרים – מוצרי נייר, מוצרים משלימים לעיצוב הבית ולאירוח ומוצרים לחדרי ילדים. עם זאת, אנחנו כל הזמן בוחנים את המוצרים ועוברים סוג של מיקוד. אני יכולה לומר שיש הרבה מוצרים שהפסקנו לייצר וכאלה שנפסיק בעתיד הקרוב, ולעומתם מוצרים חדשים שעתידים להצטרף ומתאימים יותר לרוח המותג. מאז שהתחלנו לייצר, הפסקתי לאייר עבור אחרים והאיור נעשה עבור העסק בלבד. בתקופה האחרונה נבחן שת"פ עם חברה אירופאית לייצר ביחד מוצרים עם איורים שלי ואני אשמח אם זה ייצא לפועל. אני יכולה לומר שאני מאוד גאה בקולקציית מוצרי האירוח שלנו – המגשים, התחתיות ומגבות המטבח – שעשויים מחומרים טבעיים".
פינטרסט"גאה בקולקציית מוצרי האירוח שלנו"
איחלת לעצמך אז כי בעוד חמש שנים "אהיה מותג מוכר בחו"ל, אייצר בגדול". כמה התקרבת להגשים את החלום? "אנחנו משווקים את המוצרים לחנויות עיצוב ברחבי הארץ והשקנו ממש לא מזמן את האתר החדש שלנו שעלה לאוויר, וגם ממנו ניתן לבצע הזמנות".
החלום נכון היום: "לעבוד מהבית מבחינתי זו הבחירה האולטימטיבית, אך המחשבות לעתיד הקרוב הן גם למצוא סטודיו שישמש את העסק שהולך ומתרחב. הייתי רוצה להתרחב לאזורים וחנויות נוספות בארץ ואני בוחנת אפשרות להציג בתערוכת עיצוב בחו"ל. אנחנו היום משווקים למספר חנויות באירופה, בדרום אפריקה ובארה"ב, אבל עיקר המכירות לחו"ל מתבצע לקהל ישירות דרך האינטרנט. כמובן שהמטרה היא לבסס את עצמנו ולהתרחב לחנויות נוספות מעבר לים".
רצית להעניק אז את ספר המדבקות שלך לחנות היצירה Michael's. והיום? "העסק התפתח לכיוונים נוספים ואחרים והמטרות שונות. הייתי מאחלת לעצמי בעיקר להיות מאושרת, להמשיך לצמוח ולהיות חופשייה לבחור את הדרך שעושה לי ולמשפחתי טוב".
מעליית הגג לחנות ונגרייה

יוצרת: תמר ליברמן, "תומיק"
תמר ליברמןצילום: בועז לביא ויונתן בלום
כתבנו עליה אז שהיא: "מייצרת רהיטי וינטג' מפריטים ישנים בסטודיו שנמצא בעליית הגג בבית".
בשנתיים האחרונות מאז הכתבה: "המשפחה גדלה, העסק גדל,  נולדה לי בת, דפנה, שהיום היא בת שנה. איתה הוקמה גם חנות סטודיו חדשה שמהווה בית חם לעיצוב וחלל תצוגה של כל הפריטים שלי, שאותה שיפצנו, בעלי ואני, בארבע ידיים. הקולקציה התרחבה והתחלנו לייבא פריטים ברוח העיצוב שלי מאירופה ומהמזרח הרחוק. בעלי ארז עזב את עבודתו בתחום ההייטק והצטרף לכוחותיי, מה שנתן עוד יותר דחיפה לעסק, לאמונה ולאווירה. שכרנו נגרייה בגודל 130 מ"ר, בה אני מייצרת את הפריטים ומאחסנת את פריטי הייבוא והעצים שאני אוספת. אני עדיין מחכה לשעות הצהריים והערב לרגעי הנחת שלי, בהם אני צוללת לשלווה שביצירה. בחנות שפתחנו על שטח של כ-100 מ"ר מוצגים מגוון השידות והארוניות שאני יוצרת, ספסלים, פינות אוכל, שרפרפים, מראות ועוד. המיקום של החנות אל מול חורשה ירוקה הופך אותה לפינה קסומה ואנשים באים ומבלים שם שעות".
מוצרים שפיתחת ואת גאה בהם: "העסק בתחילתו התבסס יותר על תריסים ודלתות ישנים, וכיום זוהי רק צלע אחת בחנות. אני גאה בפריטים שאני מביאה לארץ וישנם כאלו שמרוב שהם יפים, קשה לי למכור אותם, הכל זה one piece וביניהם ויטרינות וארוניות גדולות ויפות המכסות קיר שלם למטבח ולחלל הסלון. אני גאה בעיקר בשפה שיצרתי ובמחירים הנגישים. יצרתי פינות אוכל מעץ מלא עם ספסלים ושידות סלון שאני מאוד גאה בהם".
ארגז עץ תכלת"מרוב שהם יפים, קשה לי למכור אותם". צילום: בועז לביא ויונתן בלום
איחלת לעצמך אז כי בעוד חמש שנים "אטייל בשווקים בעולם, אמצא מציאות מדהימות, אבנה מהם פריטי עיצוב וריהוט ואמכור אותם בחנות המיוחדת שתהיה לי". כמה התקרבת להגשים את החלום? "בהחלט הגעתי למימוש החלום, הקמתי עסק שאני ומשפחתי מתפרנסים ממנו עם לקוחות קבועים וחוזרים והמון פרגון ואהדה. לא חלמתי שזה יגיע לממדים כאלו, כשהתחלתי אז בעליית הגג בבית. יחד עם זאת, כל אלו יוצרים עוד ועוד חלומות שמניעים קדימה, מאתגרים וממלאים אותי".
החלום נכון להיום: "החלומות קטנים, צעד צעד. כיום אני רוצה להרחיב את קולקציית הריהוט גם לפריטים משלימים בתחום האקססוריז. החלום הזה נובע מצורך של לקוחות שרואים את החנות ורוצים לקחת את השידה יחד עם הגוף תאורה והאגרטל שעליה, או את הארונית עם המסגרות שתלויות מעליה ואת הכריות שמפוזרות בחלל".
רצית להעניק אז רהיט שלך לקרן שביט, בלוגרית ויזמית ירידי "קולאז' סייל". היום? "הייתי תורמת רהיט צבעוני שיכול להכניס חיים במקום שזקוק לשמחה וצבע".
מגירות הלב

