הדור החדש: מהפך עיצוב התאורה במקומות העבודה

חלפו ימי התאורה הפלורסנטית המיושנת במקומות העבודה והגיע דור חדש, של תאורה מעוצבת יעילה וחסכונית. סטודיו Beam מציג את קולקציה ה- Next Generation Led Channels , ומסביר על השינויים שמתחוללים בתחום.

תאורה מיוחדת בחדר עבודה סטודיו Beam – דגם:metro  – industrial chic 
טכנולוגיות המידע והתקשורת המבוססות על גמישות וניידות מוגברת בחללי עבודה, שינו מקצה לקצה את אופי המשרד התאגידי ומקום העבודה של הדור החדש. המשרד הפך מואר, מאוורר ומשופע בחללי עבודה משותפים ואישיים המעודדים תנועה חופשית בין  "האני, ל"אנחנו".
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם: Metro Detail  
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם:Astro  – Office Super Hero
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם:Astro Detail 

 

עודד ספיר, מעצב ובעלים משותף של סטודיו Beam מסביר את מהות השינוי שהפיח רוח חדשה ורעננה בעיצוב פרטי פנים המשרד העכשווי:

 

מה חולל את השינוי הקיצוני בעיצוב המשרד התאגידי?
את השינויים הגדולים בעיצוב הפנים של חללי העבודה עכשוויים והמעבר מעיצוב תאגידי קר ומינימליסט, לעיצוב פנים אישי ועשיר, מובילות חברות ההיי טק, שאופי הפעילות שלהן, שינה מקצה לקצה את הקונספט של מקום העבודה התאגידי. רבות מהחברות האלו הן "סטארט אפים" שלא יודעות את עתידן. מכאן התפתחה מגמה של שכירת משרדים ועקב החשיבות בגיוס הון משקיעים, לצד התחרות בגיוס העובדים המוכשרים ביותר בענף, חברות ההייטק נזקקו למשרדים מעוצבים שמשדרים הצלחה ושייכות החל מיומן הראשון.
המהפכה במראה ובפונקציונאליות של המשרד העכשווי, פתחה אפשרויות יצירתיות חדשות לכל שרשרת מעצבי פונקציות עיצוב הפנים במשרד, שכמובן חלה על תחום עיצוב התאורה.
גוף תאורה מעוצב
 סטודיו Beam – דגם:The Log – Giving Nature Room 
גוף תאורה מעוצב
 סטודיו Beam – דגם:The Log Detail 
מהם האתגרים והדרישות בעיצוב המשרדים החדשים?
בגלל הרצון של חברות ההיי טק למנוע במידת האפשר או להפחית את ניידות העובדים הגבוהה המקובלת בענף,  חברות אלו מגדירות דרישה לעיצוב פנים חדשני, המאופיין בהדגשת שייכות העובד וסביבה המאפשרת ומעודדת תעוזה, יצירתיות וחדשנות, תוך דאגה לרמת נוחיות מקסימאלית של צוות החברה. מעצבי הפנים נענו לקריאה של מהות המשרד החדש – ומכאן התפתח שימוש בטרנדים וחומרים חדשים בשילובים צבעוניים ובשימוש נרחב ביצירות אמנות מגוונות של אמנים ומעצבים עכשוויים. המשרד החדש הוא חלל על- גדול המעניק סביבת עבודה נוחה שמעודדת ניידות בין פינות עבודה אישיות שקטות, לחדרי ישיבות, חדר אוכל ופינות רגיעה, משחק וספורט, המעצימות את המודעות החברתית,  ה"אני" המתמזג עם ה"אנחנו" ,והשייכות לארגון כערך נעלה.
גם אנחנו כמעצבי גופי תאורה התאמנו את עצמנו לשינוי, ופיתחנו נישה חדשנית של גופי תאורה המותאמים לסביבת העבודה החדשה, השינוי המוביל הוא המעבר מסביבת עבודה חנוקה ופלורוסנטית – לחללים גדולים, מרווחים ומוארים. חללי עבודה גדולים דורשים סוגי תאורה טכנית שונה, שילוב של תאורת משימה, תאורת הדגשה, לצד גופי תאורה כללית מפוזרת.
המהפך העיצובי משליך על כל פרטי עיצוב פנים המשרד, ומתוך הצורך הזה נולדה הקולקציה החדשה של סטודיו Beam, קולקציית ה-  Next Generation Led Channels – המציג לראשונה גופי תאורה דקורטיביים בעלי תפוקות אור גדולות.
הקולקציה כוללת מבחר גופי תאורה בעיצוב ורסטילי ממגוון חומרים וגימורים, בגישה המעניקה מעטפת עיצובית דקורטיבית לגופים טכניים זמינים. רוב גופי התאורה לחלל המשרדי עושים שימוש בטכנולוגיית הלד, שמאפשרת תפוקות אור גדולות בגופי תאורה קטנים, אמינים ומאוד חסכוניים.
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם:Omega White – Elegant combination Between Metal & Wood 
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם:Omega Detail 
גוף תאורה מעוצב
סטודיו Beam – דגם:Omega White – Elegant combination Between Metal & Wood  
לדים מגיעים בתצורות שונות- כמודולים בודדים , פסים קשיחים/גמישים ,מודולים עגולים/מרובעים וכדומה, עובדה המאפשרת גמישות רבה וגיוון בעיצוב גוף תאורה טכני ודקורטיבי. טכנולוגית הלד מאפשרת את התאמת גוף התאורה הטכני – דקורטיבי, למערכות בקרה משרדיות ממוחשבות, המעניקות יכולת ליצור תרחישי תאורה שונים, המותאמים לדרישות העיצוב, ודרישות תקני התאורה לחלל המשרדי. גופי התאורה של קולקציה חדשה זו,  נותנים מענה לשילוב בין גוף טכני לגוף דקורטיבי והתקבלו והשתלבו במהירות מסחררת בפרויקטים שונים בהם סטודיו Beam לקחו חלק.
גוף תאורה מעוצב סטודיו Beam – דגם:Quattro Retro Chic
גוף תאורה מעוצב
 סטודיו Beam – דגם:Quattro Detail 
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...