יוצרת: רותם כרמי, "למגירה"
רותם כרמיצילום: אלונה להב
כתבנו עליה אז שהיא: "משפצת בעיקר מגירות אבל גם חלונות ורהיטים ישנים".
בשנתיים האחרונות מאז הכתבה: "'למגירה' השתרשה עוד יותר, התחלתי בסדנאות לקהל הרחב, פתחתי בלוג ואני ממשיכה בייצור מגירות לפי הזמנה אישית".
מוצרים שפיתחת ואת גאה בהם: "יצרתי כמה מוצרים חדשים. הראשון הוא 'מגירות וצינורות' – מגירות ישנות בשילוב צינורות אינסטלציה, בשיתוף עם המעצבת לימור אורן; והשני הוא 'מחוברות' – שילוב של שתי מגירות ויותר".
מגירות וצינורותמגירות וצינורות. צילום: עדית הלוי
איחלת לעצמך אז כי בעוד חמש שנים "יהיה שעון שיעצור את הזמן ושאוכל לממן עוד שני עובדים". כמה התקרבת להגשים את החלום? "התקרבתי במקצת, בכך שהעסק התבסס וגם מצאתי אפיקים נוספים הקשורים להתמודדות חיי עם מחלת ה-ALS של בעלי".
החלום נכון היום: "כל הזמן יש חלומות!"
רצית להעניק אז מגירה שלך למוצא התרופה ל- ALS. היום? "הייתי נותנת לו כמה מגירות, בעצם את כל העסק – רק שיימצא".
קשרים ועוד קשרים

יוצרת: נטע טסלר, KNOTS
נטע טסלרצילום: איתמר ישראלי
כתבנו עליה אז שהיא: "מעצבת מוצר, בעלת סטודיו ביפו המתמחה בעיצוב כריות ישיבה, הדומים, שרפרפים, ספסלים וכריות דקורטיביות בטכניקת קשירה, בהשראת עולם הימאות וסירות המפרש. מועמדת למעצבת המוצר המבטיחה של השנה של 'בניין ודיור'".
בשנה האחרונה מאז הכתבה: "המטרה העיקרית הייתה להגדיל את מערך השיווק וליצור קשרים עם קניינים וחנויות בחו"ל. לכן שיפרנו את אתר האינטרנט ועשינו מיתוג מחדש, ובכך הפכנו להיות נגישים יותר בעולם הגלובלי. בפברואר האחרון נבחרתי להציג בתערוכת 'אמביינטה' היוקרתית בפרנקפורט. זוהי תערוכה נחשבת המושכת אליה קניינים ובעלי חנויות מרחבי העולם. קיבלנו תגובות טובות מהמבקרים, יצרנו קשרים והתחלנו לקבל הזמנות לחנויות מצרפת, לונדון, יפן, גרמניה ועוד. לאחר התערוכה מאסת העבודה הכפילה את עצמה, ולכן עברנו מהסטודיו בשוק הפשפשים לסטודיו גדול ומרווח ליד אצטדיון בלומפילד".
מוצרים שפיתחת ואת גאה בהם: "אני עובדת על ליין של כריות חדשות, המתאפיינות במראה פיסולי ונוצרו בהשראת משחקי נפח וצורה. אני מקווה שהמוצרים יהיו מוכנים בקרוב".
כרית הריוןכרית פסים
איחלת לעצמך אז כי בעוד חמש שנים "אפתח מוצרים חדשים ואגדיל את הסטודיו למכירות שיתבצעו בעיקר בחו"ל". כמה התקרבת להגשים את החלום? "השנה החולפת הייתה מורכבת מהרבה חלומות קטנים שהצלחתי להגשים".
החלום נכון היום: "פשוט להמשיך ליצור ולפתח מוצרים חדשים ובעיקר ליהנות ממה שאני עושה".
רצית להעניק אז כרית ישיבה במתנה לחברת הכנסת סתיו שפיר. היום? "הייתי נותנת כרית לאוקי סאטו, המעצב הראשי של סטודיו ננדו היפני, שנבחר לאחד מחמשת המעצבים המשפיעים בעולם העיצוב. הייתי שמחה ליצור איתו קשר, לדבר איתו על תהליכי העיצוב שלו ולשאוב ממנו השראה".
מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בהצלחה לכולן
מוכשרות אחת אחת. רק שאני לא מאמינה בנגרית שמסתובבת בשורטס.

את תמר ורותם שבחרו להעניק לכלל
אהבתי במיוחד

בודק...